לרגל השקת ספרו של התזונאי מעורר ההשראה - דיוויד וולף "SUPERFOODS" ? "המזון והתרופה של מחר", בהוצאת פוקוס, התכנסנו ביום שישי האחרון בתיאטרון גבעתיים, כדי להתוודע לחלק ממזונות העל הפופולריים, להבין במה טמון סוד קסמם, מהי חשיבותם וקיבלנו עצות ומתכונים פרקטיים שיקלו עלינו לשלב אותם בתפריט היומי שלנו, בצורה קלה, פשוטה, טעימה ומהנה. הכנס המוצלח היה בהפקת EATWELL והוצאת פוקוס.

 

 

 

 

מזונות על הם מזונות שמכילים מספר רב של מרכיבי תזונה. צריכה יום יומית של אחד או מספר מזונות עליספקו לנו כמות יפה של ויטמינים, אנזימים וכל הדרוש לנו כדי להיות בשליטה מלאה על בריאותינו. "מזון על" הוא שילוב בין מזון לתרופה ויש בו את היכולת להגביר את כוח החיות הטבעית והאנרגיה של הגוף.

 

 

 

 

יש הרואים במזונות העל מזון ותרופה גם יחד. בדרך כלל מדובר בצמחים, פירות (וגם אצות) אכילים, טעימים (על פי רב) ומזינים מאד, בעלי מספר מאפיינים משותפים:

1. מהווים מקור מצוין לחלבון, ויטמינים, מינרלים, נוגדי חימצון, גליקונוטריינטים (רבי סוכרים חיוניים), חומצות שומן חיוניות, פיטו כימיקלים בעלי ערכים רפואיים שונים ועוד.
2. מעלים את רמת הבסיסיות של הגוף ? יתרון משמעותי במניעת מחלות ומצבי דלקת.
3. עשירים ומשביעים גם בכמות קטנה ? אין צורך בכמות גדולה, גם חופן יכול לספק.   
4. חיזוק ושיפור פעילות מערכות הגוף השונות ? מערכת עיכול, חיסון, רבייה ועוד.
5. מסייעים בטיהור הגוף מרעלים.
6. עשויים לסייע לשמירה על משקל תקין והפחתה במשקל. 

 


 

את הכנס פתח בהרצאתו שרון קוצר: הרבליסט קליני, מומחה לצמחי מרפא ורפואת צמחים, שהגדיר את מזונות העל כגשר חיוני ומרתק בין עולם צמחי המרפא לבין עולם התזונה. מן הקצה האחד של הסקאלה יש לנו מזונות שעשירים בויטמינים, מינרלים  ומטבוליטים פעילים (נוגדי חמצון, חומצות אמינו, חומצות שומן, פחמימות פשוטות, פלבונואידים, גליקוזידים, ספונינים, אנתוציאנינים, ספונינים ועוד), אך התזונה בעולם המודרני המבוססת על מזון מעובד, פחמימות ריקות, סוכרים, שומנים נחותים וכד', מקשה עלינו להיתרם משלל יתרונותיהם. 


מעדן מוקפא אסאי. גלידה נפלאה. 

 

 

במהלך הכנס השתתפנו בסדנאות והרצאות נוספות  : 

מזונות-על ככלי טיפול במחלות - ד"ר מיכאל ויינפאס MD     רופא מומחה לרפואת משפחה ורפואה טבעית 

סדנת שייקים  - עם אומינה קדמי ,  יועצת בריאות הוליסטית ותזונה אינטגרטיבית 

סדנת שוקולד  - עם ניר לוי, שף רו-פוד וסופרפודס טבעוני בריא 

מזונות על ? היהלומים של הטבע - הרצאתו של שלמה דהרמה ? מרפא טבעי, מתמחה באירידולוגיה וניקוי רעלים. 

כל משתתפי הכנס יקבלו במתנה דוגמיות של מזונות-על ואת הספר החדש  "Superfoods     - המזון והתרופה של המחר" מאת דיוויד וולף, בהוצאת פוקוס.  הספר פורש בפני הקורא מידע מרתק על מזונות על, ומכיל  את המידע המקיף והעדכני ביותר בנושא. הספר כולל  85 מתכונים טעימים וקלים להכנה.

 

 

 

לאתר פוקוס ולרכישת הספר הכנסו לכאן הצטרפו לפורטל וקבלו את מיטב הכתבות באופן ישיר. 

למיידע כל כנס מחלות לב וסוכרת ביום שישי 12.12.14 בתאטרון גבעתיים לחצו כאן.

למיידע על כנס טבעוני בריא 2 ביום שישי 30.1.15 בתאטרון גבעתיים לחצו כאן .

 

 

 

 

 

 

ריקי ברוך

  בחירות נכונות אימון אישי וקבוצתי

 0506489787