אחת הבעיות  המטרידות הורים לילדים בגיל הצעיר היא המגוון המצומצם של מזונות שילדיהם צורכים. גיוון במזון מאפשר לגוף לקבל שפע של חומרי תזונה שונים, ביניהם פיטוכימיקלים (חומרים צמחיים) מירקות ופירות, סידן ממוצרי חלב, ברזל מבשר וכמובן חלבונים, פחמימות ושמנים מאיכות טובה, שכה חשובים לבריאותנו. לכן, למרות הסירוב של ילדיכם,  יש לחזור ולנסות להציע להם מזונות שונים, שוב ושוב . מצד שני אפשר להפעיל גם שיטות מתוחכמות שקצת "עובדות" על הילדים

 

עוד באון לייף:

תזונת ילדים: איך למנוע בררנות באוכל

היפראקטיביות ותזונה: מה לתת לילדים לאכול

משקאות אנרגיה מסוכנים לילדים שלכם

 

1.      הבטיחו לילד מראש שלא תכריחו אותו לאכול שום מזון שהוא ממש לא אוהב,  אבל בתמורה בקשו ממנו לשתף פעולה ולטעום מדי פעם מזון חדש.

2.       ידוע היום כי כדי שילד יהיה מוכן לאכול מזון חדש, הוא צריך לטעום אותו לפחות 10 פעמים (בימים שונים). הטעימה יכולה להיות מזערית אבל צריך, כאמור, לחזור עליה. במקרים רבים הילד בעצמו יופתע, ולאחר כמה טעימות יהיה מוכן לאכול את המזון החדש.

3.      נסו להציע את המזונות בנפרד. יש כאלה שאוהבים לאכול כל דבר לחוד. אפשר אפילו להיעזר בצלחות בעלות הפרדה.

4.      נסו גם ערבובים - שייקים של פרי, רסק פירות, מרק טחון המכיל ירקות ובשר ואי אפשר לדעת מה יש שם, מיצים מעורבים של פירות עם גזר.

5.      המציאו ממרחים חדשים - מלפפון קצוץ בתוך גבינה, אבוקדו עם ביצה קשה, טונה עם קוביות עגבנייה.

6.      הכניסו ירקות, פירות או מוצרי חלב או בשר לתוך תבשילים והכינו חביתה או שקשוקה או פשטידה עם ירק.

7.      הכניסו ירקות גם לכריך. יש חשיבות  גם לפרוסת עגבנייה או מלפפון.

8.      העשירו תבשילים מוכרים במרכיבים חדשים, למשל: חביתיות עם גבינה,  אפונה לרוטב בולונז, קישואים קצוצים דק לתוך גולש, גזר מגורר בקציצות ואפילו קוביות פלפל על  פיצה. אל תזלזלו בירקות המבושלים. גם להם יש ערך תזונתי גבוה, ואם ילדיכם מוכנים לאכול מהם, זה מצוין.

9.      נסו להוסיף ירק חדש לסלט. למשל, אם בדרך כלל אוכלים אצלכם סלט שהוכן ממלפפון, עגבנייה וחסה, נסו להוסיף לו רצועות גזר או קוביות פלפל.

10. ערכו ביחד עם הילדים את  הקניות. נסו לטעום ביחד דברים חדשים ותנו להם לבחור לבד חלק מהירקות והפירות מתוך המגשים והארגזים שבמרכול. להחליט איזה מוצר חלב חדש הם רוצים לנסות וכו'

 

ועוד הערה חשובה:

יש לשים לב למצב שבו  הילד מסרב לאכול מזונות ממרקם מסוים, כמו למשל כל מה שדייסתי. מצב כזה עשוי להעיד על בעיה תחושתית דווקא, ולא על בעיה תזונתית. מומלץ במקרים כאלה לפנות למרפאה להתפתחות הילד כדי לבדוק אם אכן קיימת בעיה תחושתית ולטפל בה. יש לדבר חשיבות רבה בגלל ההשלכות העשויות להיות על תחומים רבים בחיים בעתיד. במקביל, יש לאזן כמובן את התפריט בעזרת הדיאטנית.

 

כד לגרום לילדים לאכול פירות וירקות, ניתן לרכוש את הספר "לאכול בחמישה צבעים עם פודי הגמד", שנכתב ע"י הכותבת- ליאורה חוברה,  ניתן לרכוש אותו באתר אמזון בעברית ובאנגלית.

 

כניסה לדף הספר:

http://liora-houbara.ravpage.co.il/academia