לכל אחת ואחד יש את הרגע של "אני חייב לצלם את זה"
מודה, גם לי, במטבח בבית, בשולחן האוכל, במסעדה, בשוק או אפילו בסופר.
כל המאכלים המטורפים שיש לנו במדינה, עם כל הצבעים, של כל העדות בכל בית. אין סוף רגעים טעימים שרק רוצים שניקח מהם את הרגע ונכניס אותו לפלאפון שלנו.

 

המצרכים:
פלאפון עם מצלמה
אוכל או מרכיבים מהמנה
מישהו שיכין את האוכל
אור שמש מומלץ
שולחן\שיש להניח את האוכל

אופן ההכנה:
מנה
אז קודם כל אנחנו צריכים מנה לצילום.
זאת יכולה להיות מנה שאתם הכנתם, אוכל במסעדה, או אפילו מרכיבים של מנה

סידור
נסדר את המנה על השולחן.
מומלץ לסדר את המנה לא על רקע בצבע שלה, למשל סלט ירוק לא על רקע ירוק,
וכמובן שיש מקרים חריגים.
מומלץ לסדר את המנה כמו שאנחנו רואים אותה על שולחן האוכל שלנו, אפשר עם סכ"ום או כוס שתייה ליד כדי ליצור סיפור ואווירה, או אפילו פשוט להניח את המנה על רקע חלק בצבע כלשהו ולצלם ללא כל אלמנטים מסביב.
אפשר גם ליצור גירוי ולצלם את המנה שלנו עם ביס או עם כף\מזלג על הצלחת לתת תחושה שאנחנו קרובים לאכול את המנה.

 


 

 

 

זווית
לצילום מזון יש 3 זוויות עיקריות שמומלץ לצלם בהם
1. זווית 0 - שזאת הזווית הנמוכה ביותר וקרובה לשולחן
2. 45 מעלות כלפי המנה, שהיא הפופולרית ביותר, שזאת בדיוק זווית המבט שלנו לאוכל בישיבה אל השולחן
3. טופ, זווית עילית ממש מעל האוכל, בעיקר מדגישה את הגיאומטריות של האוכל/

ול-3 הזוויות האלו יש חוק שהמצאתי שאומר
"מה שגבוה נמוך ומה שנמוך גבוה"
מה שאומר שאם המנה שלנו גבוהה (עוגה 3 קומות) נצלם אותה מזווית נמוכה ואם המנה שלנו שטוחה (חביתה) נצלם אותה מזווית מגבוה.

 

 

אחיזה
את הפלאפון רצוי לאחוז בשתי ידיים ולא ביד אחת כדי ליצור יציבות ולמנוע טשטוש בתמונות.

מרחק מהמנה
לפלאפונים שלנו יש זווית מאוד רחבה,וזווית רחבה יוצרת עיוות בפינות שלה,
אנחנו רואים את זה בעיקר שאנחנו מצלמים אנשים ממש קרוב ואז נראה שיש להם ראש גדול
לכן, כשנצלם מנה לא נתקרב יותר מידי לצלחת או למנה כדי שהכלי שהיא יושבת עליו לא יקבל עיוות לא רצוי, אלא אם נרצה צילום תקריב שלפעמים מאוד מאוד מגרה/


 

אור
החשוב מכולם שבלעדיו כל זה לא יכול לקרות הוא האור.
האור בצילום מזון הוא המרכיב החשוב ביותר, סוג האור נותן לנו לראות או לא לראות את המנה.
צבע האור משנה לנו את צבעי האוכל, ולכן הכי טוב זה לצלם באור שמש טבעי ולא בתאורה שיש לנו בבית או במשרד, אלא אם אין ברירה.
האור נותן לנו להבין מתי ביום המנה צולמה ואיפה, אם זה אור חזק בחוץ בשמש או אור עדין ורך בתוך בית.
אני יכול להגיד שבכל שנותי כצלם מזון, סוג האור המומלץ ביותר הוא תאורת חלון, שזה אור עדין ולא שמש ישירה שנכנסת.
הדרך הפשוטה היא לשים את המנה על שולחן ליד החלון ולצלם מול החלון את המנה או מהצד.

 

 

 

 

 

 

והחשוב מכל תזכרו, זה אוכל.
אחרי כמה דקות ולפעמים פחות הוא כבר לא נראה כמו שהוא שיצא מהתנור או מטיגון, הוא נראה פחות טוב ורצוי לצלם מהר.

 

 

אז תהנו ובתיאבון

לאתר של בני