במהלך סוף השבוע הראשון של טראמפ במשכנו החדש, בזמן שנשים ברחבי העולם עדיין מתאוששות מצעדת המחאה המתוקשרת בוושינגטון, רבים בטוויטר, ברשתות החברתיות האחרות ובכלי התקשורת בחנו בדקדוק את התמונות של הנשיא ואשתו השלישית, מלניה טראמפ, שמציגים לראווה מעט מבוכה מתובלת באיבה ובאי נוחות הדדית.

בעמוד הפייסבוק של המגזין המקוון ג'זבל פורסם הקטע הקצר הבא מתוך ההשבעה עם הכיתוב הציני: "אין ספק שמלאניה טראמפ אוהבת את בעלה ושמחה מאוד להיות כאן היום".

הגולשים שהגיבו לסרטון היו מזועזעים ורבים מהם טענו כי בין השניים שוררת מערכת יחסים מתעללת ואלימה. הסרטון שותף פעמים רבות עם כיתובים שונים נוסח: "אישה מסכנה אבל היא זו שבחרה בכלוב הזהב הזה", "גבר מתעלל והקרבן שלו" ו-"אני מצטערת בשבילה. היא נמצאת בתוך מערכת יחסים מתעללת. הייתי שם".

את ההבדל בין האופן המכבד בו נהג טראמפ עם ביום ההשבעה הנשיא לשעבר ברק אובמה ובת זוגו, מישל, לבין שפת הגוף שלו מול רעייתו שלו היה קשה לפספס.

כאשר בני הזוג טראמפ יצאו מהמכונית שלהם כדי לברך את הזוג אובמה, טראמפ עזב את מלניה במכונית וטיפס במדרגות כדי לברך את הזוג אובמה לבדו. מומחים לשפת גוף טוענים בתוקף כי ההתנהגות הזו עשויה להיות אחד מן הסימנים הרבים של מערכת יחסים לא מאושרת.

"אם לא הייתי יודעת בוודאות שהם נשואים, לעולם לא הייתי מנחשת שהם נשואים" מציינת סוזן קונסטנטין, מומחית לתקשורת ושפת גוף. "לא זו בלבד שהוא לא טרח לחכות לה ועלה לבדו במדרגות לברך את הזוג אובמה," הסביר פטי ווד, מומחה נוסף לשפת הגוף "הוא אפילו לא הסתכל לרגע אחד אחורה כדי לראות אם היא שם או לעזור לה לעלות במדרגות. כשהיא כבר מגיעה ועומדת לצדו, הוא נותן בה מבט מהיר כאילו היא כלום. הוא לא נוגע בה, לא מקרב אותה אליו, לא מחבק אותה ולא מפגין אליה רגש חם".

אצל בני הזוג אובמה, לעומת זאת, מבחינים בנקל ובאינטימיות ובקרבה. כאשר מלניה מוסרת למישל מתנה, ברק שם לב שלא נוח לה בסיטואציה ולוקח את המתנה מידיה. "זה רגע זוגי נהדר שאומר 'אוי, מותק, אני אטפל בזה בשבילך'", מפרש ווד.

הזוג אובמה נתפס ברגע נוסף של הפגנת חיבה בהשבעה. כפי שניתן לראות כאן. כשמישל יורדת במדרגות וניגשת לעמוד לצד בעלה, הוא תופס את ידה ומנשק אותה. "זהו רגע מאוד עדין ונראה ספונטני להפליא" אמר ווד. לעומת זאת, באותו המעמד בדיוק, דונלד טראמפ, נותן במלניה הנהון שטחי ומסב את מבטו ללא מגע.

קונסטנטין מאמינה ששפת הגוף של הזוג אובמה מדגימה יחסים הרבה יותר חזקים. "מלאניה נראית כאובייקט עבור טראמפ. אני לא רואה שום חמימות, אהבת אמת או חמלה כלשהי בקשר הזה. לעומת זאת, כשבני הזוג אובמה נפגשים, הם קודם כל נפגשים דרך העיניים שלהם. הגוף שלהם מקביל, יש הרבה חום ורגש אמיתי בין השניים האלה".

ובחזרה לזוג טראמפ: גם שפת הגוף של שניהם במהלך הריקוד הראשון הרשמי בנשף ההשבעה מביכה ויכולה לספק תובנה או שתיים על היחסים ביניהם.

ווד ציין כי במהלך הריקוד נראה שמלניה מנסה לפלס את דרכה החוצה מזרועות בעלה. "זה בדרך כלל אומר, 'אני לא רוצה אותך כפרטנר שלי". במקביל דונלד תופס בה בצורה מינית, מצמיד את אגנה לשלו. יש לשים לב לאצבעותיה, בזמן שהשניים לכאורה מחזיקים ידיים - הן לא מתמזגות לכף היד של דונלנד כאגרוף קמוץ ומאוחד אלא יוצאות החוצה ממנו. זהו סימן קטן נוסף להעדר חיבה".