סטרלינג מקדיוויד היא רק בת 27 וכבר הספיקה לעזוב משרה מצליחה ויוקרתית כאנליסטית בוול סטריט ולהפוך ליזמית-פילנתרופית מוערכת ולהשיק את פרויקט נרות סטרלינג - חברת צדקה שמוכרת נרות ביתיים במטרה לייצר אנרגיה סולארית לקהילות דלות אמצעים ומשאבים. "הנרות שלנו לא מדליקים רק את בתיהם של המשתמשים, אלא את העולם כולו", מסבירה מקדיוויד. "אני באמת כל כך אוהבת את מה שאני עושה, כך שאני לא מרגישה שזו עבודה. אין כמו לעלות על מסלול קריירה, שממוקד בעשיית שינוי חיובי בחיי אחרים".

עוד באון לייף: 

מקדיוויד תמיד נמשכה לתחום הפילנתרופיה, אבל רק כשטיילה בארצות לא מפותחות כמו וייטנאם, רואנדה וג'מייקה, כיו"רית ועדת ההיגוי של הדור הבא ביוניצף, היא הבחינה בבעיות הקשות שעמן מתמודדים אנשים בחיי היום-יום. באותה תקופה היא עבדה כאנליסטית בגולדמן סאקס וההבנה שפאנל סולארי אחד יכול לשנות את חייה של קהילה שלמה, נתנה למקדיוויד השראה לעזוב את הקריירה בתחום הפיננסים כדי להתמקד בקו מוצרים שיוכל לסייע לאנשים בגישה לחשמל ולמים זורמים. "אחרי הביקור בווייטנאם, החלטתי לערוך שינוי. חשבתי לעשות משהו שישלב בין היכולות הטכניות והפיננסיות שלי לבין יותר יצירתיות, ואז החלטתי ללמוד עיצוב פנים".

סטרלינג מקדיוויד

"אחרי הביקור בווייטנאם, החלטתי לערוך שינוי", מתוך האינסטגרם סטרלינג מקדיוויד 

מקדיוויד התחילה לעבוד עבור חברת אדריכלות פריזאית, שם התוודעה לעולם המופלא של נרות ובשמים. "כשגרתי שם, קיבלתי השראה ליצור קו מוצרים, שייתן משהו

 

זה לא אוטו, זה חבר

הדר מרקס משתפת ביום מלא בחוויות עם רכב מרצדס

לטור המלא של הדר >>

 

 

בחזרה. עבורי זה היה מובן מאליו. הרעיון היה פשוט, אבל הוא שילב בתוכו עסקים, יצירתיות ונתינה לקהילה – בדיוק מה שחיפשתי מלכתחילה. כבר אז הרעיון של אנרגיה סולארית ריתק אותי, כך שהכל נכנס יפה לתבנית. מאז ומעולם היה לי חוש יזמי. הוריי הם יזמים, מה שהשריש בי מוסר עבודה גבוה ואת התשוקה לבנות משהו משל עצמי. אני שמחה מאוד ללכת בעקבותיהם".

בבסיס המהות של הפרויקט נמצא רעיון הפעולה הקולקטיבית. "בדיוק כפי שזרזירים מתקבצים יחדיו במעופם, ויוצרים תצוגה מרשימה בשמים, אנחנו מאמינים בכוח השינוי שלנו יחד. הלקוחות שלנו, שתומכים במטרה ומפיצים את הבשורה אודותינו, מעניקים לי השראה".

סטרלינג מקדיוויד

"אנחנו מאמינים בכוח השינוי שלנו יחד", מתוך האינסטגרם סטרלינג מקדיוויד 

מקדיוויד נתקלה באתגרים כשהריצה את החברה הסוציאלית שלה. היא מוצאת שהיא צריכה להוציא כסף ביתר זהירות, כדי שיהיה לה יותר להעניק. "אנחנו רוצים כמה שיותר אמצעים, כדי שנוכל להשקיע במטרה", היא מדגישה. עם זאת, הסיפוק שבקריירה בעלת משמעות וערך עולה בהרבה על העלויות. "לא רק שאנחנו משנים חיים לטובה, אלא גם מחנכים את הלקוחות שלנו, שלעתים קרובות לא מודעים כלל לקשיים שחווים אנשים בקהילות מבודדות ברחבי העולם. פאנל סולרי עושה הרבה יותר מלספק חשמל. זה בהחלט ספק אנרגיה מתחדשת עם כמה מטרות".

בשנה החולפת תרם הפרויקט 100 אלף דולר ליוניצף, שהלכו לטובת אנרגיה סולארית בצ'אד, אפריקה. "אנרגיה סולארית מספקת הרבה יותר מאור", מסבירה מקדיוויד. "היא גם מספקת מים זורמים נקיים, באמצעות צינורות מכאניים, ומשפרת באופן כללי את איכות החיים של הקהילה".

סטרלינג מקדיוויד

מתוך האינסטגרם סטרלינג מקדיוויד 

בעוד הוא יוצר שינוי משמעותי ברחבי העולם, פרויקט נרות סטרלינג גם תומך בכלכלת ארה"ב. הנרות מבוססי הסויה מיוצרים בעבודת יד בברוקלין ונמכרים בזכוכית אמריקאית בעבודת יד, יחד עם כיסוי כותנה. השמנים שמרכיבים את הנרות טבעיים כולם. הפרויקט מחויב לעבוד רק עם ספקים בעלי מוסר עבודה, תוך שהם מוודאים שהם לא תומכים בסחר בבני אדם, בעבודת ילדים, או בתנאי עבודה משפילים.

"רציתי להבטיח שאני מבינה היטב למה אני נכנסת", מתוך האינסטגרם סטרלינג מקדיוויד

עבור צעירים אחרים שמתחבטים בשאלת תכלית חייהם, מציינת מקדיוויד כי "אני באמת מאמינה שלכולנו יש מטרה בעולם, ושאדם חוטא לחברה ולקהילה אם הוא לא רודף אחרי חלומותיו. תמיד יש סיכון בהחלפת קריירות, אבל אם אתה עושה את המיטב בלקיחת סיכונים מחושבים, לא תתחרט על הצעד. היה לי קשה לעזוב עבוד בוול סטריט, אבל ידעתי שככל שאחכה יותר להתחלת מסלול קריירה חדש, כך זה יהיה קשה יותר. עבורי המשמעות של לעזוב את העבודה היתה גם להתחיל להניע תהליכים שיסייעו לאנשים שכל כך רציתי לעזור להם".

אז איך עושים את זה? "אחד הדברים הטובים ביותר שעשיתי לפני שקפצתי למים העמוקים היה להיפגש עם כמה שיותר אנשים בעלי חברות לטובת החברה", היא משחזרת. "רציתי להבטיח שאני מבינה היטב למה אני נכנסת. מבחינתי, המפתח להצלחה הוא לעשות בדיקת היתכנות משלכם, שתבטיח שאתם מוכנים ככל האפשר להגשים את מטרותיכם".