התופעה דופק בבטן שכיחה בעיקר בקרב נשים צעירות.זה קורה כאשר  הן שוכבות על הגב, במיטה או על הספה מול הטלויזיה, כשהן מעבירות יד ומלטפות את הבטן.ישנן שיתקלו בתחושת הדופק באיזור הטבור וישנן שירגישו זאת באיזור הבטן התחתונה. התחושה היא מוזרה ולא מוסברת, בעיקר כשהן לא צופות ביקור של החסידה. 

 

 המאפיין את אותם נשים הוא בדרך כלל מבנה גופן הרזה והתמיר. הבטן לרוב שטוחה וקשה למגע, העור מתוח ולח במידה מסויימת.

מטופלות יודעות לתאר תחושות נילוות כמו:משהו זז בבטן כלפי מעלה או הרגשת בעיטות ו"בומים" באיזור הטבור.

 

נשים אלה בעיקר סולדות מרוח, סובלות מחום, מזיעות הרבה, בעיקר באופן ספונטני (הזעות שלא   קשורות במאמץ), בעלות עיכול חלש, לא ישנות טוב בלילה, סובלות מפלפיטציות (הלמות לב חזקות), חסרות שקט ועצבניות מעט, בעלות שפתיים כחלחלות,סובלות מיציאות רכות,תכיפות במתן שתן,תסמונת קדם ויסתי (Pms) ומחזור קשה, עייפות וכבדות לאחר האוכל.

 

ישנם שני גורמים להיווצרות התופעה כאשר העיקרי הוא:

 

מערכת עיכול חלשה: מערכת העיכול הכוללת בעיקרה את האיברים הטחול והקיבה, מתקשה לעשות את תפקידה העיקרי והוא הטרנספורמציה והטרנספורטציה (T&T).תהליך זה אחראי על הפיכת המזון שנקלט בגוף לאנרגיה ודם ושינועם לכל חלקי הגוף והנפש. כיוון שמערכת העיכול חלשה ומתקשה לייצר אנרגיה נקבל סימפטומים שתוארו לעיל, ובראשם תחושת הדופק שבבטן שזהו סימפטום מובהק של חוסר צ'י (אנרגיה).

 

הסיבות למערכת עיכול חלשה לרוב נעוצות בתזונה "קרה" אנרגטית הכוללת צריכת מוצרי חלב, סלטים, מתוקים ומשקאות קרים, דילוג על ארוחות, אכילה מהירה תוך כדי עשיית דברים אחרים  ועוד.

 

גורם נוסף הוא מנטלית-רגשית: מתח נפשי, עצבנות, חוסר שקט, הרהורים ודאגות יתר.כידוע לכולנו, למצבים רגשיים ישנם השפעה ישירה על תפקודי הגוף. דוגמא טובה לכך, הם נשים שנתונות תחת לחץ ומתח נפשי, הסובלות משילשולים וכאבי בטן או לחילופין מעצירויות ונפיחות בטנית.

 

לכבד השפעה מכרעת על תפקוד הכללי התקין של הגוף והנפש.הכבד לוקח חלק פעיל בהבטחת שינוע והסירקולציה התקינה של התמציות שהופקו ממערכת העיכול (האנרגיה והדם) לכל הגוף. בין השאר, הוא המוציא לפועל של תהליך הוסת והמחזור אצל נשים. הכבד מושפע ישירות ממתח נפשי ולחץ, כעס ותסכול וכל חוויה רגשית חזקה, עלולה להוציא אותו מאיזון. הכבד כמי שידוע כ"ילד הרע של השכונה" עלול כתגובה לפלוש ולפגוע באיברים חלשים יותר, במקרה הזה במערכת העיכול ובכלל זה, בטחול.

 

כבד לא מאוזן שווה ערך לסירקולציית אנרגיה ודם תקועה, לא זורמת כראוי בגוף, ואנו עלולים להתקל בסימפטומים כגון, תחושת דופק בבטן התחתונה ( הכבד חולש על איזור זה), מחזור לא סדיר, תופעות קדם ויסתיות (Pms), כאבי ראש, טעם מר בפה, ועוד.

 

בפעם שאתן נתקלות בתחושה זו, נסו לחמם את איזור הבטן עם כרית חמה או שמיכה טובה.

שתו כוס תה חם  או חליטה, מומלץ עם ג'ינ'גר, לימון ו/או קינמון.

ונסו להבין..מי זה דופק בבטן?..