ברחבי הקניונים והחנויות לציוד בית ספר מתרוצצים בעונה הזו ילדים נלהבים ומאחריהם מדדים הורים אוחזים ברשימות ציוד מפורטות. הרשימות האלו משאירות מעט מאוד מקום לדמיון, ובשנת הלימודים הקרובה, כמו בזו שלפניה ובזו שאחריה, כנראה נראה כיתות שלמות עם בדיוק אותם חפצים. אבל מה קורה עם הילדים שלא רוצים "כמו של כולם"? כמה יצירתי כבר אפשר להיות כשיש לך מחברת שורה עם עטיפה אדומה? זה תמיד מזכיר לי את המשפט האגדי של המחזאי ג'ורג' ברנרד שו שאמר "בילדותי נאלצתי לקטוע את לימודי כדי ללכת לבית הספר". אז למה להגביל את הסקרנות, הייחוד והאופי?

 

אני מודה שבשבילי להיכנס לחנות כלי כתיבה זו חגיגה, גם שנים רבות אחרי שסיימתי את הלימודים. וגם ללכת לרכוש ציוד לשנה החדשה על הילדים שלי זו חוויה לא פחות מרגשת. אבל אתם יודעים מה פחות מרגש? לקנות כמו רובוט כל מה שהמוכר מציע כי "זה מה שביקשו בבית הספר" וכי "זה מה שכולם לוקחים". איפה האמירה האישית? איפה בא לידי ביטוי האופי של הילד (הג'ינג'י במקרה שלי)? אז במסגרת סקר השוק שאני עורכת אני לא מחפשת רק את סל המוצרים הזול ביותר, אלא בעיקר את הדברים המיוחדים, כאלו שהוא באמת יבחר בהם, כאלו שיעלו לו חיוך על השפתיים כשישלוף אותם מהילקוט. הנה כמה דברים שמצאתי בשיטוטים:

 

מזוודת פח אישית – מזוודה אישית ועמידה עם שם הילד, הכוללת תכולה של ציוד לבית ספר, טושים, צבעי שעווה, מחק, מספריים, עפרונות ועפרונות צבעוניים. זה אמנם לא מוצר זול (100 שקלים למזוודה עם תכולתה), אולם אם רק קלמר ממותג עולה היום סביב 50 שקל, זה דווקא די משתלם כי זה אמור להחליף את הקלמר המסורתי והשגרתי. זו מתנה נהדרת לכל ילד או ילדה.

להשיג בסטודיו Partixבאתר www.partix.co.il

מזוודה אישית שיקית במקום קלמר

 

עפרונות בעלי אחיזה ייחודית - עפרונות גרוב פותחו במיוחד בעבור ילדים כדי שיצליחו לאחוז נכון בעיפרון, אבל בלי שזה ייראה כמו אביזר משעמם ונטול שיק. העפרונות בעלי מבנה ארגונומי מיוחד, ממוקמות גומות המאפשרות לאצבעות האוחזות (האצבע המורה, האמה והבוהן) שאינן חזקות דיין, להתמקם במקומן מבלי להחליק. זה עובד טוב גם לאחר חידוד.

ילדים שלא כל כך מסתדרים עם עפרונות וטושים רגילים, ולכן נמנעים מלכתוב ולצייר לפעמים, יכולים להתחיל באימון בעזרת העפרונות האלו. אפשר לקנות בבודדים (מ-2.5 שקלים לעפרון) או בחבילות.

להזמנה ולבירור נקודות מכירה 09-7400777, www.superkit.co.il

 

זוללי דאגות – ילדים רבים, גם כאלו שעולים לכיתה א', זקוקים לחפץ מעבר שיעזור להם עם הדאגות והחששות, לפחות בהתחלה. אז במקום שמיכי או בובה תינוקית יש מוצר חדש ומדליק של חברת פוקסמיינד, המוציאה לשוק מגוון משחקי חשיבה מדליקים, הנקרא הריצ'רצ'ים - בובות פרווה קטנות (יש בשני גדלים, 100-60 שקל לבובה) שהגיעו לזלול לילדים שלנו את כל הדאגות. הסוד הוא בפה של בובות, שהוא בעצם תא עם רוכסן ובו יכולים להכניס הילדים פתק עם ציור של דאגה או לכתוב משהו ואפילו לספר לה סוד שיישאר ביניהם. הריצ'רץ' "ייבלע" את הדאגה וישחרר ממנה את הילד. מה שעוד מדליק הוא שלכל אחת מהבובות בסדרה יש עיצוב שונה עם אופי שונה ומראה שונה. היא יכולה לחכות לילד בבית ולשמוע את החששות אחרי יום הלימודים או להתלוות ליום הלימודים. מזכיר במעט בובות דאגה הנפוצות במרכז אמריקה.

להשיג בחנויות הספרים והצעצועים.

ריצ'רץ', בובה שזוללת דאגות ומורידה אותן מהראש של הילד

 

מסרים חיוביים בין הדפים – הטרנד העכשווי בפסיכולוגיית ילדים הוא השימוש בחשיבה חיובית ככלי חשוב. להתמקד ביתרונות, במה שטוב, במה שגורם אושר במקום במה ששלילי. אחד מנושאי הדגל בנושא הוא ד"ר טל בן-שחר, שכתב יחד עם שירלי יובל-יאיר סדרת ספרי ילדים המציגים גיבורים אמיתיים (הלן קלר, תומס אדיסון ואחרים) המציגים סוגיות עמוקות המעסיקות ילדים ומנגנוני ההתמודדות שלהן יכולים לשמש השראה לילדים ולהורים כאחד. אז חוץ מלקרוא ספרים ולהעשיר את חיי הילדים שלנו במסרים חיוביים ומעצימים, אפשר לצייד אותם במחברות של מחמאות. לחברת דורנת יש סדרת מחברות ופנקסים עם מגוון מסרים מדליקים כמו "את מהממת", "מזל שיש אותך", "חברת אמת" ואחרות, ויש גם עטים עם מסרים דומים ומוצרים נוספים. יש גם מחברות התבוננות והשראה עם משפטים וציטוטים מעצימים מפי אנשים דגולים וכן מגוון יומנים מדליקים, כמו היומן של האמן חנוך פיבן.

להשיג בחנויות ובאתר www.dornat.co.il

מוצרי הנייר הייחודיים של דורנת - טפיחה לאגו וחיוך

 

מחברת מכוונת ומספרת – אם יש לכם ילד בכיתות הראשונות בבית הספר אתם בטח כבר מכירים את המושג מחברת חכמה, כזו שמנחה את הילד בכתיבה נכונה. אז חוץ מהמחברות החכמות שכבר מוכרות יש גם מחברות מכוונות, שמסייעות לילדים בכתיבה, בחשבון, באנגלית ובערבית בהמשך. בנוסף למחברות המכוונות יש שורה של מחברות רגילות (שורה, משבצות וכך הלאה) אבל שיש עניין על הכריכה שלהן. לא עוד הלו קיטי, אנה ואלזה או אימוג'י אלא מחברות בעלות כריכת קומיקס של משלי לה פונטן למשל הנרכשות בסט. בכל סט יש חמש מחברות שכל אחת מהן מגוללת סיפור שונה. 10-5 שקלים למחברת. זה רק אחד מהחידושים שהוצגו בתערוכת Toytime המתקיימת אחת לכמה חודשים במרכז הירידים (גני התערוכה) בתל אביב.  

את מוצרי "בוקס אר אס" אפשר לרכוש בחנויות הצעצועים, ספרים ומכשירי הכתיבה.

 

מחברת מכוונת עוזרת לילד

 

מחברות מיוחדות, מקוריות ולא כמו של כולם אפשר למצוא אצל מגוון מעצבים ישראלים צעירים, למשל אורי רייזנרmarket.marmelada.co.il/whatabout  שמפליאה לצייר על פנקס ומחברות ציורים משובבי לב; אצל סטודיו Notbook  www.facebook.com/notbook.paper.fashionבתל אביב המייצרים מחברות מחומרים ממוחזרים, כך שחלק גדול מהן קיים רק בעותק אחד יחיד.

המחברות הנהדרות של אורי רייזנר

 

לסחוב, אבל יותר בקלות - כל הורה מצא את עצמו נדהם כמעט מדי בוקר על המשקל שהילדים סוחבים על הגב, כבר מכיתה א'. כל הניסיונות למזער את כובד התיק מצליחים להחזיק מעמד במקרה הטוב יום-יומיים ואז חוזר הצאצא לסחוב את כל עולמו הפדגוגי על הגב הקטן והצנום. לא חושבת שהקיטבג שלי בצבא שקל כל כך הרבה... אם כן, נותר להתמודד עם התופעה מהצד השני – מהצד של התיק. בשנים האחרונות מסתובבים הילדים עם טרולי, וזה באמת נחמד כשגוררים את התיק, אבל כשנושאים אותו על הגב, מתווסף למשקל הציוד גם משקל הגלגלים. לחברת מודן יש פתרון: קולקציה חדשה של תיקים אורטופדיים או בשם הלועזי-מקצועיTriple Spring System. זו מערכת קפיצים משולשת ששומרת על גב הילד המסייעת לבלום ולספוג חלק מהמכה הנוצרת במהלך הליכה או ריצה בין גב התיק וגב הילד.בנוסף השיקו בחברת מודן את הידית הכפולה הייחודית, שהיא ידית רחבה ומרובעת נוחה יותר לאחיזה ולנשיאת משקל התיק ותכולתו.

פטנט נוסף של החברה הוא ה-Smart Trolley(בלועזית זה פשוט נשמע יותר כנראה), פטנט שמאפשר הפרדה בין מערכת הגלגלים, להלן הטרולי, לבין התיק. כך יכול הילד להחליט בבוקר לפי הפעילות אם הוא נושא את התיק על הגב בלי הגלגלים או שהוא גורר את התיק. כך תוכלו לחסוך ולקנות רק תיק אחד שישמש גם לטיולים, חוגים וכדומה. תיקים מ-199 שקל, ומיותר לציין שיש את כל הלהיטים שהילדים אוהבים (לשבור את הקרח, ספיידרמן, מטוסים, הלו קיטי, NBA, וגם עיצובים נטרליים ועל-זמניים. לא יודעת מה אצלכם, אבל אצלנו רוכשים תיק אחת לשנתיים-שלוש).

להשיג בחנויות הציוד לבית הספר והצעצועים

התיקים של מודן עם או בלי טרולי יעזרו בסחיבות

 

חותמת אישית – נחתום במשהו אישי, שבטוח אין לכל אחד בכיתה או בשכבה. נעמה אורבך היא יוצרת מוכשרת שהחלה לפני כמה שנים לייצר בהזמנה חותמות אישיות באיכות גבוהה עם איור לבחירה ממגוון איורים או איור שתביאו בעצמכם. אפשר להשתמש בחותמת כדי לסמן את הספרים והמחברות, במקום להדביק מדבקה סתמית. מחיר החותמות נע בין 180 ל-260 שקל, תלוי בסוג האיור.החותמת מגיעה בקופסה יפה, מוכנה לנתינה כמתנה וכוללת כרית דיו איכותית.

להזמנות:http://market.marmelada.co.il/naama/397

החותמת האישית בעיצובה של נעמה אורבך

 

מחדד ומחק (במוצר אחד) - כל תלמיד צריך מחדד ומחק, אבל יש מותג נחמד ששמו מילאן (נמכר בקרביץ) המציע את שני האביזרים ההכרחיים האלו במוצר אחד קומפקטי, מעוצב ומדליק. 11.90 שקל וזה שלכם, זאת אומרת, של הילדים כמובן. 

מחדד ומחק במוצר אחד

 

רואים רחוק - רשת הצעצועים אימג'ינריום היא אחת הרשתות המקסימות לילדים ולילדים בנפשם. הרוב מוקדש לצעצועים, אבל יש גם אביזרים מדליקים לבית הספר, למשל קלמר שקוף ומדליק כדי לראות את התכולה ולאתר דברים בקלות. ילדים בכיתות הנמוכות קצת מתקשים לאתר את האביזר שהמורה ביקשה משלל הציוד המשרדי בקלמר העמוס. קלמר שקוף מפלסטיק יעשה סדר בעניין. 59 שקל. יש ברשת גם מכחולי אצבע מקסימים שעונדים על כל אצבע (אפשר חמישה במקביל) ומציירים. 9 שקלים ליחידה. 

קלמר שקוף לסדר וארגון

מכחולי אצבע מקסימים

 
מומלץ שהילדים ישתמשו בציוד איכותי.