היתרונות בשתיית קפה מעולם לא היו ברורים יותר. מחקרים קודמים מצביעים על כך שששתיית קפה מסייעת להילחם בדיכאון, וכעת מגלה מחקר חדש, כי קפה עשוי לסייע במניעת סרטן העור.

 

Onlife -  עוד ב

המחקר שהוצג החודש על ידי האגודה האמריקאית למאבק בסרטן, טוען כי צריכה יומית של קפה מסייעת בהפחתת הסיכון לחלות בסרטן עור מסוג סרטן תאי הבסיס, הנחשב לסוג סרטן העור הנפוץ ביותר בעולם.

 

על פי המחקר, נשים ששתו יותר משלוש כוסות קפה ביום, הצליחו להפחית ב-20 אחוזים את הסיכון לחלות בסרטן העור, בהשוואה לנשים ששותות פחות מכוס אחת בחודש. זאת בעוד שאצל גברים ששתו אותה כמות של קפה, נצפתה ירידה של תשעה אחוזים בלבד.

מה קורה עם סוגי סרטן אחרים?

החוקרים שערכו את המחקר מבית החולים בריגהם לנשים באוניברסיטת הארוורד, טוענים כי מחקר זה מגיע בעקבות מחקר נוסף שנעשה בשנים האחרונות. המחקר הקודם מצא כי תוספת של כוס קפה ביום הורידה את הסיכוי לחלות בסרטן (מכל הסוגים) בשלושה אחוזים.

 

בנוסף, טענו החוקרים, כי ההשפעה של הקפה על הירידה באחוזי התחלואה קשורה למרכיב הקפאין שבתוך הקפה, ולא למרכיבים נוספים. זאת הסיבה שהחוקרים טוענים שלקפה נטול קפאין אין כל השפעה על אחוזי התחלואה.

הסיבות להיווצרות סרטן העור

סרטן העור מסוג סרטן תאי הבסיס מופיע בדרך כלל על אזורי גוף החשופים לשמש כגון: פנים, קרקפת, ידיים, חזה, אוזניים ורגליים. ישנן צורות שונות לסרטן תאי הבסיס, כאשר הצורה הנפוצה ביותר היא בליטה בצורת כיפה לבנה (המלווה לעיתים בכלי דם בולטים).

 

במקרים רבים סרטן תאי הבסיס מופיע כפצעון שמחלים, חוזר ומופיע מחדש שוב ושוב. הסממנים העיקריים לכך שמדובר בנגע סרטני הינם: פצע מדמם, פצע שלא מחלים או פצע החוזר שוב ושוב.

 

מומחים במרפאת מאיו קליניק טוענים כי הסיבה העיקרית הגורמת להופעת סוג זה של סרטן, היא הימצאות רבה בשמש או בתאי שיזוף מלאכותיים. הרופאים מוסיפים כי שותי הקפה הקבועים, לא יכולים להרשות לעצמם לבלות בשמש בכל זמן שירצו. "אולם אין ספק שהעובדה שיש משהו שניתן לעשות אחרי חשיפה לשמש בלתי מבוקרת, היא בהחלט מנחמת".

 

איך תגנו על עצמכם מפני השמש?

האגודה למלחמה בסרטן מזהירה את הציבור מחשיפה לא מבוקרת לשמש. כי למרות היכולת בשתיית קפה, כדאי להימנע מהבעיה מלכתחילה.

 

  • ביגוד - לכסות את הגוף ככל הניתן בלבוש (חולצה עם שרוול ומכנסיים). הבדים המספקים את מירב ההגנה מפני קרני השמש הם בדים באריגה צפופה, כמו כותנה.
  • כובע - לחבוש כובע רחב שוליים שיגן על הפנים, העיניים, הצוואר והעורף מקרני השמש.
  • משקפיים - להרכיב משקפי שמש תקניים המסננים את מעבר הקרניים העל - סגולות.
  • מסנן קרינה - למרוח את אזורי העור, שנותרו גלויים לשמש, כחצי שעה לפני היציאה, במסנן קרינה עם מקדם הגנה 30 ואף יותר,המספק גם הגנה מקרינת UVA. ההמלצה היא לנשים ולגברים כאחד.
  •  שעות יציאה לשמש.  כדאי להקפיד על יציאה לשמש בשעות הלא מסוכנות.