בעוד שיותר ויותר נשים בוחרות ללדת לידות טבעיות, והביקוש ללידות בבית הולך וגדל, יש כבר נשים שהולכות על השלב הבא: לידת לוטוס. במסגרת הטרנד החדש והטבעי, היולדות בוחרות שלא לנתק את חבל הטבור מהיילוד, לפעמים אפילו במשך ימים – עד שהן מחליטות לחתוך אותו או עד שהוא מתייבש ונושר מעצמו.

 

עוד באון לייף: 

 

על פי התומכים בשיטה, אי הניתוק מהשליה ( כפי שנהוג לעשות בלידות רגילות) עוזרת לתינוק לקבל תוספת של הדם שלו עצמו, שהוא עשיר בברזל, בכדוריות דם אדומות, בתאי גזע ובשאר חומרים מזינים שיעזרו לגדילה שלו בשנתו הראשונה. מעבר לכך, התינוק לא צריך לעבור טראומה כפולה: גם היציאה לאוויר העולם וגם המעבר המידי לנשימה עצמונית, שיכול לגרום למחנק ולפחד. החיבור לשליה, שמספקת דם העשיר בחמצן, יכול לאפשר נחיתה רכה יותר והסתגלות הדרגתית לחיים שבחוץ.

 

 

נשמע טוב, נכון? אבל לפני שאתן מתכננות הריון רק כדי ללדת בלידת לוטוס, כדאי שתדעו כמה דברים שקצת מנפצים את האידיליה:

 

* מחקר של הקולג' האמריקאי למיילדים וגינקולגים מצא שהשארת השליה במשך 30 שניות עד דקה יכולה לשפר את רמת הברזל של התינוק, את מחזור הדם ואת נפח כדוריות הדם האדומות שלו. אבל אם משאירים מעבר לזמן הזה, כבר מסכנים את התינוקות בחשיפה לזיהומים. כך, למשל, לפני כשנה הגיע לבית החולים "בני ציון" בחיפה תינוק שסבל מפריחה ומזיהום קשה שהגיע עד רמה של מוגלה על העור, בגלל שהוא נשאר מחובר לשליה במשך יומיים.

 

* מחקר אמריקאי מצא שלילדים שנולדו בלידת לוטוס יש יותר סיכויים להגיע לבית החולים בשל עליה לא מספקת במשקל, צהבת, כבד מוגדל והיענות לקויה.

 

* שליה בחוץ היא למעשה כמו להסתובב עם איבר פנימי מחוץ לגוף שלך. סביר להניח שלא היית מסכנת את עצמך ובוחרת ללכת עם איבר שלך לצדך, אבל אם בכל זאת את מחליטה ללכת על זה, יש לא מעט הנחיות כיצד לשמור עליה, כמו לשטוף את השליה בעדינות במים חמימים ולטפוח עליה בגזה או במגבת כדי לשמור עליה נקייה ויבשה. לעומת זאת יש כאלו שבוחרים להניח אותה בשקית מיוחדת, או לשמור עליה באוויר הפתוח. עם הזמן יכול להיווצר ריח לא נעים ויש כאלו שממליצים להימנע ממנו בעזרת שמנים אתרים ומלח גס.

 

* אבל אלו לא הדאגות היחידות ככל שזה נוגע לשמירה על השליה. אם, למשל, יש מתיחה של חבל הטבור או שהשליה נופלת, היא יכולה להיתלש בכוח, לפצוע את התינוק ולגרום לדימום.

 

בסופו של דבר צריך גם לזכור שהשליה וחבל הטבור מתייבשים ונמקים, כך שהתינוק שלכם ימצא בסביבה של תאים ואיברים מתים, ואולי זו לא התחלה הכי סימפטית לחיים.