בניגריה, המדינה הכי מאוכלסת באפריקה, חיים 177 מיליון בני אדם. מתוכם, 3-4% מבין בני ה-15-49 הם נשאי HIV. לאגוס היא העיר הגדולה ביותר במדינה, בה מתגוררים 21 מיליון איש – ומביניהם, 1.2 מיליון איש הם נשאים של HIV. אלו הם המימדים המפחידים אליהם הגיעה מגיפת האיידס בניגריה, והגורמים נוראים לא פחות: מעבר ליחסי מין לא מוגנים, מחלות מין ובדיקות בתדירות נמוכה, הגורם המרכזי להעברת הנגיף בניגריה הוא הסחר בנשים (גם בינלאומי) והזנות שפושה במדינה.

זנות: מבט מבפנים 

"לא שווה את הכסף", "משתפת פעולה בדיבור מלוכלך" ו"צייתנית" - וזה רק קצה הקרחון. טלי קורל מספקת לנו הצצה לאיך שנראית זנות עבור מי שצורכים אותה. אזהרת בחילה

זנאים

לכתבה המלאה

מאחורי הסטטיסטיקה הזו, יש פנים. דבר שאנו נוטים לשכוח לפעמים. הצלם טון קואנה החליט להוציא לאור את הפנים האלו בסדרת צילומים, ונכנס לבית בושת בשכונת בדיה - שכונת מצוקה בלאגוס, כדי לתעד את הנשים האלו ואת התנאים המחרידים שבהם הן חיות. בשכונת בדיה, נשים נכנסות לזנות לעיתים כבר בגיל 14 בכדי לשרוד, ומקבלות כ-5 לקוחות ביום – מכל אחד מהם הן דורשות בין 2-5 דולר.

כשביקש להגיע עם מונית לבית הבושת, הצלם העיד שהנהג אמר לו, "אם אתה מגיע עם מכונית, אתה יכול 'להריח את ה-HIV' מבחוץ".

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

מבין הנשים העוסקות בזנות בניגריה, 24.3% הן נשאיות HIV. כלומר, לזנאים בניגריה יש סיכוי של 1 ל-4 להידבק בנגיף אפילו אם ביקרו בבית בושת רק פעם אחת. או, כל אישה שנקלעת למעגל הזנות בניגריה יודעת שיש לה סיכוי עצום להידבק ולסכן את חייה, בזמן שהיא מנסה לשרוד. כך שקל להבין איך המגיפה תפחה למימדים כאלה, ועד כמה קשה להשתלט עליה.

זנות בניגריה

זנות בניגריה

מה שהופך את המגיפה לכמעט בלתי ניתנת לעצירה זו העובדה שקונדומים אינם דבר מקובל בניגריה. בסקר שנערך בשנה שעברה, נשים רבות העידו שהן לא יכולות לבקש מבעלן או בן זוגן לשים קונדום, ושלא מצופה מגברים להסתובב עם קונדומים עליהם.

"הבעיה היא שאת לא יכולה אפילו להציע לחבר שלך להשתמש בדבר הזה", אמרה משתתפת בסקר, בכירת שיווק בת 28. "זה כמו שתאשימי אותו שהוא שוכב מהצד, או שתחשפי שאת לא בטוחה בעצמך. הצעה כזו עלולה לסיים את מערכת היחסים ולהוציא לך שם רע".

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

המופסדות העיקריות הן, כמובן, הנשים שבזנות. אלה שחיות בשולי החברה בידיעה שהן מסתכנות במחלה חשוכת מרפא, במדינה בה אמצעי ההתמודדות איתה דלים בהרבה מאלו המוכרים לנו כיום במערב - כל זה בשביל סכום זעום עבורו הן מקריבות את נפשן וגופן 5 פעמים ביום, רק כדי לשרוד. מספיק מבט אחד בעיניים שלהן כדי להבין שהיו עושות הכל כדי להתחלף ולשבת בכסא של מי שצופה בהן דרך מסך המחשב.

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

זנות בניגריה

כל התמונות צולמו על ידי טון קואנה