נשיקת הסילבסטר ממש בפתח, אבל מחקרים רבים מתחומי הבריאות והיחסים מראים שחבל לחכות לסילבסטר כי לנשיקה יש יתרונות ששווה לנצל באופן יומיומי: כדאי להתנשק באופן רציף כדי גם לשמור על הבריאות, גם לשמר את התשוקה ביחסים וגם כדי לשמור על ביטחון עצמי ותחושת סיפוק ואושר.

 

 Onlife  - עוד  ב

 

היתרונות הבריאותיים של הנשיקה

מאריכה את תוחלת החיים. מחקרים מגלים כי אנשים המנשקים את בן זוגם בבוקר לשלום, חיים חמש שנים יותר מאלה שלא מנשקים.

 

תורמת לביטחון עצמי גבוה. הנשיקה מעלה את הביטחון העצמי שלכם, ההערכת העצמית וכך גורמת לכם להרגיש יציבים יותר ומאושרים יותר בחיים.

 

תורמת לשמירה על משקל תקין. 2-3 דקות של נשיקה יכולים להכפיל את קצב חילוף החומרים בגוף שלכם. מחקרים מצאו כי 3 נשיקות ארוכות ביום (שכל אחת נמשכת לפחות 20 שניות) תגרום לאיבוד של כחצי ק"ג.

מפחיתה חרדה ולחץ. מחקרים רבים מראים כי נשיקה המלווה בתשוקה אמיתית (נשיקה צרפתית) מסייעת להורדת לחץ, מתח, אנרגיה שלילית עד כדי כך שרמת הקורטיזול (הורמון הלחץ) בדם יורדת.

 

בנוסף, נשיקה הוכחה כמפחיתה חרדות וכמשקיטה את "הרעש" בראש. כלומר גורמת למיסוך מחשבתי ומאפשרת לכם להרגיש מאושרים יותר. מלבד זאת, הנשיקה מגבירה את רמת האוקסיטוצין, הורמון המשמש המרגיע הטבעי של הגוף, ומופרש מגוף גם בזמן אורגזמה.

 

תורמת למראה מתוח של העור. מסתבר שבזמן נשיקה מופעלים בגוף לפחות 30 שרירים בפנים, מה שעוזר לשרירים להיות חזקים יותר ולפנים להיראות מתוחים יותר. כך שהנשיקה עוזרת למראה פנים צעיר ולזרימת דם טובה יותר.

 

תורמת לבריאות הפה. הרוק שמשתחרר בעקבות נשיקה מונע תופעות כמו יובש בפה, מונע כיבים בפה וגורם לשחרור חמצן שיכול להילחם בחיידקים הגורמים לעששת ולריח רע מהפה.

 

מסייעת לפעילות לבבית בריאה. נשיקה תורמת לפעילות הלב כי היא גורמת לשחרור מואץ של אדרנלין שגורם ללב לעבוד מהר יותר ולהזרים הרבה יותר דם לגוף. מחקרים בתחום הקרדיולוגיה הוכיחו כי נשיקות תכופות תרמו לפעילות קרדיווסקולרית, הורידו את לחץ הדם ואפילו את רמת הכולסטרול.

 

מחזקת את המערכת החיסונית. מחקרים רבים מראים שאלו שמתנשקים באופן תכוף, סובלים הרבה פחות מכאבי בטן, כיבי קיבה וזיהומים בדם.

 

משככת כאבים. במהלך הנשיקה משתחררת באמצעות הפרשת רוק מוגברת "אנטיביוטיקה" טבעית. כמו כן, הוכח כי הרוק המופרש לאחר נשיקה מכיל משכך כאבים טבעי שגורם לסבילות גדולה יותר לכאב.

 

אגב, האנדורפינים המשתחררים בגוף במהלך הנשיקה נמצאו כחזקים פי 200 ממנת מורפיום שניתנת לאנשים הסובלים מכאבים.

היתרונות הרומנטיים

תורמת למשחק מקדים. הנשיקה מציתה את התשוקה לקראת הסקס, מה שדרוש בעיקר אם מדובר בזוג שנמצא במערכת יחסים ארוכה .

 

יוצרת סיטואציה של קרבה בין בני הזוג. נשיקה יוצרת קרבה בין בני זוג. מחקרים מראים כי זוגות שמתנשקים בתדירות גבוהה מדווחים על סיפוק ומחויבות גבוהים יותר ממערכת היחסים.

 

מהווה כלי הערכה להתאמה זוגית. נשיקה יכולה לאותת לכם האם בן הזוג איתו אתם מתנשקים הוא זה שמתאים לכם. האנתרופולוגית האמריקאית הלן פישר מתארת את הנשיקה ככלי הערכה. היא טוענת כי המוח מסוגל לקלוט את התחושה סביב השפתיים, הלחיים, הלשון והאף.

 

"אזור הפה רווי בסנסורים רגישים ביותר לטעם, ריח ומגע. כאשר אישה תנשק את בן זוגה היא תוכל למעשה לראות, לחוש ולשמוע את רגשותיו. נשיקה היא בעצם "הצהרה" לגבי מי אתה, מה אתה רוצה ומה אתה יכול לתת", היא מסבירה.

 

מה יכול לכבות את התשוקה?

אבל גם אחרי שבחרנו את בן הזוג או בת הזוג המתאימים לנו, יכולים להיווצר מצבים "שמכבים" את התשוקה ואת הרצון להתנשק.

 

ריח רע מהפה. בסקר שיזמה יצרנית משחת השיניים דנטיסטה אשר הקיף 2098 גברים ונשים בגילאים 25-35, נמצא כי החסם המשותף הגדול ביותר מפני גילויים רומנטיים הוא חשש לריח רע מהפה ושהבעיה הולכת וגוברת כשמדובר בריח רע מהפה בעת ההשכמה.

 

48 אחוז מהנשאלים הצביעו עליו כחסם העיקרי (לעומת 27 אחוז שתלו זאת בבושה במראה בן הזוג). ריח רע יכול להיגרם גם בגלל בעיות שיניים, בעיות בקיבה או אכילת מאכלים שמפיצים ריח כמו בצל או שום.

 

שיער פנים. בגלל הקרבה בזמן הנשיקה, אנחנו מרגישים את החסרונות של בן הזוג, שפם או זיפי זקן יכולים לכבות את התשוקה ללא קושי. מצד שני, יש כאלה שדווקא מאוד נמשכים לבני זוג עם שיער גוף.

 

שיעול או התעטשויות. צינון או מחלות במערכת הנשימה יכולים לא רק להפריע למהלך התקין של הנשיקה אלא להיות אפילו מסוכנים לבריאות שלכם, ולגרום להדבקות.

 

אגרסיביות יתרה. יש בני זוג שמרגישים שאגרסיביות וכוחניות במהלך הנשיקה יכולה להיות גורם מעורר. לפעמים זה אכן המצב אבל כדאי לשקול את הגישה בהתאם לסיטואציה.

איך להתנשק: טיפים לנשיקה המושלמת

לדברי שלי פסטרנק, יועצת יחסים וסקסולוגית,  דווקא הנשיקה הראשונה יכולה להיות סמן למערכות היחסים הנוספות שנחווה במהלך החיים. "בנשיקה יש סוג של קרבה עוצמתי יותר מכל מגע אחר בגוף. החל מנשיקות שבאות ברפרוף על הגוף, על העורף ועל המצח ועד אלו שמרטיבות אותנו עד כלות. הנה למשל, אפילו בסרט אישה יפה אומרת ג'וליה רוברטס לריצ'ארד גיר שכיצאנית צמרת היא מרשה לעצמה לעשות הכל מלבד להתנשק".

 

שמרו על קשר עין ותקשורת. חוקרים טוענים כי חוסר תקשורת, מבוכה או חוסר ניסיון יכולים לפגום בהנאת מהנשיקה.

 

"לא רק זה", מוסיפה פסטרנק, "הרבה פעמים אפשר לדעת על פי הרכות המזמינה של השפתיים או מהעוצמה שמובילה אותנו לנשיקה סוערת במיוחד מעט ממה שעתיד לצפות לנו במיטה עם הפרטנר המנשק. אנשים נוטים להתנשק באופן שיכול להסגיר את הסגנון שבו הם עושים אהבה".

 

הקפידו על גיוון ושבירת שגרה. בכל מקרה חשוב מאוד לא ליפול למלכודות של שגרה. מומחי יחסים וזוגיות ממליצים על גיוון וחיפוש דרכים חדשות גם להתנשק.

 

היו קשובים לצד השני. אם אתם מתנשקים בצורה מסוימת אבל רואים או מרגישים כי הצד השני לא ממש מרוצה, חישבו על שינוי טקטיקה.

 

אל תיעלבו. שינוי זו דרך מצוינת להצליח בחיים, גם בנשיקה. אם מעירים לכם כי הנשיקות שלכם לא מצליחות, פשוט תתעשתו על עצמכם ותעברו למהלך אחר.