חווית העיסוי של זואי מהשבוע שעבר השיבה אותי לחדר הטיפולים שלה במכון ברמת השרון בציפייה להמשך טיפול. כשהציעה להכיר לי את שיטת הביוסינתזה, התנסיתי לראשונה בשיטת טיפול שטרם חוויתי.

ביוסינתזה היא שיטת טיפול מתחום הפסיכותרפיה הגופנית. משמעות המילה ביוסינתזה היא "אינטגרציה של חיים". הנחת היסוד של הטיפול בביוסינתזה היא שלאדם יש יכולת טבעית לריפוי ושינוי, ושהתמודדות עם קשיים נעשית אפשרית וקלה יותר כאשר אדם מודע למשאבים שלו, לגופו ולכישרונותיו.

אחד מהמאפיינים הייחודיים בביוסינתזה הוא עבודה עם שלושת הרבדים מחשבה-רגש-תנועה. במהלך הטיפול משיקים שלושת רבדים זה בזה.  היכולת שלנו לפעול בעולם מתוך חיבור לעצמנו, מתוך הקשבה לצרכים שלנו, מתוך אהבה ובחירה חופשית תלויים, בין היתר, ביכולת שלנו לתאם בין המחשבות שלנו, לרגשות שלנו, לתנועה (לפעולות) שלנו  .


השילוב בין אלמנטים של שיחה, תנועה ומגע במהלך הטיפול מאפשרים למטופל ליצור תפישות פנימיות חדשות לגבי עצמו, לייצר תנועות חדשות בחיים ולחוות מול עצמו ומול מערכות היחסים בחייו חוויות חדשות. מטרת השיטה לאפשר למטופל לחוות חוויה מתקנת במחשבה ברגש ובגוף. שילוב המגע והתנועה בטיפול נעשים בהקשר לתוכן המילולי שעולה בשיחה ומשתלבים בתנאים של המטופל, בקצב שלו ובהתאם לבחירתו  . 

 

כשהתרווחתי על המיטה עצמתי מיד את עיני. הבחירה כיצד לקיים את הטיפול הייתה בידי. העדפתי להשתרע ולשחרר את כל נימי גופי כך שאוכל להתחבר לתחושות טוב יותר. הניעות הקלות שהפעילה זואי אל גופי ערסלו אותי כמו השיבו אותי לרגעי ילדות רחוקים אבל חדדו בי את מה שהכביד עלי באותן השעות ומצא לנכון להתיישב לי "בבטן הרכה". אני כבר מכירה את עצמי מספיק שנים, כל מועקה משמעותית "מתיישבת לה" שם ולא מרפה ממני עד שאני עושה את "העבודה" מול עצמי. התהליך לא היה לי קל. במהלך השעה נגעה בי זואי, פיזית ורגשית ולא אפשרה לי לברוח מאותם מקומות (רגשיים) שהכבידו עלי. השאלות היו מדויקות והתשובות למדו אותי את מה שהייתי אמורה לעשות קצת אחרת ולא העזתי....

בסופו של הטיפול הציעה זואי שנפתח קלפי טארות. בקשתי מענה לסוגיה והקלפים שהוצאתי השלימו לי את התמונה שהתקבלה במהלך הטיפול.

 

כמאמנת אישית בזכות עצמי אני שמחה לטעום בכל פעם מחדש שיטות ודרכי טיפול אצל הטובים שבבעלי המקצוע. אני עוצרת אצל מי שיודעים לקרא ולהרגיש כפי שהשכילה זואי לאבחן, גם לפני תחילת הטיפול. 

 

באמצעות אותו מגע מקצועי ואוהב אני הצלחתי להשתחרר מהדפוסים הגופניים שהתקבעו בי בשל אותו כאב רגשי, אני מצליחה לחוות את השמחה והכיף של גוף קל ומשוחרר מכאבים וכיווצים מאטים ומעיקים. 

 זואי אני מודה לך על מה שאפשרת לי להיות. על מה שהענקת לי ובעיקר על העובדה שעשיתי את מה שהתבקש לטובת שחרור אותה מועקה שלשמה הגעתי. נתראה בטיפול הבא. 

 



 

 

ליצירת קשר ופרטים נוספים על זואי הלל - מטפלת ומנחת קבוצות בתרפיית גוף-נפש, קלפי טארות, הרצאות  לאבחון וטיפול הכנסו לכאן  

לחצו כאן או חייגו: 054-5495202 

מעגל בריאות ויופי, מכון דה זה וו סוקולוב 34 בנייו שופינג רמת השרון  - 037267521 

 

 


 

 

 

 

התנסתי, התרשמתי ורשמתי  

ריקי ברוך 

מאמנת אישית וקבוצתית עיתונאית רשת, בלוגרית