השנה החדשה החלה (סליחה, אבל כשהופכים להורים, השנה מתחילה בספטמבר. לא במקרה הדתיים מציינים בחודש הזה את ראש השנה חח) ואני כבר מצויידת בכמה החלטות חשובות. להפסיק עם הבמבה לארוחת צהריים! ולצרוך יותר ירקות ופירות, דגנים וקטניות. בנוסף להפחית בצריכת הבשר והעוף ולשתות יותר מים, ואם ירצה השם אולי אולי אפילו לעשות קצת ספורט. תאחלו לי בהצלחה

 

כבר לפני שנה, כשביקרתי אצל דודתי ויקי במושב בכרמל, החלטתי שאני חוזרת משם העירה ומאמצת את ההרגלים הנפלאים שהתוודעתי אליהם אצלה. דודתי הנפלאה מטפלת ברפואה אלטרנטיבית, וכבר שנים רבות דוגלת בתזונה טבעית ובריאה, הידועה יותר בשם "טבעונית". היא עושה זאת דווקא לא ממניעים מצפוניים, למרות שכולנו אוהבים בעלי חיים ושמחים לא לפגוע בהם, אלא ממניעים בריאותיים. "זה פשוט יותר בריא" היא אומרת, ועם זה אי אפשר להתווכח.

 

היא מגישה לאורחים ולילדים שניצלים לצד רצועות טופו, קציצות בשר לצד תבשיל ירקות אסיאתי "ושכל אחד יבחר מה שהוא מעדיף". היא לא מטיפה לאיש, וזה מוצא חן בעיני, בעולם שבו קריאות "בשר זה רצח" מוציאות לי את התאבון מלאכול אפילו מלפפון.

 

 

והאמת היא שתמיד העדפתי סלט גדול או פסטה על פני סטייק. ובימים החמים האלה של הקיץ, גם ככה מתחשק לי לאכול יותר מאכלים קלים מבשרים ועופות. אבל אני מודה, קשה לי לוותר עליהם ולהוציא אותם לגמרי מהתפריט, גם בגלל הטעם וגם בגלל הנגישות, בכל זאת, יותר קל להשיג המבורגר מקציצות עדשים ואגוזים.

 

אז כששואלים אותי אם אני צמחונית/ טבעונית אני עונה שאני חצימחונית - משתדלת (ומעדיפה) לאכול תחליפי בשר, אבל לא נמנעת מהם לחלוטין. מה שבטוח הוא שככל שעובר הזמן אני פחות ופחות צורכת בשר ועוף.

 

לא יודעת אם זה קשור, ואולי זה בכלל בגלל החום (איזה חום!) אבל הקיץ הזה הרגשתי חולשה כללית והבנתי שכנראה חסר לי ויטמין 12Bבגלל השינוי התזונתי, משום שהוא נמצא בעיקר בבשר.

 

עכשיו, אני לא בן אדם שצורך ויטמינים, והלוואי והייתי מצליחה להתמיד, אבל כל פעם שקניתי קופסה של ויטמין כלשהוא והבטחתי לעצמי שאני אשתה כל יום, אחרי כמה ימים שכחתי מזה, ועד היום יש לי קופסאות מלאות ויטמין C במדפים שונים בבית (שחשבתי שאם הם יהיו שם זה יופיע לי מול העיניים ואני לא אשכח). העניין הוא שלבלוע כדור, גם אם זה ויטמין, תמיד עושה לי הרגשה של חולי, וגם ללכת לקחת כל פעם כוס מים בשביל זה (די, למי יש זמן) הופך את המשימה למבאסת.

 

הודות לזאטוטות, שבזכותן אני מגלה את כל הטוב שבעולם באופן כללי, גיליתי את הויטמין הנוזלי של אקוסאפ, שמייצרים גם ברזל נוזלי לתינוקות. הויטמין מגיע בצורת נוזל, בטעם פטל, לחיצה אחת על המזלף מוציאה את הכמות המדודה, שפריץ לפה ואני מסודרת. על הדרך, גיליתי גם, שרוב סוגי הויטמין 12Bהקיימים בשוק הם סינטטיים מסוג שנקרא ציאנוקובלמין, שמכיל אללה יוסטור -  ציאניד. כמובן שזה מאושר רפואית כי הוא הופך בגוף לצורה הטבעית הנקראת מתילקובלמין, ומסנן את הציאניד הרעיל דרך הכליות. אבל מי צריך את השיט הזה?! ציאניד?!

 

בקיצור, הויטמין הנוזלי B12 MAX ACTIVE הוא טבעי (מתילקובלמין) ומשולב עם חומצה פולית שמסייעת בספיגה, ובכלל ויטמינים מקבוצתB נספגים טוב יותר בצורה הנוזלית. הם מסיסים במים, מה שאומר שאפשר לערבב אותם בשתיה (וזה גם טעים) ובמצבי עודף הגוף מפריש את מה שלא צריך, אז אין מצב של סכנה מעודף ויטמין בגוף. בקיצור יוריקה מצאתי!

 

אני לוקחת אותו כבר חודש, לא שוכחת כל יום, ונראה לי שזה עושה לי טוב, אני מרגישה פחות עייפות ויותר נמרצת, אבל אל תטעו, התחביב הגדול שלי הוא עדיין לישון!

 

 

אגב, המוצר הזה מתאים גם לצמחונים וטבעונים כי הוא אינו מכיל ממתיקים מלאכותיים, חיטה, גלוטן, מוצרי חלב, ביצים, אגוזים/בוטנים ודגים.