לפני קצת יותר משנה, העולם היה עסוק בשאלה אחת: מי לכל הרוחות זו "בקי עם השיער הטוב". חרושת השמועות העלתה כמה הצעות לזהותה של בקי – אותה אחת ששמה נזכר באלבום "לימונדה" של ביונסה, כמי שבעלה, ג'יי זי, בגד בה איתה. אבל מאז הרוחות נרגעו, ביונסה המשיכה לסחוט עוד ועוד מיליונים מהלימונים החמוצים שלה, ואפילו לשאת ולהוליד תאומים. והנה, כעת ג'יי זי מביא את הגרסה המוזיקלית שלו להשתלשלות האירועים.

 

עוד באון לייף: 

 

באלבום החדש שלו שיצא שבוע שעבר, "4.44" הוא כותב בין השאר “I apologize, often womanize / Took for my child to be born to see through a woman’s eyes". הווידוי הזה הצליח לעורר סערה, וממש לא מהסוג הצפוי. כרגיל, ג'יי זי נשאר ללא פגע, ואילו דווקא ביונסה – שילדה רק לפני חודש – מקבלת את כל החיצים.

נראה שבמקום לכעוס על ג'יי זי, שעכשיו יכול להיחשב כבוגדני באופן רשמי (למרות שיש עדיין כאלו שטוענים שמדובר בתרגילים יחצ"ניים, הן שלו והן שלה), הרשת בוחרת לכעוס דווקא על ביונסה.

 

במאמר שפורסם בגרדיאן נכתב שביונסה, המתהדרת בפמיניזם, לא מראה אותו כעת. "אם פמיניזם עוסק בקריאת תיגר על הסטטוס קוו, אז בסיפור פמיניסטי על בגידה היינו רואים אישה- בהנחה שהיא מרוסקת – מתרחקת מאדם שמתעלל ובוגד בה", נכתב שם. "מסר פמיניסטי יעודד נשים לא לבחור בבני זוג 'חסרי רגשות' ו'רודפי שמלות'- כפי שג'יי זי מעיד על עצמו – והוא היה דוחק בנשים לשגשג באומנות האהבה על ידי עידודן לבחור בבני זוג שמתייחסים אליהן בכבוד".

 

 

אבל לא רק שם ביונסה זכתה לביקורת בגלל הבחירה שלה להישאר לצד בעלה. הטוויטר, למשל, התמלא בימים האחרונים בציוצים שמפקפקים ביכולת השפיטה של המלכה בי, ואפילו באינטליגנציה שלה:

 

"מכיוון שאף אחד לא אומר את זה, אני אגיד", כתבה הגולשת Luzshara. "אם עניין הבגידה הזה הוא לא תעלול יחצ"ני, אז ביונסה מטומטמת בגלל שהיא נשארת עם ג'יי זי...היא טיפשה".

 

גולשת נוספת הסכימה איתה וכתבה "אם ג'יי זי באמת כזה חרא, אז ביונסה מטומטמת שהיא נשארת איתו".

 

ציוץ נוסף טען ש"ביונסה כתבה כל כך הרבה שירים עצובים על כך שבגדו בה, אבל היא עדיין ממשיכה לעשות ילדים עם אותו הגבר. אדיוטית".

 

ואילו משתמשת בשם ShellBee כתבה: "שמעתי על האלבום של ג'יי זי. א. אני לא אוהבת את המוזיקה שלו. ב.הוא אדיוט. ג. ביונסה עדיין איתו אז היא טיפשה".

 

אוי, כמה קל לנו להגיד לאחרים מה הם צריכים לעשות, במיוחד כשזה נוגע למערכות יחסים. כמה קל לנו להגיד – אפילו למישהי כמו ביונסה – שהיא צריכה להעיף את בעלה לכל הרוחות. אם לא בשביל עצמה, אז בשם הפמיניזם. אבל מעניין לדעת כמה מבין כל המגיבים היו באמת עוזבים את בני זוגם בסיטואציה כזו.

 

מאוד קל לנו להיות ורדה רזיאל ז'קונט ולצעוק "תעזבי אותו", אבל מה אנחנו באמת יודעים על מערכת היחסים המפורסמת בעולם? סביר להניח שכלום. ועם יד על הלב - כמה אנחנו באמת יודעים על מערכת היחסים של החברה שלנו? גם אם היא מספרת לנו הכל. מה אנחנו באמת יודעים על המתרחש בין שני אנשים, כשרק שניהם נשארים בחדר?סביר להניח שלא הרבה.

 

במקום לכעוס על ביונסה ועל ההחלטה האישית לגמרי שלה מה לעשות עם החיים שלה, אולי דווקא נראה את המסר החיובי בסיפור הזה: גם כוכבי על סובלים ממשברים ביחסים, מתמודדים, נלחמים ומתגברים. גם אם את יפה, מוכשרת ועוצמתית כמו ביונסה, את יכולה למצוא את עצמך נבגדת – כך שאין לך שום סיבה להאשים את עצמך. וגם אם מיליוני עיניים צופות בך ומבקרות כל צעד שאת עושה, את עדיין זו שיכולה וצריכה להחליט מה טוב עבורך. החיים מורכבים יותר מהמשוואה "הוא בגד בך – תעזבי אותו", וכן, זה תקף אפילו אם קוראים לך ביונסה.