יחידת הסייבר הארצית חשפה בשבוע האחרון פרשה של חשד בעבירות מין שאב ביצע בבתו הקטינה. החשוד, ביצע את עבירות המין תוך כדי תיעודם והפצתם ברשת ה"דארקנט" ? רשת לשיתוף קבצים של החברים בה, היכולים לשמור על אנונימיות כיוון שכתובות ה-IP שלהם אינן נחשפות. בשל החיסיון, רשת ה"דארקנט" הפכה למוקד של פעילות לא חוקית כגון סחר בנשק, בבני אדם או חומר פורנוגראפי קשה כמו סרטוני פדופיליה.

 

אשמת פדופיליה יכולה לנבוע מאקט מיני המערב קטין ומתקיים במספר מישורים: מעשה מגונה המבוצע נגד קטין - מנגיעה באיברים מוצנעים ועד לאוננות, מעשה מגונה בפומבי כגון חשיפה של איברי המין, ללא מגע בקטין, הפצה או החזקת סרטים בעלי אופי מיני המערבים קטינים, ואף שיחות טלפון עם קטינים בעלי תכנים מיניים. שש שנות מאסר נגזרו על אסף לינג, אשר בתקופת מאסרו נהג להתקשר לילדים מתוך בית הסוהר, ולהדיח אותם לשיחה על נושאים מיניים.

 

אין ספק כי פגיעה מינית בילדים היא דבר חמור, אך לעיתים אותם חשודים בפדופיליה הם עצמם קורבן תמים של מישהו אחר. לא פעם, ווירוסים שונים התוקפים מחשבים של אנשים פרטיים, או פרצות המתגלות בדפדפן האינטרנט, מאפשרים להאקרים להשתלט על מחשב מרחוק, להוריד ממנו קבצים או לחילופין, לשתול שם חומרים זרים.

 

למשרדי הגיע אדם צעיר וחסר אונים. במחשבו הושתלו סרטים של קטינים בעלי אופי מיני, ולאחר מכן, אלמונים ניסו לסחוט אותו בגין סרטונים אלו. הצעיר טען לחפותו לכל אורך הדרך. המקרה הזה נגע לליבי, והחלטתי, שאני עושה הכול על מנת להוכיח את חפותו. לבסוף, הצלחתי להוכיח כי סרטי הפדופיליה אכן הושתלו מרחוק במחשבו של הצעיר, ובכך הרפיתי את ידיהם של אותם סחטנים אלמונים. כמובן שכעת לא הייתה להם כל עילה להלשנה במשטרה. האמת ניצחה ונחשפה.

 

אדם שנמצאו על מחשבו חומרים היכולים להעיד על פעילות פדופילית, חייב להימנע מהודאה במשטרה, הנוהגת שבעתיים במניפולציות קשות כדי להוציא ממנו הודאה במעשה. במקרה שכזה, ראשית צריכה להיעשות בדיקה מעמיקה ומדוקדקת על ידי מומחה מטעם ההגנה, שכן, ישנו סיכוי שזוהי מלכודת, שנטמנה לו בזדון.