ישנן שתי סיבות עיקריות לא לוותר על תרגילי הבטן, האחת אסתטית והשנייה בריאותית:
 
ברמה האסתטית, גם אם הדיאטה שלכן נהדרת ואתן משירות מעצמכן בהדרגה אחוזי שומן עודפים – אם לא תחזקו את שרירי הבטן, היא תיראה רפויה ומדולדלת. השילוב של הפחתת אחוזי השומן יחד עם חיזוק השרירים השונים הקיימים באזור הבטן, יעניק לנו את מראה הבטן החטובה שאנחנו חולמות עליה.
 
ברמה הבריאותית, צריך לזכור כי שרירי בטן חזקים מורידים עומס מהגב, תומכים בו ומייצרים עבורנו מרכז גוף יציב וחזק. שרירי בטן חזקים עשויים לפתור בעיות גב רבות, בעיקר באזור התחתון שלו.
 
אני נתקלת בכל כך הרבה בזבוז זמן בעת תרגול שרירי הבטן, השקעה של הרבה זמן ומאמץ שלא באמת מקרבים אותנו ביעילות אל המטרה. הסוד הוא שאפשר לעשות אימון מאוד קצר, יעיל ואפילו מגוון יותר מאשר התרגילים המסורתיים והמשעממים שכולנו מכירים עוד מימי בית הספר היסודי.
 
בחרתי לכן כמה תרגילים קצת יותר מקוריים ומגוונים  מכפיפות המסורתיות ,אבל לפני שאתן יוצאות לדרך, זכרו את שלושת הכללים הבאים:
 
העדיפו איכות על כמות 
אנחנו לא ממהרות לשום מקום- בצעו את התרגיל לאט ומדויק. במקום 100 חזרות מהירות בהן אנחנו משתמשות בתנופה , בצעו מכל תרגיל בין 20-40 חזרות איטיות ומדויקות. 
 
פופיק הכנס
בעת ביצוע התרגילים השונים - הקפידו על משיכת הטבור פנימה, כאילו אתן מהדקות אותו אל הגב. זו תנועה פנימית שאינה נראית כלפי חוץ אבל אתן תרגישו אותה ועם הזמן תתרגלו לבצע אותה במשך יותר ויותר זמן לאורך התרגיל. הפעולה הזו מפעילה את שריר ה"רחב הבטני", תיתן לכן יציבות בתרגיל עצמו, תשמור לכן על הגב ותהפוך כל תרגיל ליעיל יותר בהשגת התוצאה שאנחנו מכוונות אליה.
 
צאי מאזור הנוחות שלכם
בשלב מסוים במהלך התרגיל מתחיל להיות לך קשה? יופי ! תספרי עוד כמה חזרות ורק אז תעצרי , אם את ממש חייבת . היציאה הזו מאזור הנוחות , השלב הזה בו את מאתגרת את הגוף מעבר לפעולות שהוא רגיל אליהן וקל לו לבצע אותן - היא זאת שתעשה את השינוי האמתי. 
 
1. זה בטן זה?
לא , לא התבלבלתי. התרגיל הזה שלקוח מעולמות של אומנויות לחימה ובהחלט עובד על שרירי הרגליים והישבן – משלב עבודת בטן יעילה בעיקר על שרירי האלכסונים ואזור המותניים . הטיית הגוף הצידה והאיזון על רגל אחת מחייבים את השרירים האלו להתכווץ.
איך?
ממצב עמידה זקופה מרימים ברך אחת לכיוון החזה ואז מיישרים את הרגל הצידה תוך כדי הטיית כל הגוף לצד השני.
כמה ?
3 סטים של 20  חזרות לכל צד.
 
 
2.למותניים באהבה  
התנוחה של התרגיל הבא מאפשרת לנו טווח תנועה גדול יותר מאשר רוב התרגילים בהם אנחנו שוכבות על הגב ועולות באלכסון הצידה. בנוסף לזה הוא מאלץ את שרירי הבטן העמוקים (בעיקר הרחב הבטני- החמוד הזה שעוזר לנו להכניס את הכרס פנימה ושומר על הגב התחתון) להיכנס לפעולה במשך כל התרגיל , דבר שלרוב אינו קורה כאשר אנחנו מבצעות כפיפות של אלכסונים בשכיבה על הגב.
איך?
בהישענות על האמה ועל הצד של הישבן- התחילו עם רגליים ישרות באוויר בהמשך לגוף ויד מאחורי העורף ואז כווצו את הבטן ומשכו את הברכיים הכי קרוב לחזה שאפשר כאשר פלג הגוף העליון מתכווץ גם הוא לכיוון הברכיים.
כמה?
3 סטים של  25-30 חזרות לכל צד.
 
 
3. החבילה המלאה
נכון , זה באמת תרגיל מאתגר אבל אני חייבת להודות שהוא נראה יותר מפחיד ממה שהוא מרגיש. 
היתרון הבולט של תרגיל זה הוא שהרבה שרירים עובדים פה יחד בו זמנית : רחב בטני, אלכסונים , גב, טרייספ (החלק האחורי של הזרוע) והירכיים. 
יש גם צד חיובי לדרגת הקושי הגבוהה של התרגיל – אפשר לעשות ממנו פחות חזרות ולהרוויח חיזוק יותר משמעותי .
איך? 
תנוחת המוצא שלנו הוא פלאנק על כפות הידיים כאשר הגוף ישר לגמרי (לא להבליט ישבן כלפי מעלה)- מתנוחה זו אנחנו מכופפות מעט את המרפקים , מכווצות את הבטן ולוחצות את הברך לכיוון המרפק הכי קרוב שאפשר. מחזירות את הרגל ואת הגוף למצב ישר ועוברות לברך השנייה.
כמה?
3 סטים של 10-20 חזרות .