כולנו מכירות את השעה הזאת במשרד בה לא משנה איפה או כמה עבודה נשארה לנו, אנחנו פשוט רוצות לישון. "אבל ישנתי מעולה", אתן מזכירות לעצמכן במקרה הטוב. במקרה הרע אתן מחשבות כמה פעמים הילדים העירו אתכן במהלך הלילה. המבט הופך זגוגי, העיניים נעצמות וכל מה שאנחנו יכולות לחשוב עליו זה להניח את הראש על כר אוורירי. זה בלתי נשלט, זה חזק מכן.

אז מה עושים? יש את אלו שיכינו כוס קפה, שינשנשו משהו, אפילו יסגרו את דלת המשרד וינמנמו קלות. אם מיציתן את כל האפשרויות האלה ואתן עדיין בוהות במסך המחשב תוך החזקת העפעפיים, הנה שש דרכים שיעזרו לכן להתעורר ומהר.

1. עידן הקרח

בכל משרד היום יש מטבחון עם מקרר (אם אין, זה הזמן לארגן הפגנת מחאה). בדרך כלל האגף של המקפיא די ריק ואתן יכולות לשמור בו קוביות קרח. לא, הן לא מיועדות לקפה קר – יש לנו הצעה מעניינת יותר. הניחו בקערה קטנה של מים קרים כמה קוביות קרח, ופשוט שטפו את הפנים. אתן יכולות גם להעביר בעדינות קוביית קרח ישירות על העור. תחושת הרעננות שתלווה אתכן אחר כך תעזור להעביר את השעות הנותרות בעבודה. הקור מייצר תהליך של כיווץ והרחבה בכלי הדם, הוא מזרז את זרימת הדם, ולכן לא רק שתרגישו ערניות יותר, גם עור הפנים שלכן ירגיש טוב. אגב, לטווח הארוך, זו דרך מצוינת להפחית נפיחויות, להילחם בקמטים ולחדש את העור, אז הרווחתן שבעתיים.

קרח

אם לכלבים מגיע, לכם לא? צילום: Shutterstock

2. יש לך שמש

אחת ההמלצות הכי מתבקשות במצב של התעפצות היא חילוץ אברים. לקום, לנענע את הגוף ולחזור לשבת. אנחנו מציעות לכן לקחת את זה צעד אחד קדימה. לקום, לנענע את הגוף ופשוט לצאת החוצה. לא יקרה כלום אם תשהו בשמש כמה דקות (עם מקדם הגנה, כמובן), העבודה תחכה לכן גם כשתחזרו. לפעמים אנחנו מבלות כל כך הרבה שעות במשרד, מגיעות מוקדם בבוקר ויוצאות כשכבר מתחיל להחשיך, והגוף שלנו זקוק לאור יום. זו הדרך הטבעית לייצר ויטמין D, זה מרגיע ונעים, מונע כאבי גב ושרירים ובעיקר משפר את מצב הרוח.

הפסקה בשמש

תגידו שאתם יוצאים לעשות טלפון. צילום: Shutterstock

3. המרענן של הטבע

הימים חמים והמזגנים מייבשים ובלי ששמנו לב אנחנו מסיימות את היום עם מעט נוזלים בגוף. אז חוץ ממים, שחשוב לשתות לאורך כל היום, אפשר להתפנק במיץ פירות טבעי ומרענן – ולקבל בוסט של נוזלים, אנרגיה, מתיקות וצבע בעיניים. זו גם הזדמנות לתפוס כמה דקות הפסקה כדי ליהנות מכל לגימה. פשוט דמיינו שאתן שותות את המיץ הקריר הזה בחוף בהוואי.

מיץ מעורר

הניחו לצנצנת הקפה. צילום: Shutterstock

4. מה אוכלים היום?

אנחנו לא צריכות לספר לכן על הקשר בין אוכל כבד לבין הרצון העז לישון אחריו, אתן מכירות את זה היטב. במילים אחרות, אם אכלתן קערת קוסקוס או המבורגר עם צ'יפס, אל תתפלאו אם כל מה שיתחשק לכן לעשות זה לזחול למיטה. מה כן לעשות? הקפידו לאכול ארוחות צהריים קלילות יותר, זו הדרך היחידה להימנע מתחושת הכבדות שמלווה אותנו אחרי מנות גדלות, שומניות ועשירות בפחמימות. ואם בשעות אחר הצהריים אתן מתחילות לתור את המשרד אחר נשנושים לא בריאים, זה בדיוק הזמן לאכול פירות קיץ כמו אבטיח או מלון או להחזיק שקית עם שקדים, אגוזים, חמוציות וקשיו.

ארוחות כבדות מרדימות

לכל שבת יש מוצאי שבת, וגם לארוחות כבדות. צילום: Shutterstock

5. צחוק בצד

יש לכן משרד לבד? יופי. סגרו את הדלת, הפעילו רמקולים וצפו במערכונים מצחיקים. "ארץ נהדרת", "הפרלמנט" או כל סרטון קורע ביוטיוב שיעלה לכן את רמת האנדורפינים, אותם הורמונים שטובים לבריאותנו, ויעשה לכן טוב על הלב. אם אתן חולקות משרד או יושבות באופן ספייס, זוג אוזניות איכותיות יפתרו את הבעיה. מה שכן, אם הצחוק שלכן נשמע למרחקים, אל תתפלאו אם הקולגות שלכן יתחילו להיאסף סביבכן עם רצון להידבק בשמחה.

תתחילו עם משהו קלאסי:

6. קר, מתחמם, לוהט!

אחת המריבות הנפוצות במשרדים היא על מצב המעלות של המזגן. יש כאלה שחם להם, יש כאלה שקר להם ויש את אלה שסובלים ולא אומרים דבר. עצה שלנו? דאגו שהשלט של המזגן תמיד יהיה אצלכן. ברגע שאתן מתחילות להתעייף מיום העבודה, תתחילו לשחק עם הטמפרטורות. תגבירו, תנמיכו – העיקר שתהיה תחלופה של אוויר. השינויים במעלות ישפיעו עליכן מיד והגוף יתעורר בהתאם. רק קחו בחשבון שלא כל החברים במשרד יאהבו את המשחק עם השלט. נו שוין, אתן באמת לא יכולות לרצות את כולם.

להקפיא את המשרד

ושכולם יקפאו. צילום: Shutterstock

לימור בן חיים, דיאטנית קלינית, יועצת תזונה ואורח חיים בריא, אושן ספריי:

קשה להיות ערנית כל היום, ואם את שוקלת לקחת 10 דקות של הפסקת מיץ פירות – אני בהחלט ממליצה. כוס של מיץ חמוציות יכולה להקפיץ אותך להמשך היום הארוך, וגם לעזור לטפל בזיהומים ואפילו קצת להילחם בשבילך בכולסטרול הרע. שימי לעצמך תזכורת קבועה בטלפון – בשעה הקרובה, פנקי את עצמך  - כי מגיע לך.