עונת החורף מאופיינת בקור, רוחות עזות, גשמים וכמובן וירוסים ונגיפים שונים. רובנו מאווררים פחות את הבתים והמשרדים, לא מרבים לצאת ממקומות סגורים, ולכן, המערכת החיסונית נאלצת לעבוד קשה יותר בהגנה בפני החיידקים השונים שמסתובבים. כדי לסייע לה, מומלץ לצרוך וליהנות מכמה מהפירות המומלצים לחורף:

1: תפוזים

התפוזים משתייכים למשפחת פירות ההדר, והם נחשבים לפירות חורף. הם עשירים בחומצה פולית, ויטמין C ואשלגן. הם חיוניים לבריאות החניכיים והשיניים, לחיזוק המערכת החיסונית, ומכילים גם נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) העוזרים במניעת מחלות כגון: סרטן, מחלות לב וכלי דם.

ערכים ליחידה:

קלוריות: 80 קק"ל

סיבים תזונתיים: 4 גרם

ויטמין C: 91 מ"ג

חומצה פולית: 51 מק"ג

תפוזים טובים למערכת החיסון

2: חמוציות

פרי יער קטן, אדום וחמצמץ, שסגולותיו הבריאותיות ידועות מזה שנים רבות. קטיף החמוציות נעשה בסתיו ועל כן הוא פרי זמין גם בתקופת החורף. חמוציות יכולות לסייע בטיפול ומניעה של תסמינים ומחלות רבות בזכות היותן עשירות מאוד בפלבנואידים, שהם חומרים נוגדי חמצון חזקים מאוד. הן מסייעות בטיפול בדלקות בדרכי השתן ובמניעתן - על פי מחקרים רבים שהתבצעו בשנים האחרונות, ניתן לראות שצריכת מיץ ופרי החמוציות יעילה מאוד בטיפול ובמניעת זיהומים ודלקות בדרכי השתןלמניעת דלקות בשתן, מומלץ לשתות כוס מיץ חמוציות על בסיס יומי, או לאכול חופן של חמוציות. בנוסף, חמוציות מסייעות בטיפול בכיבים במערכת העיכול, עוזרות בהאטת תהליכי ההזדקנות ומסייעות במניעת מחלות לב וכלי הדם ובמניעת סרטן.

ערכים לחופן חמוציות (30 גרם):

קלוריות: 102 קק"ל

סיבים תזונתיים: 1.8 גרם

חמוציות למערכת החיסון

3: קיווי

הקיווי הוא פרי חורף חמצמץ שעם הבשלתו הופך למתוק יותר, בעל חיי מדף ארוכים. הוא עשיר בוויטמינים ומינרלים התורמים לגופנו כגון: אשלגן, ברזל, ויטמין B על סוגיו וכמובן ויטמין C - ב-100 גרם של קיווי יש את הכמות המומלצת ליום של ויטמין C. הוא גם עשיר בסיבים תזונתיים. כל אלו מסייעים בשמירה וסיוע למערכת החיסונית, מניעת מחלות לב וכלי דם וסוגים מסוימים של סרטן. נוסף על כל זה, הוא עוזר לפעילות תקינה של מערכת העיכול ותורם לתחושת שובע.

ערכים ליחידה:

קלוריות: 38 קק"ל

סיבים תזונתיים: 2.1 גרם

ויטמין C: 46.5 מ"ג

אשלגן: 205 מ"ג

קיווי למערכת החיסון

4: בננה

הבננה היא פרי מתקתק ולה זנים רבים השונים זה מזה בערכים התזונתיים. היא זכתה לכינוי "פצצת אנרגיה צהובה" מכיוון שהיא עשירה בסוכרים ובעמילנים, ולכן היא מומלצת כמקור לאנרגיה ותורמת גם לתחושת השובע לאורך זמן. היא מומלצת במיוחד לסובלים מיתר לחץ דם בזכות תכולת האשלגן הגבוהה שבה.

ערכים ליחידה:

קלוריות: 90קק"ל

סיבים תזונתיים: 2.6 גרם

ויטמין C: 8.7 מ"ג

אשלגן: 360 מ"ג

בננות בחורף

5: אפרסמון

פרי מתקתק וכתום השייך לפירות החורף. מקור טוב לוויטמינים כגון E, A ו-C בכמות נדיבה. צבעו הצהוב/כתום נובע מתכולת נוגדי חמצון חזקים הנקראים קרטנואידים שמסייעים במניעת מחלות לב וכלי דם. הפרי מכיל גם כמות סיבים גדולה השומרת על בריאות מערכת העיכול.

ערכים ליחידה:

קלוריות: 110 קק"ל

סיבים תזונתיים: 5.6 גרם

ויטמין C: 11.7 מ"ג

ויטמין A: 127 מק"ג

אפרסמון טוב למערכת החיסון