כמעט מחצית מהנערות (44%) כלל לא ידעו בזמן אמת מה קרה לגוף שלהן בפעם הראשונה כשהן קיבלו את המחזור החודשי, כך עולה ממחקר חדש שבחן 2,000 נשים בכל הגילאים מכל רחבי בריטניה. רוב הילדות חשו פחד (60%) או מבוכה (58%), ומחצית מהן לא הרגישו בטוחות מספיק כדי לספר למישהו שהן קיבלו מחזור. בשורה התחתונה, ממצאי המחקר מצביעים על כך שנשים ונערות ממשיכות לסבול מחוסר מודעות לגבי הווסת שלהן.

 

פאולה שריף, השרה לשוויון חברתי בבריטניה, טוענת כי המחקר מדגיש בבירור את הצורך בחינוך ובשיחה פתוחה וכנה על מחזור: "נשים צריכות להרגיש שהן יכולות לדבר בגלוי על הווסת שלהן כדי להבטיח שבנות הדורות הבאים ירגישו מוכנות ומודעות", אמרה. "זה חיוני שאנשים צעירים, גם בנים וגם בנות, יחונכו להתמודד עם תרבות המבוכה סביב מחזור".

 

נערה בזמן המחזור החודשי

 

מורה בבית הספר היסודי, ג'ייד דרימפל, אמרה שלעתים קרובות שיחות חינוכיות עם ילדות על מחזור פשוט מתרחשות מאוחר מדי: "השאלה מתי הן מקבלות את המידע היא השאלה החשובה באמת. יש לא מעט נערות שמקבלות מחזור בלי שמץ של מושג מה קרה להן כרגע, כי הן אפילו לא התחילו את שיעורי החינוך בבית הספר בהם מסבירים על וסת. אני רוצה לחשוב שהורים בכללי ואמהות בפרט משוחחים עם בנותיהם, אבל אני יודעת שרבים מהם מתקשים להחליט מתי לבצע את השיחה הזו - באיזה גיל זה "צעיר מדי"? מתי זה עשוי להיות "מאוחר מדי"? האם פשוט לחכות שהמחזור הראשון יופיע ואז להסביר?"

 

המחקר גם מצביע על טאבו מתמשך סביב בריאות האישה וגופה המשפיע על דורות של נשים ונערות: קרוב ל-70% מהנשים מעל גיל 55 זוכרות את שיעורי בית ספר על מחזור כמביכים ולא נעימים - הנתון הזה רק מחמיר עם הדור הצעיר: 76% מהנשים בגילאים 16-24 מתארות בדיוק כך את החינוך הבית ספרי בכל הנוגע לווסת.

 

נערות בזמן המחזור החודשי

 

קרוב ל -60% מהנשים גם מצאו שהשיעורים על מחזור היו מיושנים מדי ולא מתאימים לתקופה בה גדלו. "בכל נושא, אם לא מתאימים את החומר הלימודי, אם הסרטים שמציגים ממש מיושנים, המצגות נראות מקום המדינה והשפה היא אולד-פאשן אז הילדים לא מתייחסים".

 

צ'לה קווינט חוקרת את החינוך שאנו מעניקים בכל הנוגע לווסת. לטענתה, לילדים לעתים קרובות אין מספיק ביטחון לחפש אחר מידע נוסף על המחזור החודשי".

 

קווינט היא גם המייסדת של #periodpositive, קמפיין חינוך הווסת שמטרתו להתמודד עם מעגל ארוך של "סודיות, פחד ומידע שגוי על המחזור החודשי."הקמפיין קורא גם למותגים הנשיים להפריד בין פעילותם המסחרית לבין המשאבים החינוכיים שלהם.