לאסוף את הילדים מהגן, לקפל כביסה, לשטוף כלים וגם לפתח קריירה על הדרך. עם לו?ז כל כך לחוץ, למי יש זמן לעשות כושר? הקלישאה הנהדרת - ?פשוט תמצאי את הזמן?, לפעמים יכולה פשוט לעצבן. הרי ברור שאפשר למצוא את הזמן, אבל המציאות קצת יותר מורכבת מזה. 

 

עוד באון לייף:

 

 

על הטרנד שסחף את העולם

הכירי את השינוי הקטן – גדול הבא שלך: שיטת "7 הדקות".

אולי במקרה שמעת על הטרנד שמכה גלים ברחבי העולם, עם המון תהיות בסגנון ?זה טוב מדי בכדי להיות אמיתי?. מומחים ומדענים ברחבי העולם מצאו שביצוע סדרת תרגילי אימון קצרים ומאוד אינטנסיביים במשך 7 דקות, יכולים לשמור על הבריאות ולשפר את הכושר הגופני. מחקרים ומגזינים נחשבים מרחבי העולם (הניו יורק טיימס, האפינגטון פוסט וכד?) כבר בדקו ומצאו שהשיטה עובדת, אפשר להתחיל לכוון את הטיימר.

 

איך זה עובד?

כל מה שנדרש ממך הוא להשקיע 7 דקות ביום בביצוע סדרתי של מספר תרגילים, ללא עזרים מיוחדים. תוכלי לעשות זאת בכל מקום שתחפצי: בבית, בטיול ואפילו בעבודה (אנחנו מבטיחים לא לגלות לבוס). הרעיון נולד מתוך המציאות שבניגוד לרצון של רובנו לשמור על כושר ולהתאמן, אנחנו לא מוצאות לזה זמן ולכן פשוט מרימות ידיים מראש. 

מצלצל מוכר? מיד תגלי איך לשנות את זה. 

 

 

 

-כתבה פרסומית-

 

רוצה אימון כושר מוצלח? מה הם 9 הדברים שאת חייבת לעשות לפני אימון? לכתבה המלאה

 

 

 

זכרי שיש גם חסרונות

שניה לפני שאת מתלהבת ורצה להשתטח על מזרון, חשוב שתדעי שהשיטה אינה מושלמת:

  • ראשית, היא לא מתאימה לכל אחד: אנשים מבוגרים, הסובלים מדלקות או מחלות כרוניות או בעלי רקע של מחלות לב צריכים להימנע משיטה זו.

 

  • שנית, לא מדובר בשיטה האולטימטיבית לאימון, ומדוע? אימון יעיל יותר בד"כ עומד על לפחות 20 דקות. בנוסף, באימון רגיל מומלץ לשלב פעילות אירובית ואנאירובית (ריצה והרמת משקוליות למשל), וכמובן נדרש שילוב של מתיחות כדי לשפר את הגמישות, להגדיל את טווח התנועה במפרקים ועוד.

 

אבל היי, זה יכול לגרום לך להיות חטובה בהשקעה מינימלית של זמן. בנוסף, זה בטוח עדיף מלא לעשות שום דבר, וזה לא מצריך ממך לצאת מהבית (או העבודה) או לרכוש ציוד מיוחד. 

 

אז מה צריך כדי להתחיל?

  • שטח פעילות – (שטיח רצפה/מזרון יעשו את העבודה)
  • כיסא ללא גלגלים
  • שולחן יציב

 

מוכנה? קדימה, בואי נצא לדרך!

את התרגיל הראשון ממולץ לבצע בחזרות של 5-10, את שאר התרגילים בחזרת של 10-12, עשי זאת בקצב בינוני תוך כדי הקשבה מלאה לגוף שלך ולקצב שמתאים לו. 

יש להתייחס לאמור להלן כדוגמאות בלבד, בעיקר כדי להבין כיצד ניתן לבצע את התרגילים בצורה נכונה.

 

1. "סמוך קום" : קפיצה משכיבת אפיים ומחיאת כף מעל הראש

מטרת התרגיל: לעלות דופק ולחמם קבוצות שרירים גדולים 

עמדי ישר. רדי לשכיבת אפיים בתמיכת ידיים. כשהחזה קרוב לרצפה, פשטי מרפקים ובתנופה קפצי על הרגליים, תוך כדי מחיאת כף מעל הראש. 

 

צפו בדוגמא:

 

 

2. סקווט (Air Squat)

מטרת התרגיל: חיזוק ועיצוב הירך, הישבן, והקרסול

עמדי עמידה נוחה בפיסוק קל. רדי עם הישבן מטה, תוך שמירת גו ישר/במנח נטרלי וישרי ידיים קדימה. חזרי שוב על הפעולה. בצעי  10-12 חזרות.

 

צפו בדוגמא:

 

 

3. פשיטת מרפקים כנגד שולחן

מטרת התרגיל: חיזוק ועיצוב חלק הגוף העליון : שרירי החזה, הזרועות האחוריות ("שריר ה"מדלדל"), הכתפיים וכן את שרירי הבטן המייצבים

פסקי ידיים והישעני על שולחן בסמיכה קדמית (הקפידי על קו ישר בין הכתפיים, האגן והקרסול). עלי על אצבעות כפות הרגליים. רדי למטה לכיוון השולחן ומשם שוב ישרי את המרפקים. 

 

צפו בדוגמא:

 

 

זהו! סיימת את האימון בהצלחה! נכון שזה היה קצר וקולע?

עכשיו קחי כמה שניות למתיחות, נשמי עמוק, ותחזרי לשגרת היום יום.

 

 

** ייעוץ כושר לכתבה: פבל קולוסובסקי, מנהל אולם הכושר במרכז הספורט אוניברסיטת תל אביב, רכז קורס Lift the Limit ומרצה בקמפוס "שיאים". 

** דוגמנית: נטלי סובולב - מאמנת כושר במרכז הספורט באוניברסיטת ת''א.

** צילום: פבל קולוסובסקי