איטום גגות  - כל מה שאתה צריך לדעת !

מה זה איטום גגות ?

לכל מבנה יש גג כלשהו. חלקו העליון של הגג הוא החלק במבנה שהכי חשוף לפגעי מזג האוויר, ובעיקר, כמובן, לגשמים של עונת החורף. מטרתו של הגג, בין אם מדובר בגג רעפים, בגג בנוי או בכל גג אחר, הוא להגן על המבנה כולו מפני פגעי מזג האוויר, ולכן עליו להיות בנוי מלכתחילה בצורה חזקה, יציבה וטובה. כמובן, הגג גם צריך להיות מתוחזק היטב, על מנת שימשיך להגן על המבנה לאורך שנים. איטום גגות הוא אחד החלקים החשובים ביותר של תחזוקת הגג.

מי צריך שירות איטום גגות ?

הסובלים ביותר מגג דולף, כתוצאה מהיעדר איטום גגות הולם, אלה הם דיירי הקומות העליונות במבנה שבו הם מתגוררים. חוסר האטימה ההרמטית הופך את הגג למרבץ של שלוליות, וסדקים ורווחים הופכים "לערוצי זרימה" לגשמים המחלחלים בעונת החורף, עד  לתקרות הדירות העליונות, ולהופעתם של פטריות וכתמי עובש המבשרים" כאן רטוב".

בתחום איטום גגות קיימות כמה שיטות, כאשר כל אחת מהן מותאמת לסוג גג שונה ומשמשת כפתרון האולטימטיבי לכל מקרה לגופו.

 

איך מבצעים איטום גגות נכון ?

איטום גגות יכול להיעשות על ידי מגוון חומרים שונים. הבחירה בחומרים המתאימים נעשית על פי סוג הגג ? ישנו הבדל בין גג רגיל לבין גג בנוי, לדוגמא ? וכן על פי תנאי מזג האוויר, תנאים תקציביים וכדומה. החומרים העיקריים המשמשים לאיטום גגות הם זפת, יריעות ביטומניות, בטומנים משחתיים שונים, חומרים פוליאוריתניים משחתיים וחומרי איטום אקריליים. חשוב לדעת כי במרבית המקרים, החומר הראשון שבו נעשה האיטום הוא זה שבו ימשיך להתבצע האיטום גם בשנים הבאות, אלא אם כן יתבצע שיפוץ מקיף של הגג. זאת משום שזפת ויריעות ביטומניות, למשל, הם חומרים מנוגדים. לא ניתן לזפת גג שנאטם לפני כן בעזרת יריעות ביטומניות.

מי רשאי לבצע איטום גגות ?

איטום גגות מוכרח להתבצע על ידי קבלני איטום אשר מומחים בתחומם ויודעים את הנזקים שנגרמים כאשר מפספסים או מדלגים על הגורם להם.

את אטימת הגג לרוב עושים בשיטה השכיחה והיעילה ביותר שנקראת זיפות גגות, קבלני איטום מקצועיים מורחים שכבה של זפת במגוון שיטות הקיימות בשוק, כאלו עם יריעות וכאלו שבלי ולאחר מכן מלבינים את הזפת בכדי שלא תמשוך אליה חום ותחמם את המבנה.

כאשר עבודת איטום לא נעשית על ידי קבלני איטום בעלי ניסיון וידע עלולים להיווצר סדקים וחריצים אשר לא נאטמו כראוי ועבודה אשר אינה מקצועית לא מועילה כמעט בדבר מאחר וכשירדו גשמים למשל, תתכן רטיבות רצינית, כי מספיק סדק קטן כדי ליצור מצב שכזה.

לכן, אל לכם להתבלבל ולהפקיר את הגג בידי עובדים שאינם קבלני איטום מיומנים בתחום הספציפי הזה מאחר ורק נזק יכול להיווצר.