זכיתי להיות אצל דולב  גבעון רוטר ב jaffa ערבי יין ג'אז וסודות.

דולב המקסים מארגן ערבים מצוינים של יין טוב עם הרצאה קצרה וטעימות נדיבות וקסומות משפע היינות של היקב המתארח בשילוב עם אוכל של שפים- אוכל ברמה והפעם השף אלון גונן הוא שניצח על המטבח, היה טעים.                          

הערב הוקדש ליקב ססלוב ורוני ססלוב המקסימה מהיקב הגיעה וסיפרה על היינות שלה,על הכרם,על הבציר, הסבירה לנו במקצועיות עד אין קץ ובחיוך כובש איך הגיעה ליין- היא גדלה לבית של איש הייטק שלימים הפך ליינן מצטיין ועל החלום שלה להיות וטרינרית שלימים ,התעמעם ונהפך להגשמת יעודה להיות ייננית עם תואר שני שהתנסתה ולמדה בקנדה ונושאת עימה אוצר של ידע ועשייה בתחום היין הנפלא שאני איך אומרים; לא מבינה גדולה ביינות אבל אוהבת לשתות יין לצד אוכל טוב,לשתות עם החצי הטוב שלי, לחגוג עם יין כשיש סיבה למסיבה ואפילו שאין J אבל סקרנית ואוהבת ללמוד דברים חדשים  ובמיוחד כאלה הנוגעים לתחום אהבותיי הקולינריות .

רוני עשתה לנו מבחן הרחות מקסים עם בקבוקונים קטנטנים של תמציות ריחות. עצמנו עיניים, דמיינו, חשבנו ויש פעמים שקלענו- פעם זה היה ריח של תות שדה וקודם הצבע שלו, איזה צבע אני מדמיינת ושזה פרי, ואיזה פרי, ואז כמהין ואשכולית, והעניין הזה מצא חן בעיניי, משחק ניחושים שמריח טוב ומקרב בין האנשים.

על השולחן הגדול חיכו לנו מגשים עם גבינות טעימות ? צהובות קשות וקמבבר מדהימה.

כיבדו אותנו תוך כדי ביין רוזה שהוא הרוזה הכי טעים שטעמתי מעודי. והוא אכן יין קליל שמתאים לאקלים ארצנו הקטנטונת.

השף אלון גונן שהוא מבין גדול ביין וכותב מאמרים עבור פורטל היין ואקדמיק והכי חשוב מבשל בסגנון צרפתי כפרי, הכין לנו מטעמים, ברוסקטות עם כמהין וביצה מקושקשת,ברוסקטות עם גבינת מסקרפונה מתובלת ותות שדה, מנה טעימה מאוד של בזיליקום עם גבינת מוצרלה ועגבנייה שובבה ובאותה נשימה לחם משגע עם ממרח פסטו עבודת יד.

המשכנו ושתינו יינות נפלאים מסידרת האביב; קברנה וקברנה סוביניון ריזרב ורוני המשיכה וסיפרה על התהליך ושהיא עצמה קובעת מתי יהיה הבציר לפי מידת ההבשלה ולא לפי זמנים מדויקים ונדהמתי לשמוע שבגלל מזג האויר החם של הקיץ הישראלי, קיץ אחד פה עבור היין הוא כמו בערך 20 קייצים באירופה למשל ועוד למדנו שביקב ססלוב עברו לפקק סינתטי ולא שעם משום שהשעם מזיק ליין ושמעתי לראשונה שמוטב ועדיף ליין שישמר במקרר יינות בעמידה  ולא בשכיבה כפי שסברנו במשך שנים.. היה נחמד גם לשמוע על המעבר לתמונות של ציפורים בלוגו ובעיטורים של היינות וגם ביונקים ולאוו דווקא בחיקוי של בקבוקי יין אירופאים עם לוגו כבד ובגווני שחור וזהב וכדומה.

ואז אלון הגיש לנו לשולחן רביולי גבינות עם פסטו ואגוזים כזה טעים שאין מילים בפי לתאר אותו, מנה קלילה, כפרית שהתאימה כל כך ליינות הטובים של יקב ססלוב.

לסיום הגישו לנו יין קתידה שהוא למעשה הפורט הישראלי, 17% אלכוהול, מלא מתוק ואהוב עליי כל כך ולצידו גבינת קממבר עם פרליני שוקולד מריר עשויים עבודת יד- איזה שילוב מהמם- אהבתי את הקומבינציה המטריפה. רעיון כביר!

האנשים היו טובים, הייתה קומוניקציה נהדרת אולי גם היין מוסיף לאווירה המקרבת והחופשית והמוסיקה הטובה ברקע ואין ספק שדולב השכיל לעשות ותפס את הקונספקט הזה הכה מיוחד ואני ממליצה לכם להזמין מקום בזוג או ביחיד להתארח בערב מיוחד למי שאוהב יינות טובים, אוהב לשמוע, לטעום ובכלל.

 

תודה עמוקה לדולב, לאלון ולרוני ססלוב היקרים ולמלצרית החביבה ששירתה אותנו