בזמן שכולם עסוקים בשער הפרובוקטיבי של הספורטס אילוסטרייטד, מתחוללת לה עוד סערה סביב שער מגזין אחר. לפני כמה ימים פורסם השער החדש של InStyle שבו מככבת קרי וושינגטון. השחקנית האמריקאית השחורה, שבין השאר מככבת בסדרה "סקנדל", נחשבת לאחת השחקניות האהובות והאופנתיות כרגע, עם זאת, הרבה התקשו לזהות אותה, זאת משום שהיא נראת בהירה מהרגיל.

 

מיד עם פרסום השער, הוא זכה לטונות של חשיפה ופרסום – אבל לא בדיוק מהזן החיובי. אנשים זועמים מכל רחבי ארצות הברית הגיבו בכעס על ההבהרה והחלו להפיץ תמונות "לפני ואחרי", על מנת להמחיש את גודל הפער בין גוון עורה של וושינגטון במציאות לבין זה שבתמונה.

 

וושינגטון לפני ואחרי

 

אחרי שב- InStyle הבינו שהסערה לא תחלוף כל כך מהר, הם פירסמו הצהרה בה נאמר שלא היתה שום כוונה "להלבין" את וושינגטון, וכי ההבהרה היא תוצאה של התאורה בזמן הצילומים. גם ווישנגטון בעצמה צייצה בנושא, ואמרה כי היא תומכת בהצהרה של InStyle.

 

אין טעם להתנגד לכל דבר באופן אוטומטי. אין ספק שכשמצלמים אנשים עם עור כהה יותר משתמשים בתאורה אחרת, שבאופן אוטומטי מבהירה את הפנים שלהם, רק כדי שהם לא יצאו כהים יותר מכפי שהם, עד כדי שלא יראו את תווי פניהם. הוכחה לכך הביאה דווקא צעירה אפרו-אמריקאית, שלפני כשנה שיתפה את התמונה הזו תחת הכותרת "החלק הכי קשה בקשר מעורב הוא להצטלם ביחד". בסדרת התמונות היא הראתה את השוני בפילטרים ובתאורה שהיא ובן זוגה הלבן צריכים על מנת לצאת באופן ברור.

 

 

והנה מגיע ה"אבל". התמונות החמודות האלו באמת מוכיחות שכהי עור זקוקים לתאורה חזקה יותר, אבל בעידן הפוטושופ, ובהתחשב בתנאים המקצועיים שיש ל- InStyle, לא היתה אפשרות להחזיר לווישינגטון את צבע הטבעי שלה בצורה מלאכותית אחרי צילום התמונות?

 

אני לא באמת מבינה בזה, ולא יודעת איך פועלת תאורה או פוטושופ, מה שברור שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה, ולמעשה בכל פעם שסלב כהה עור זוכה לכבוד של שער או הפקת אופנה (מה שעדיין לא קורה מספיק) הוא עובר הבהרת עור מאסיבית. הנה כמה דוגמאות:

 

על פי הדיווחים, השחקנית ההודית היפהפיה אישווריה ראי לקחה קשה את ההבהרה שעשו לה ב"אל" ההודי. "היא חשבה שדברים כאלו כבר לא קורים יותר", צוטט מקורב אליה אומר ל"דיילי מייל".

 

 

 

גם ה"אל" האמריקאי זכה לתגובות נזעמות, אחרי שהשחקנית גבורי סידיבי הופיעה על השער לבנה מתמיד. תגובת במגזין היתה כי סידיבי לא רוטשה יותר או פחות מכל שאר המפורסמות שמצטלמות לעיתון. דרך מאוד חמקמקה לצאת מזה נקי.  

 

 

 

וזו לופיטה ניונגו - כפי שהיא צולמה בחיים וכפי שהיא צולמה ל"וניטי פייר"

 

 

 

והנה שימוש דווקא הפוך: ב-1994 העלו עורכי ה-TIME  שער של או ג'יי סימפסון בו הוא נראה דווקא כהה מהרגיל. הם, כמובן, דחו את האשמות לגזענות שצצו באותו הזמן, אבל עד היום התמונה הזו מוכיחה את התפיסה המעוותת לפיה בהיר זה יפה, טוב ומלאכי בעוד ככה הוא רשע ומכוער.