לפני פחות מחודש ניקול ושיין סיפריט הביאו לעולם בת, מריאנה ריס סיפריט - תינוקת בריאה ומתוקה. לפני יומיים, בצער כבד, הם נאלצו להודיע על מותה. בסיפורה הנורא והכואב של התינוקת שמתה בגיל 18 ימים, מסתתרת גם אזהרה חשובה ומשמעותית לכל הורה, שכעת הוריה של מריאנה ריס המנוחה רוצים להפיץ ככל יכולתם.

מריאנה ריס סיפריט נולדה ב-1.7 באייווה. שישה ימים לאחר מכן, ב-7.7, הוריה התחתנו. אולם האושר הכפול התחלף בבלבול וכאב כשבמהלך החתונה, שעות בודדות לאחר שנשבעו אמונים זה לזה, התינוקת הפסיקה לאכול ולא התעוררה כשניסו לגרום לה להגיב. ניקול ושיין עזבו את החתונה שלהם מוקדם מהצפוי כדי לגשת לבית חולים לילדים, שם גילו שהיא בסכנת חיים לאחר שנדבקה בווירוס מנינגיטיס HSV1, המוכר בשם דלקת קרום המוח. "תוך שעתיים היא הפסיקה לנשום, וכל האיברים שלה החלו להיכנס לכשל איברים", סיפרה האם לגוף תקשורת מקומי.

תינוקת מתה בגלל נשיקה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סיפריט

הווירוס, HSV1, הוא למעשה הרפס נפוץ שמתקיף בעיקר את אזור השפתיים בשלפוחיות המוכרות לכל, ולרוב אינו קטלני. אולם בקרב תינוקות, בייחוד בחודשיים הראשונים לחייהם, ההרפס הנפוץ עלול להוות סכנת חיים. "מאוד נפוץ להידבק בווירוס, אבל רק במקרים נדירים הוא מתפתח לדלקת קרום המוח", אמרה רופאת הילדים ד"ר טניה אלטמן ל-CNN בהתייחס למקרה. "הווירוס מסוגל להתפשט במהירות ולגרום לחולי קשה בקרב עוללים".

בבדיקות שנערכו במקום נמצא שאף אחד משני הוריה אינו נשא של הווירוס, מה שהוביל להשערה שאחד האורחים בחתונה, אשר נשא פצעי הרפס על שפתיו, הוא זה שהדביק אותה. "הם נגעו בה (או נישקו אותה), ואז היא נגעה בפה שלה עם ידה", הסבירו ההורים. בשבוע וחצי שחלף מאז ההידרדרות במצבה, מריאנה הוטסה לבית החולים לילדים שבאוניברסיטת אייווה סיטי, שם טופלה בידי צוות נרחב של רופאים שניסו להשיב את איבריה למסלולם. המקרה סוקר בכלי תקשורת רבים בארה"ב והמונים התפללו לשלום הילדה.

אולם ביום שלישי ה-18.7, ניקול סיפריט בישרה בפוסט פייסבוק על הסוף הנורא. "הנסיכה שלנו מריאנה ריס סיפריט קיבלה את כנפי המלאך שלה הבוקר ב-8:41, בזרועות אביה ועם אמה לצידה. כעת היא לא סובלת יותר, והיא עם האל", כתבה בפוסט שובר הלב. "תודה לכל מי שעקב אחרי המסע שלה ותמך בנו בזמן זה. ב-18 ימי חייה היא יצרה השפעה על העולם, ואנו מקווים שסיפורה של מריאנה יציל את חייהם של המוני תינוקות רכים. נוחי על משכבך בשלום מלאכית מתוקה".

כעת, הוריה של מריאנה מבקשים להפוך את הטרגדיה האישית שלהם לאזהרה חשובה להורים נוספים בכל העולם. "אל תתנו לאנשים לנשק את התינוקות שלכם, ודאו שהם מבקשים לפני שהם מרימים אותם", אמרה האם הכואבת.

תינוקת בת 18 יום מתה בגלל נשיקה

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סיפריט

עם זאת, ד"ר אמרן מודלי, רופא ילדים שעובד בבית החולים בו מריאנה טופלה, ביקש להבהיר בכתבות שסיקרו את סיפורה: "הרושם שלי הוא שיש חרדה שאמהות חשות, והייתי רוצה להפחית אותה בעזרת העובדות בנוגע לאיך תינוקות מפתחים את המחלה הזו". לדבריו, רוב התינוקות יהיו בסדר אם הם יידבקו בווירוס, ולמעשה 10 מתוך 40 אלף התינוקות שנולדים מדי שנה באייווה יידבקו בו, אך אין צורך שהורים טריים ייבהלו יתר על המידה. "אם יש לכם שלפוחיות זה אכן סיכון, שאפשר לפתור פשוט בלהימנע מלגעת ישירות בתינוק". מעבר לזה, אומר ד"ר מודלי, אין צורך לחשוש מלנשק את התינוקות שלכם.

הדרך הנכונה לכם כהורים כנראה עוברת איפשהו באמצע. מצד אחד קשה להאמין שהורים יצליחו למנוע לחלוטין מקרובים וחברים לנשק את תינוקותיהם, כפי שמבקשת סיפריט, ומצד שני כן יש מקום לנקוט בצעדי זהירות נוספים – בייחוד אם מדובר בקרוב או אפילו בהורה שסובל מהרפס פעיל על שפתותיו. שירותו הגדול ביותר של הסיפור הטרגי הזה הוא בהבאת הסכנה הזו למודעות, שמאפשרת לכל הורה לבחור את הנכון בשבילו כדי להגן בצורה הטובה ביותר על ילדיו. ושרק יהיו בריאים.