כשאנו באים להביע דעה האם מישהי נראית טוב או לא, מה יותר חשוב - המשקל שלה או הפרופורציות? אם תשאלו אותי, אני בוחרת בפרופורציות וזאת במקביל לעובדה שאני מטיפה לאורח חיים בריא ולספורט, שבזכותו הקילוגרמים נושרים ממילא. נקודת המוצא שלי היא קבלה - לקבל את מה שיש באהבה ולהיראות הכי טוב שאפשר עם מה שיש. כשמדובר בנשים אמתיות (לא אלו הקופצות מהז'ורנלים והערוכות בפוטושופ), יש לעיתים בטן (תזכורת ללידות), רגלים עבות, ידיים רופסות וחזה גדול מאוד או קטן מאוד. את כל אלה ניתן לטשטש על ידי פרטי לבוש נכונים, המורכבים מבדים נעימים וגזרות מחמיאות. אז איך עושים זאת?
 
1. הכירו את הפרופורציות הייחודיות של גופכן - פרופורציות הן הדרך בה חלקי הגוף שלנו מתייחסים לשאר החלקים. אישה נראית טוב מרחוק כאשר היא בעלת פרופורציות טובות או כאשר הבגדים יעשו עבורה את התיקון המתאים וייצרו לגופה פרופורציה נכונה יותר. לדוגמא, נשים בעלות חלק עליון גדול או רחב לעומת רגליים מאוד דקות, מומלץ שילבשו מכנס "ישר" ולא סקיני או טייץ המדגישים את הדיספרופורציה. 
אישה עם פרופורציה נכונה ולבושה בהתאם תראה נפלא ולא משנה אם יש לה כמה קילוגרמים מיותרים. פרופורציות נכונות הן לא בהכרח פונקציה של גובה ומשקל - למרות מה שנהוג לחשוב, שגבוהה ורזה נראית טוב ונמוכה ושמנה תיראה פחות טוב, אישה יכולה להיות גדולה או נמוכה עם פרופורציות מושלמות, או גבוהה ורזה לגמרי ללא איזון. אחת הסיבות לכך שאישה נראית שמנה, נמוכה ולא אטרקטיבית בבגדים מסוימים היא איזון לא נכון בין הפרופורציות של הבגדים לפרופורציות של הגוף. איזון לא טוב מבליט חסרונות ואיזון נכון מטשטש אותם. בנוסף, הפרופורציות של הגוף ישפיעו מאוד על איך תיראה האישה במגוון סגנונות הביגוד.
 
שמלת מקסי עם מותניים מודגשות מ"הבוטיק של ענת".
צילום: Selwyn bear; דוגמנית: אריאל גולדברג
 
2. אל תתביישו ללכת צמוד - בניגוד לנטייה של רבות מהנשים הגדולות ללכת עם בגדים גדולים, מתוך אמונה שהם יסתירו את שיש להסתיר לדעתן, הקונספט של גזרה מחמיאה היא דווקא ללכת עם בגדים יחסית צמודים (אך לא צמודים מדי). הדגש הוא על גזרה מדויקת עם תיפורים במקומות הנכונים ולא על כמות הבד. פרטי לבוש אלו ידגישו את שרצוי להדגיש ויטשטשו את שיש לטשטש. 
 
שמלה עם כיווץ במותניים של לורד קיטש
 
 
3. טשטשו רק היכן שצריך בלי לוותר על כל ה"חבילה" – כאן נכנס לתמונה השימוש באשליות אופטיות, המאפשרות לנו לשנות את פרופורציות גופינו ו"לתקן" באופן נקודתי את הדורש תיקון. המטרה היא לטשטש אזור ספציפי ולא את כל מה שנלווה אליו. לכן, יש להיות ממוקדים בכדי לא לפספס את ההזדמנות להציג לראווה את "הנכסים" היפים בגופנו.
 
 
4. האריכו את מראה הרגליים - הפרופורציה בין אורך פלג גוף עליון, המותן ואורך פלג גוף תחתון (הרגליים) היא חשובה ביותר, ואין לכך שום קשר לגובהך האמיתי. מדובר בחלוקה פנימית בין חלקי הגוף אצל כל אחת ואחת. אחת השיטות היעילות ביותר לתת תחושה שירדנו במשקל (מבלי שלמעשה רזינו)  הוא להאריך את מראה הרגליים. ניתן לעשות זאת אם נלבש מכנסים באורך מלא ולא 3/4, 7/8 המקצרות את הרגלים מבחינה ויזואלית. רצוי לנעול מגף/מגפון מתחת למכנס ולא מעליו כי גם הם מקצרים את החזות של הרגל. כשלובשים שמלה עדיפה נעל פתוחה על עקב או סירה על נעל סגורה.
 
מכנסיים בגזרה ישרה של אפרתה
 
 
5. אזנו בין רוחב הכתפיים לעומת רוחב הירכיים - למשל במקרה של כתפיים צרות וירכיים רחבות, ניתן להשיג תיקון לפרופורציה על ידי חולצה בגזרת סירה, עליונית/ז'קט עם כותפות, חולצה עם תיפורי כתפיים עם כיווצים, חולצה עם צבע בהיר בכתפיים או עם הדפס, פסי רוחב באזור הכתפיים, חולצה עם צווארון רחב ודש שפונה לצדדים. על החולצה/עליונית להגיע לאמצע הישבן ולא לכסות אותו. 
 
מעיל עם דגש בכתפיים של אייס קיוב