ככל שמדובר בפייסבוק, ה"התבדחות" של אהוד ברק ובני גנץ על שירת חיילות עלתה להם ביוקר. הם זכו לשלל גינויים ודאחקות ברשת. הרבה דימו אותם לאריק ובנץ, כמו שכתב גיא בניוביץ':

"לכל האנשים ששאלו על ההבדל בין גנץ לבנץ, זה די פשוט: אחד מהם הוא בובה ממולאת בספוג, והשני הוא דמות אהובה מרחוב סומסום".

 

אסף לוי. שיח חיילות

 

 

פליטת הפה הסקסיסטית של שני הגנרלים לא באמת צריכה להפתיע אף אחד. כבודן של נשות ישראל הגיע בחודשים האחרונים לשפל. עברנו פה קורס מזורז במה שאפשר לכנות  "הדרת נשים מן המרחב הציבורי". לא תמצאו תמונות של נשים בשלטי חוצות בירושלים; רשת האופנה הוניגמן הסירה את ראשה של הדוגמנית סנדי בר משלטי החוצות שלה בירושלים;  בקווי אוטובוס מסוימים קיימת הפרדה בין גברים לנשים.

 

וברקע, כמובן, הסערה סביב "קול באישה בערווה", ודבריו של הרב לבנון, שאמר שעדיף לעמוד מול כיתת רובים מאשר לשמוע שירת נשים. חשבתי שבעזרת סטטוס שכתבתי בפייסבוק יהיה אפשר לפתור את אי ההבנה. "חוששני שכל המאבק הרבני נגד שירת נשים מקורו בטעות טרגית", כתבתי, "מישהו צריך להסביר לאברכים בדרכי נועם: הן לא באמת שרות מהכוס".

 

גם כששלחתי סמס, מחאתי הדלה לא צלחה להעביר את רוע הגזרה. ומאז הדברים רק הולכים מדחי אל דחי.

 

שלחתי לה סמס: ערווה? (איור: עדי אלקין ומירב גולדברג(

 

 

רעייתו של מ"מ רוה"מ, ג'ודי שלום ניר מוזס, פרסמה אתמול בפייסבוק סטטוס פמיניסטי להפליא: "חייבים ליצור קבוצה ישראלית ענקית, חילונית דתית, שתעצור מיד את משטר האייטולות שבלי שנרגיש, מתבסס לו בארצנו היחידה מבלי שהממשלה שלנו פוצה פה או מצייצת. חבר'ה, אנחנו כבר שם. תתעוררו. לנשים אסור לשיר בצבא, אסור להיות על שלטי חוצות, אסור לשרת בתחנת מד"א, אסור לשבת בחלק הקדמי של האוטובוס, אסור לנאוף ולגברים מותר, אסור ללדת לבן זוג אחר ולגברים מותר, ועוד ועוד. אם לא נתעורר עכשיו, אח"כ יהיה מאוחר מדי. אני מוכנה למות על זכותי כאישה להיות שווה בזכויותיי לכל גבר".

 

אספתי כמה מהסטטוסים העוסקים בנושא. רובם פורסמו בדף הפייסבוק סטטוסים מצייצים. הם טיפה בים.

 

אורי אורבך

בני, אם אומרים לך בצבא "שירת נשים או כיתת יורים", אני אסלח לך אם בכל זאת תלך על המוזיקה.

 

 @nitaypניתאי פרץ:

כל המדיר אישה מישראל כאילו הדיר עולם ומלואו

 

יריב גוטליב

הרב לבנון אמר שעדיף כיתת יורים על שמיעת שירת נשים. קיצוני. למה שלא ייקח מינון פי שמונה של ציפראלקס? גם אם ישירו בעירום לא יבוא לו החשק.

 

 

Nir Falay
קבלו את הטרנד החדש: אופנת טליבאן. מתאים לכל אשה שהקול שלה ערווה. בקרוב בחנויות המובחרות ברחבי הארץ

 

 @Ornafitousi  אורנה פיטוסי:

קול בערווה אישה שלום, במה אוכל לעזור?

 

 @Noa_Angel1נועה אנגל:

הרב מצגר מציע שביחידות עם רוב דתי "ישירו רק אנשים". מזל שאני רק מכונת ילודה ובישול פוטנציאלית ואין לי רגשות, אחרת הייתי ממש נעלבת

 

@NimrodA  נמרוד אבישר:
צרודה? גשי עוד היום לגינקולוג שלך

 

 

הטליבאן כבר כאן? אפרת אדמון, העורכת הראשית של onlife, בקמפיין נגד השתקת נשים

 

 

 Reut Ben Shetritרעות בן שטרית:
פעם עבדתי בספריית וידיאו ברח? שמאי בירושלים, לעת ערב היו מתקשרים בחורי ישיבה,לקוחות ותיקים, ומבקשים לברר מה חדש על מדף הפורנו. הייתי מקריאה בקצרה כי חשתי אותם מתחרמנים מעצם השם. יתברך. אח?כ היו מגיעים בלחיים סמוקות וכובעי פרווה והולכים ישר אל המדף המוכר, מעבירים את הסרט בדלפק ומטמינים עמוק במעיל השחור. במו עיני ראיתי, ערב ערב, המונים. בקלטות האלה אין נשים שרות, כנראה בגלל זה מותר

 

Tal Lifshinטל ליפשין
הרבה גברים מאמינים שזוגיות צריכה להתנהל לפי דרכה של תורה. תורה לבשל, תורה לנקות

 

 

@michaelzil מיכאל זילברמן:

כשיש לך ילדות, הדרת נשים אומרת שהבנות שלך פחות טובות מהבנים של מישהו אחר, רק בגלל שהן בנות. וזה מוציא אותך מדעתך, החרא הפרימיטיבי הזה.

 

 

Yossi Namirיוסי נמיר:    ירושלים איבדה את הראש

 

 @vandersisterואנדרסיסטר:

הי, צוערים שקמו ועזבו אירוע בבה"ד 1 עקב שירת נשים, יש לי מסר קטן עבורכם: לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה לה??

 

Amihai Yacobbiעמיחי יעקובי:

לא יודע מה כולם מתנפלים על הדתיים. אני, כשאני שומע אשה שרה, הדבר הראשון שאני חושב עליו זה ערווה. מצד שני, חייב להודות שגם כשאף אחת לא שרה לידי, עדיין, זה הדבר היחיד שיש לי בראש

 

Tsafrir Bashanצפריר בשן:

אם היו עושים את הדיון הזה על שירת נשים לפני ארבעים שנה, יכול להיות שרוחמה רז היתה נחסכת מאיתנו.

 

@galchs גל חן:

לשירת התקווה, הנשים מתבקשות לקום ולצאת החוצה

 

 

מתוך דף הפייסבוק The Selfish Meme

 

צחוק צחוק, ימים קשים עוברים עכשיו על נשות ישראל. ברוך שלא עשני אישה = מזל שאף אחד לא מנסה (בינתיים) להשתיק אותי. והערה אישית: אם אשכחך ירושלים, זאת הסיבה.