אם אתם חושבים שקשה לכם לסדר את המחסן בבית, מה תגידו על אנשים אשר צריכים לסדר מחסנים תעשייתיים גדולים ? מקצוע המחסנאי נהיה מבוקש בקרב חברות התעשייה הגדולות, כי הן צריכות לארגן הרבה מוצרים בצורה יעילה על מנת שיוכלו לפעול בצורה אידיאלית. אחד הפתרונות שאמורים לתת מענה לאחסון נכון ויעיל הינו מדפים תעשייתיים.
 

מדפים ייעודיים שנבנים לפי גודל המקום

מדפים אלו עוזרים להמון מקומות לארגן את המחסן שלהם בצורה יעילה ונוחה. עם מגוון שיטות אחסון וניהול הוצאה והכנסה של חומרים, המדפים הופכים מקום של כאוס למקום של סדר. אחד היתרונות במדפים תעשייתיים שהם באים בצורה מודולארית. משמע שהם מתאימים את עצמם לפי גודל המקום, ואף יכולים לגדול או להתכווץ בהתאם לשינויים המתבצעים בגודל המחסן.

 ממקסמים את שטח האחסון

אם בעבר היו שמים ארגזים על הרצפה שזה גם מסוכן וגם לא נוח, כיום אין שום צורך להסתכן בתופעה זו, פשוט שמים את כל הארגזים על המדפים. המדפים בנויים בצורה כזו שהם מתאימים לכל מפעל את אופן הוצאת הארגזים, וכך בעצם ניתן למקסם את שטח האחסון על המדפים, בלי צורך לפחד שיהיה קשה להגיע לחומרים. בנוסף, העובדה שמעלים את כל הסחורה מהרצפה, הופכת את המחסן ממקום מבולגן למקום מסודר אשר נוח להסתובב בו ולהגיע לכל מקום.

הם חזקים במיוחד ונבנים לפי סוג הסחורה

מדפים תעשייתיים נבנים לפי סוג הסחורה. אם זו סחורה כבדה המדפים יהיו מסיביים מאוד, אולם אם הסחורה קלה יותר, אז המדפים יהיו פחות מסיביים. השוני בעמידות של המדפים משפיעה גם מבחינת ההרכבה, וגם מבחינת המחיר. בסופו של דבר רוצים להתאים ללקוח את המדפים המתאימים לו ביותר, ואין צורך במדפים נוקשים במיוחד אם זה לא תואם את הסחורה שאמורה להיות על המדפים. המדפים המסיביים ביותר של חברות המספקות מדפים, אלו הם מדפי המתכת, אשר יכולים להחזיק ציוד כבד ונשארים איכותיים ועמידים לאורך שנים רבות.

קדמת הטכנולוגיה

הודות לעובדה שהמדפים מיוצרים בטכנולוגיה חדשנית עוזרת להתאים לכל מחסן את הפתרון המושלם, גם מבחינת מידות המדפים, גם מבחינת שיטת הניהול וגם מבחינת השטח שיש במחסן ? כדי שיתנהל בצורה היעילה והמתאימה ביותר לצרכים שלכם.

השיטות המובילות

קיימות הרבה שיטות לניהול מלאי המחסן, אך יש שתי שיטות מרכזיות ומובילות לניהול המחסן אשר הן הנפוצות ביותר:

  • FIFO - הארגז הראשון שנכנס הוא גם הראשון שיוצא. רלוונטי למחסנים שרוצים לנהל סחורה על פי תאריכים.
  • LIFO - האחרון שנכנס הוא הראשון שיוצא. מחסנים שעובדים על מהירות ולא אכפת להם מהתאריכים של החומרים במלאי.

ניהול מחסן נכון איננו בגדר המלצה, אלא זו חובה לכל עסק אשר רוצה להתנהל בצורה חכמה ויעילה. האופן שבו יתפקד המחסן משפיע ישירות על התפקוד וההצלחה של כל העסק.