אין דבר מדהים ונפלא יותר מאהבה לילדינו. אהבה המתחילה מהמפגש הראשון בלידה, מהרגע הקסום והמיוחד שהלב מתחיל להתמלא באהבה אינסופית ואת מתחילה להבין שזו תחילת תקופה של פריחה, התחדשות, למידה, התפתחות והעצמה- תחילת האמהות!

 

בגיל 30 ילדתי את אריאל שלי. לפני 9 חודשים בנר חמישי של חנוכה הגיחה לאוויר העולם ומאותו רגע קסום היא ממלאת אותנו באור ואהבה.                                           מרוב האופוריה כבר שכחתי שילדתי כמעט בחודש 10 !!! כן,כן היא נפשה אצלי במלון 5 כוכבים.  בבקרים שתתה שייק בריאות, תרגלה יוגה באוויר ה"נקי" של גבעתיים, האזינה במשך היום לשיחות של אמה הנטורופתית על תזונה ואורח חיים בריאים, או "השתכרה" מניחוחות של מרקחות השמנים והקרמים  שאני מכינה, אכלה ארוחות בשלל צבעים וטעמים, האזינה למוזיקה מכל הסגנונות, קיבלה טיפול שיאצו ודיקור פעם בשבוע ובכל לילה לפני שינה ניהלה שיחה אינטימית איתי ודמיון מודרך על הלידה שאני מייחלת לה ועל הכמיהה  לפגוש אותה.

 

טוב.. לא הכל מושלם.. היו גם צרבות, בצקות, דימומים מהחניכיים, טחורים והרשימה עוד ארוכה..

 

אין ספק שנהניתי מהריון ואני באמת מאמינה שה"השקעה" שלי השפיעה על הקטנה שלי.היא תינוקת חייכנית, מאירת פנים, קשקשנית, לא בוכה הרבה,  פעלתנית, עושה יוגה (כן כן אני מצרפת תמונה של תנוחת "כלב מביט מטה מגיל 5 חודשים), אוהבת מוזיקה רוקדת ומתזזת, אוהבת מגע ועיסויים מלידה, נוגעת ומלטפת, תינוקת שכולה אור ואהבה.

 

כבת יחידה שגדלה למשפחת מהגרים מרוסיה (ככה זה אצלנו ילד+כלב), לא היו לי אחים ואחיות לטפל בהם ולא ממש קרובי משפחה. לא ידעתי להחליף חיתול, בקושי הרמתי תינוקות, כשראיתי אמהות משמיעות קולות קוצי פוצי ועושות פרצופים לילדיהן הן נראו לי הכי מוזרות בעולם. החששות הכי גדולים שלי היו לא מהלידה אלא מהתפקוד שלי כאמא לעתיד, פחדתי שלא אהיה אמא מספיק טובה, שלא אדע כיצד לפעול ומה לעשות במצבים שונים, פחדתי שהכל הולך להשתנות.

" החיים שלך הולכים להשתנות" ,"תינוק חדש משנה הכל" ,"תיפרדי לשלום משעות השינה" החיים כבר לא יהיו אותו הדבר".  אלה רק חלק מהמשפטים ששמעתי מהאמהות סביבי, ולא תמיד הם נאמרו בנימה הכי חיובית.

 

 

כל המשפטים וההפחדות על חוסר שעות שינה, בכי, החלפות חיתולים, הנקות מתפוגגים כשאת מקבלת את המבט התמים והחיוך הממיס מהפלא הקטן הזה שהבאת לעולם.

גם אם תקראי באובססיביות את כל המדריכים והספרים על הורות, תינוקות וגידולם אף אחד באמת לא יכול להכין אותך לאמהות ואין ספק שלהיות אמא זה תפקיד שאת גדלה לתוכו..

 

אין ספק כי אנחנו חיים בעידן בו גידול ילדים  שונה מאוד מהעידן שבו גידלו אותנו הורינו. השפע, החומריות, ההיצע שיש היום להורים ולילדיהם:  טלוויזיה, שלל  צעצועים וגימיקים , ספרים ודיסקים, הדרכות, חוגי תינוקות שונים ומגוונים.ההרגשה שלנו כאימהות טריות היא קצת כמו ילד קטן שמגיע פעם ראשונה לסופרלנד – רוצות לעלות על כל המתקנים , לשחק בכל המשחקים ביריד ואפילו לזכות J. לפעמים אני מרגישה שאני מתלהבת יותר מאריאל מכל הצעצועים שלא היו לי בילדותי.

 

אני מאמינה שאין גישה נכונה לגדל ילדים וגם בתור נטורופתית המאמינה שהאדם צריך לחיות ולאכול הכי קרוב לטבע אני לא מאמינה בגישה אחת או בקיצוניות, כל אדם הוא בפני עצמו וכך גם התינוק שלנו.

אני מאמינה שבעידן המודרני והעמוס שבו אנו חיים ניתן  לגדל ילדים מתוך שמחה ולשלב את הגישה ההוליסטית  של שלווה, הקשבה, מודעות לסביבה, תזונה בריאה ומוצרים טבעיים. התינוקות שלנו זקוקים להרבה חום ואהבה, מגע ותנועה.

 

לכן חשוב לדבר אליהם בביטחון וברוגע, לדבר אליהם בגובה העיניים, להיות קשובה לעצמך כאמא  וקשובה לצרכי התינוק, להקדיש להם זמן איכות והנאה, אמבטיה מרגיעה, עיסוי מפנק עם שמן טבעי, קריאת ספר וארוחת גורמה לפני השינה.

 

האמהות שינתה, בנתה ועיצבה אותי.

האמהות חיזקה אותי פיזית ונפשית.

האמהות הפכה אותי לחרוצה ויעילה יותר.

האמהות הפכה אותי לאדם רחום ורגיש יותר לזולת.

האמהות הפכה אותי ליותר סבלנית ופחות ביקורתית ושיפוטית.

אמהות הפכה אותי לאשת חיל (בעיני בעלי).

אמהות גרמה לי להבין מהי אהבה ללא גבולות, גאווה אינסופית.

 

הפכתי למתעדת סדרתית  ואני מצלמת באובססיביות כל שלב בהתפתחות של אריאל,כל תנועה חדשה,התנהגות לא מוכרת הכל מתועד!במיוחד היום שהכל הפך להיות כל כך פשוט.רוצה לצלם את הילדה?מוציאה את הסמארטפון,מצלמת מספר תמונות.בא לך לערוך סרטון או לערוך תמונות קיימות לסרט? אין בעיה! יש אפליקציית עריכת סרטונים ותמונות בשניות שנקראת מג'יסטו.באמצעות האפליקציה הזו ובמסגרת שיתוף הפעולה בינה לבין פמפרס, פמפרס, מאפשרת לנו ליצור בחינם סרטון ערוך, עם מוזיקה ואפקטים, מתמונות וסרטונים קיימים של התינוקות.

 

הכל פשוט,מהיר,טכנולוגי ופרקטי.סה"כ אני מרוצה מכל ההתקדמות הזו.

 

יש לכם הזדמנות לראות גם אתם, את אריאל שלי בסרטון שערכתי באפליקציית מג'יסטו בפחות מדקה!!!

http://www.magisto.com/video/KlwbOl1TGy8oVB5iCzE

לעריכת סרטון מדליק משלכם-

http://bit.ly/PampersMagisto