אין לה את הפנים המשורטטות של בר רפאלי וגם לא את הגוף הגבעולי של ג'יזל, אבל בכל זאת טס הולידיי היא השם החם כרגע בתעשיית האופנה. בת ה-29, הצליחה לעשות היסטוריה כדוגמנית הכי גדולה שהוחתמה לסוכנות דוגמניות מובילה. "אני מרגישה שזו פריצת דרך", אמרה הולידיי ל-New York Daily News, "מעולם לא דמיינתי שאגיע לזה".

 

 

גובהה של הולידיי הוא 1.67 מטר, ואילו לרוב דוגמניות – גם למידות גדולות – הן מעלה ל-1.75. בנוסף, מידת המכנסיים שלה היא 52, בעוד שהמידה של דוגניות פלאס סייז היא לרוב 40 עד 46. אבל גם עם המידות האלו, הצליחה הולידיי לקבל עד כה לא מעט עבודות דוגמנות, בעיקר הודות ליופי ולביטחון העצמי שלה. גם ברשת החברתית הולידיי נחשבת לכוכבת כבר די הרבה זמן, עם פייסבוק הכולל למעלה מ-600 אלף עוקבים וחשבון איסטגרם שלו למעלה מ-300 עוקבים.

 

 

התמונות שהעלתה הולידיי לרשת משכו את תשומת ליבה של אנה שילינגלו, מנהלת סוכנות הדוגמניות MiLK Model, שבסופו של דבר גם החליטה להחתים את הולידיי. "אני חושבת שאנחנו הסוכנות היחידה עם דוגמנית במידות האלו", אמרה שילינגלו. "היא באופן ניכר הדוגמנית הכי גדולה שיש לנו במחלקה (למידות גדולות)". שילינגלו, בעצמה דוגמנית למידות גדולות לשעבר, מספרת כי הסוכנות שלה באופן כללי מאמינה בגיוון. כאמור, בהולידיי היא נתקלה לראשונה במרחבי הרשת "וראיתי כמה עוקבים יש לה – הרבה יותר אשר למרבית הדוגמניות. היא מודל לחיקוי חשוב עבור הרבה נשים", נימקה שילינגלו את הבחירה.

 

כבר די הרבה זמן שהולידיי מנצלת את יופיה ואת הבמה שיש לה על מנת לקדם קבלה עצמית. היא עומדת מאחורי הקמפיין הוויראלי EffYourBeautyStandards#, שנועד לעזור לנשים בכל המידות והגילאים לאהוב את הגוף שלהן. במסגרת הקמפיין, קראה הולידיי לנשים לעלות תמונות של עצמן, יחד עם מסרים מעודדים, כמו אלו למשל:

 

 

 

 

כמובן שלא תמיד זכתה הולידיי לכזה חיבוק חם מהסביבה, וכל שכן מתעשיית האופנה. "זה לקח לי הרבה מאוד זמן להתגבר על דברים שקרו לי בשנים הקריטיות של חיי", אמרה הולידיי, תוך שהיא מתייחסת בעיקר לשנים בהן אנשים לעגו לה על החלום להיות דוגמנית, ולזמנים בהן סוכניות למידות גדולות אמרו לה שהיא שמנה מדי. "אמא שלי תמיד עודדה

אותי", היא משחזרת, "אבל יתר החברים והמשפחה חשבו שאני משוגעת".

 

גם היום היא שומעת לא מעט ביקורות, בעיקר מצד אלו הטוענים שהיא מעודדת השמנת יתר. "אני אף פעם לא יושבת", היא משום מה נאלצת להצטדק. "אם אני לא בצילומים 12 שעות ביום, אז אני בחוץ בסידורים או בפגישות". עוד היא מוסיפה שיש לה מאמן כושר אישי ושהיא מתעמלת לפחות ארבע שעות בשבוע.

 

 

"אני מקבלת הרבה ביקורות שליליות", מודה שילינגלו, "אבל אני מתעלמת מהן. אני רואה שהיא בריאה ופעילה. אנחנו כולנו בנויים אחרת. היא עושה הליכות, היא מאוהבת, יש לה ילד, יש לה בעל מהמם. אולי אנשים יכולים להוריד במשקל אם הם הולכים יותר ואוכלים פחות, אבל זה מאוד קל להגיד. לכל אחד יש את החיים שלו".

 

סביר להניח שעד עכשיו אף סוכנת של דוגמנית מתחילה נאלצה לדווח עד כמה הרכש החדש שלה פעילה בחיי היום יום שלה, ואף דוגמנית צעירה לא נחקרה כל כך על הרגלי הכושר שלה, אבל הולידיי לא נותנת לכל אלו להפריע לה ליהנות מהרגע. "זה עדיין לא מרגיש לי כמו משהו שקורה לי. בכל פעם שקורה משהו גדול בקריירה שלה, זו ממש חוויה חוץ גופית". למרות כל האהדה הציבורית, שכעת גם מתרגמת לקמפיינים מכניסים, הולידיי מודה שהיא עדיין מרגישה "כמו אותה ילדה בת 13 ממיסיסיפי, שאנשים אמרו לה שהיא לא טובה מספיק. מעולם לא דמיינית שאוכל להגיע לכאן".

 

 

 

מבלי לזלזל בהישג של הולידיי, אין ספק שכרגע היא נחשבת לגמיק, וככל הנראה יהיו חברות אופנה שירכבו אליו בתור התחלה. מעניין יותר יהיה לראות באיזה מקום היא תהיה שנה מהיום - האם גם אז יכתבו עליה אייטמים אוהדים ויציעו לה קמפיינים שווים? באופן מפתיע, כרגע המצב דווקא מעודד ואפשר להיות אופטימיים. כשיש יותר ויותר קמפיינים שמחפשים "נשים אמתיות", ויותר ויותר דוגמניות למידות גדולות שכובשות שערי מגזינים, יכול להיות שאנחנו ועולם האופנה עוברים שינוי תודעתי שבסופו סוף סוף נפנים שיופי באמת בא בכל צורה ומידה אפשרית.