זה נושא שאנחנו לא מרבות לדבר עליו, לא עם חברות ובטח שלא בציבור. והגיע הזמן שנדבר, כי הנתונים מראים שאחת מכל שלוש נשים, למעלה מ-30 אחוז מכלל הנשים בישראל, סובלות מבריחת שתן, בדרגה כזו או אחרת.

לאחת מכל שלוש נשים שאנחנו מכירות (אולי אחת מהן היא את, בעצם), מלווה את בריחת השתן גם בושה, לעתים הדימוי העצמי נפגע, ובמקרים רבים נשים הסובלות מבריחת שתן נמנעות מפעילות יומיומית בשל הספק הקטן ש"אולי יברח להן".

לא מדברות על זה

"למרות שכיחותה הגבוהה של התופעה, היא אינה מדוברת. הקושי הוא פיזי ונפשי ופוגע באורח החיים של הסובלות ממנה. הכרתי גם נשים שנמנעו מטיסות לחו"ל בגלל בעיית בריחת השתן שלהן" מספרת ד"ר אנה פדואה, גניקולוגית המתמחה בתחום האורוגיניקולוגיה ורצפת האגן ומנהלת התחום בביה"ח אסף הרופא וכן מנהלת תחום זה ושיקום רצפת האגן בקבוצת "איה מדיקל".

 

-פרסומי-

ג'יל שיימס משתפת בסיפורה האישי ובפתרון שמצאה לתופעת בריחת שתן

לסרטון המלא של ג'יל הקליקו כאן>>

 

פדואה, אמא לשניים, היא ילידת איטליה שעלתה ארצה בגיל ,19 למדה רפואה באוניברסיטת תל אביב והחלה לעבוד בתחום בביה"ח אסף הרופא מתוך תחושת שליחות ורצון לשפר את חייהן של הנשים שמתמודדות עם בעיות ברצפת האגן ובריחת שתן "מגיל צעיר ידעתי שאני רוצה לטפל בנשים ולסייע להן. בחרתי בתחום הגיניקולוגיה ואחרי שהתנדבתי בשנות ה-90 במרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית גיבשתי את המודעות שלי למצב הנשים בחברה ולבעיות שלהן בתחום הרפואי ובחרתי, בין היתר, בתחום סופר חשוב של אורוגניקולוגיה, כדי ממש להציל נשים, לעזור להן לשפר את החיים שלהן ולהחזיר להן את השגרה האבודה" אומרת פאודה.

אבדן שליטה, תרתי משמע

בריחת שתן היא תופעה בה לגוף אין שליטה רצונית במתן שתן. היא נובעת ממגוון סיבות – סיבות גנטיות, מבניות, ולעתים הסיבה היא עצבית.  גם לאורח חיים ומצב בריאותי יש השפעה – במצבי הריון, סוכרת או אם אתן נוטלות תרופות משתנות.  בנוסף, ידוע כי השמנת יתר, צריכת קפאין ואלכוהול עלולים גם הם להחריף את התופעה.

בין הקבוצות השונות של נשים הסובלות מבריחת שתן, הקבוצה השכיחה ביותר היא בריחת השתן בזמן מאמץ -  שמתרחשת בשעה שיש על הבטן לחץ, בעת עיטוש, ריקוד, ריצה,או הליכה מהירה.

אז איך מטפלים בבריחת השתן?

לדברי פדואה יש מגוון טיפולים לבעיות בריחת השתן השונות, חלקן כרוכות בטיפול תרופתי, חלקן בטיפול פולשני, ובשוק קיימים גם אביזרי עזר כמו תחבושות לאישה ותחתונים סופגים המקלים על החיים עם התופעה.

"הבשורה הטובה היא שיש איך לטפל בבעיות של בריחת שתן קלה עד בינונית וכבדה.   אפשרויות הטיפול  כוללות אפשרות של פיזיותרפיה של רצפת האגן המטפלת באיזור הנקודתי. כמו כן, קיים כיום טיפול תרופתי שממש משנה את חיי המטופלים ועוזר ביעילות של 50% מדליפת שתן בעת שיעול. ישנה אופציה נוספת של החדרת חומר מילוי לדופן צינור השתן שיוצר מעין טבעת של הצרות פתח צינורית השתן. שיטה זו מתאימה בעיקר לנשים מבוגרות ויש לה כ- 70% יעילות.

מלבד הטיפולים הרפואיים, יש בשוק היום אביזרים ומוצרים נלווים המספקים לנשים הסובלות מבריחת שתן פתרון מיידי שמקל ועשוי לשנות את החיים – כאלה הם מגני תחתון, תחבושות ותחתונים סופגים המאפשרים להמשיך לקיים את שגרת החיים האקטיבית ללא הפרעות.

"זהו נושא אקוטי וחשוב שנשים לא יתביישו ויתחילו לדבר עליו. יש לבעיה פתרון ואפשר "לצאת מהארון" בנוגע לבריחת שתן, לחשוף ולהתייעץ כדי לפחות להקל על הקושי הנפשי ולהחזיר לעצמן את איכות החיים הטובה".

שום דבר לא יעצור אותך. החיים זה עכשיו. להזמנת ערכת התנסות לחצו כאן>>