ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, תופס לא מעט כותרות בשנה האחרונה וקשה להאשים אותנו. בין ערימת פוליטיקאים מזדקנים, טרחנים ומעייפים, טרודו הוא משב מרענן. הוא צעיר, הוא כריזמטי, הוא נאה בצורה יוצא דופן, הוא פמיניסט והוא בעד לגליזציה של מריחואנה וזכויות של להט"בים. נשים מעולפות ממנו, גברים מסונוורים ממנו, סרטוני היוטיוב שלו גוררים מיליוני צפיות ואפילו איוונקה טראמפ תקעה בו מבטים עורגים.

 

אבל מה בעצם אנחנו יודעים על המלך הלא רשמי העולה של הפוליטיקה העולמית? קבלו 13 עובדות מפתיעות על ג'סטין טרודו. ולא, הוא לא רק יפה, מסתבר.

 

גם איוונקה טראמפ לא נשארת אדישה. צילום: רויטרס

גם איוונקה טראמפ לא נשארת אדישה. צילום: רויטרס

 

1. בראשית 1972 ישב הנשיא האמריקאי המכהן באותה תקופה, ריצ'רד ניקסון לארוחת ערב רשמית עם ראש הממשלה המכהן, פייר אליוט טרודו. במהלך הערב אמר ניקסון על ג'סטין הקטן, בנו הבכור של ראש הממשלה- "הילד הזה יהיה בעצמו יום אחד ראש הממשלה של קנדה". ג'סטין היה אז רק תינוק בן חודשיים אבל הנשיא ניקסון הימר נכון.

 

2. ההורים שלו התגרשו בשנת 1984, פיר עבר למונטריאול יחד עם ג'סטין ושני אחיו הצעירים אלכסנדר ומייקל. בשנת 1998 פקדה טרגדיה את המשפחה- בן הזקונים, מייקל, מת במפולת שלגים.

 

3. הוא יכול היה להגיע לבית הספר בלימוזינה אבל ההורים שלו בחרו לשלוח אותו לבית הספר באוטובוס. כמובן, מכונית אבטחהשל בית המלוכה הקנדי עקבה אחרי האוטובוס הזה כדי לאבטח את "הבן של".

 

4. הוא למד לתואר ראשון בספרות באוניברסיטת מקגיל בשנת 1994. אחת מהעבודות הסטודנטיאליות הרבות שהוא לקח על עצמו הייתה מאבטח במועדון לילה בקולומביה הבריטית.

 

ג'סטין טרודו כילד

נסע באוטובוס לבית ספר. ג'סטין טרודו, שני אחיו ואביו

 

5. הקמפיין שלו לראשות הממשלה התבסס על העלאת מס עבור המעמד העליון על חשבון מעמד הביניים, קידום נושאים הקשורים לאיכות הסביבה, התחייבות להגן על זכות האישה להפיל וקידום לגליזציה של מריחואנה בקנדה.

 

6. טרודו הוביל את מפלגתו לניצחון מדהים באוקטובר 2015, אשר זכתה ברוב בפרלמנט,עם העלייה הגדולה ביותר בתולדות המדינה- מ -36 מושבים ל 184 מושבים והדיח את מנהיג המפלגה השמרנית, סטיבן הרפר, ששירת כראש הממשלה מאז 2006. הוא היה בן 43 בלבד והאדם השני הצעיר ביותר שהפך לראש הממשלה של קנדה.

 

7. בחודש נובמבר 2015 קבע טרודו שמחצית מהתפקידים בממשלה שלו ילכו לנשים, ובכך כיבד את ההבטחה שהעניק לבוחריו במהלך הקמפיין - לשמור על קבינט מאוזן מבחינה מגדרית מאוזנת. כשנשאל מדוע הוא הרגיש צורך לעשות זאת, הוא ענה בפשטות: "כי אנחנו בשנת 2015."

 

פמיניסט גאה. ג'סטין טרודו

 

8.בשנת 2007, טרודו כיכב במיני-סדרה בת שני פרקים של CBC בשם המלחמה הגדולה על השתתפותה של קנדה במלחמת העולם הראשונה. הוא גילם את טלבוט מרסר פפינו, חייל שנהרג ב -30 באוקטובר 1917, במהלך קרב פשנדל.

 

9. טרודו הוא ראש הממשלה הראשון בקנדה שהביע בפומבי עמדה חד משמעית התומכת בלגליזציה של מריחואנה. זה קרה בנאומו בעצרת קלונה, ביולי, 2013. הוא אמר לקהל, "בעצם, אני לא בעד דה-קרימינליזציה של הקנביס. אני בעד לגליזציה של זה, לקחת על מס ולבצע רגולציה. זאת הדרך היחידה להרחיק את זה מהידיים של הילדים כי המלחמה הנוכחית בסמים, המודל הנוכחי של המאבק פשוט לא עובד. בואו נודה בזה. אנחנו צריכים להשתמש בהוכחות שמבוססות על מחקרים כדי לוודא שאנחנו זזים קדימה על זה.

 

ג'סטין טרודו במצעד הגאווה

מסתובב במצעד הגאווה. ג'סטין טרודו

 

10. טרודו מזוהה כפמיניסט לאחר שבחר לכנות את עצמו ככזה: "אני פמיניסט. אני גאה להיות פמיניסט". בנוסף, הוא הצהיר: "המפלגה הליברלית חד-משמעית מגנה על זכויות נשים". לאחרונה, הוא בחר להגיב לארגון פמיניסטי ברשת החברתית "בשם ממשלת קנדה, אני כותב בחזרה כדי ליידע אתכם כי אני מסכים בלב שלם: העוני הוא סקסיסטי".

 

11. טרודו ואשתו, סופי גרגואר, נפגשו לראשונה כשני ילדים שגדלו במונטריאול. גרגואר למדה בכיתה עם אחיו הצעיר של טרודו, מייקל ובילתה הרבה זמן בבית טרודו במונטריאול. הם נפגשו מחדש כמבוגרים ביוני 2003, כאשר גרגואר, שבאותה עת כבר עבדה כאשת טלוויזיה בקוויבק, מונתה להנחות לצדו טקס צדקה; הם החלו לצאת כמה חודשים לאחר מכן, התארסו בחודש אוקטובר 2004 ונישאו ב -28 במאי 2005, בטקס קתולי במונטריאול. השניים בחרו להימנע מעוגת החתונה המסורתית ובמקומה הציעו לאורחים שלהם מבחר של קינוחים. מאוחר יותר הסבירה סופי שלדעתם עוגת חתונה זה עוגת החתונה היא "קלישאתי ודביק".

 

ג'סטין טרודו ואשתו

לא רוצים עוגת חתונה. ג'סטין טרודו ואשתו, סופי

 

12. ככל הידוע, ג'סטין הוא ראש הממשלה הראשון עם קעקוע. על הכתף השמאלית שלו יש קעקוע גדול של כדור הארץ (נעשה בגיל 23) מוקף עורב (הוסיף כשהיה 40).

 

13. וגם לטרודו המושלם יש יציאות מטופשות להפליא: ב-25 בנובמבר הלך לעולמו פידל קסטרו, נשיא קובה לשעבר, בגיל 90. משום מה, טרודו בחר להספיד את הרודן האכזר במילים: "קסטרו היה גדול מהחיים, מנהיג ששירת את עמו במשך כמעט חצי מאה. הוא מהפכן ונואם אגדי, ששיפר באופן ניכר את מערכות החינוך והבריאות בקובה. על אף שהיה דמות שנויה במחלוקת, אוהדיו ומתנגדיו העריכו את מסירותו לעם". ההספד המופרך הזה שיגע את הרשתות החברתיות ורבים צייצו בטוויטר הספדים סאטיריים למנהיגים מפוקפקים אחרים, כמו בן לאדן ("תרם לשיפור הביטחון בשדות התעופה"), היטלר ("העלה למודעות את נושא ההתאבדויות") וסטאלין ("נלחם בהשמנה באוקראינה").