- פרסומי -

הפסקת עישון ב- 10 צעדים
הקליקו וקראו על הכנת הנשנושים
הבריאים, ניקוי הרכב ממאפרות, שינון המנטרות וכל השלבים בדרך לגמילה מסיגריות. לאתר אברהמסון לחצו כאן

 

 

אתם מעשנים. אתם יודעים שזה לא בריא. אתם יודעים שזה מזיק לא רק לכם, אלא גם לסובבים אתכם ביניהם גם לאנשים שהכי חשובים לכם בחיים. אתם מודעים למחיר הכלכלי שההתמכרות שלכם גובה (כאלף שקל בחודש במקרה הטוב). הכל ידוע ובכל זאת אתם מציתים עוד סיגריה ומגרשים את המחשבות המטרידות מהראש. אבל אם למרות הכל משהו מהמחשבות על ההרגל המגונה הזה נותר בראשכם, יכול להיות שאתם דווקא כן מוכנים להיפטר סוף סוף מהסיגריות. איך תדעו? אהוד אברהמסון, מייסד מכון אברהמסון ומומחה לגמילה מהתמכרויות, מונה 8 סימנים בעזרתם תדעו שכנראה הגיע הזמן להיגמל מעישון.

 

1. אתם קמים בבוקר עם שיעול, ליחה, קול מחוספס ותחושה לא נעימה בגרון ובפה. כל מי שמעשן מכיר את התחושות והסימפטומים הקשורים לנשימה ולדיבור: קול צלול הופך לצרוד, נשימה קלה וחופשית הופכת לכבדה ומסורבלת, אתם סובלים מצפצופים בנשימה, כמויות הליחה בלתי נגמרות (בייחוד בבוקר, לאחר ההשכמה), ואם מדובר בעישון ממושך מאוד אז סביר להניח שהריאות מלאות פיח. אם נפנה רגע לנתונים היבשים: כבר 50 שנה ידוע על הנזק הכבד שמסב עישון מוצרי טבק לבריאות. ארגון הבריאות העולמי הכריז כי עישון הוא גורם המוות מספר 1 בעולם הניתן למניעה, ואתם מרגיים שזה מפריע לכם.

 

2. קשה לכם לעלות יותר משלוש-ארבע קומות במדרגות בלי להתנשף, להשתנק ולהשתעל כהוגן. ראו ערך הסעיף הראשון לגבי הריאות שלכם... הן בטח כבר לא מה שהן היו פעם או היו יכולות להיות היום אלמלא העישון. והנה פתאום אתם מודעים לקושי הזה.

 

 

3. קשה לכם לשחק עם הילדים כדורגל \ לרכב על אופניים \ לשחות בבריכה \ לקפוץ על טרמפולינה \ לרוץ בים. ההפסד הוא כפול ומכופל ותחושת ההחמצה מרחפת תמידית בבית כי "אבא לא יכול לשחק איתנו אף פעם" או "אמא לא מסוגלת לצאת איתנו לרכוב באופניים". אתם חושבים על זה בינכם לבין עצמכם ומבינים שאתם מוגבלים.

 

4. הרופא קורא לכם לשיחה בעקבות הבדיקות הרפואיות האחרונות שערכתם. הן מדאיגות אותו. רק כדי לסבר את האוזן, עשן הסיגריה מכיל כ-4,500 כימיקלים שונים, בהם כ-350 חומרים רעילים, שהשפעתם ניכרת במערכות הגוף השונות וכ-70 חומרים שהוכחו בוודאות כמסרטנים. ואתם חושב לעצמכם, "וואלה מתים מזה".

 

 

5. הריח. תדיר נשמעות תלונות מהסביבה הקרובה על הריח הנודף מהפה שלכם, מהבגדים, מהאוטו, מהזיעה ומהעור. אתם שומעים הרבה את המשפט "את/ה מסריח/ה כמו מאפרה". ופתאום אתם נגעלים מעצמכם.

 

6. קוצים במקום שעליו נהוג לשבת. אתם מתקשה לשבת באירוע חברתי, דוגמת חתונה, בר מצווה, הרצאה, כנס מקצועי וכדומה, מבלי לצאת החוצה לעשן. אתם זזים בכיסא בחוסר נוחות, מחפשים את הדרך המהירה והחשאית החוצה, קוטעים את הבילוי רק בשביל הסיגריה, סובלים במטוס, מתחילים להימנע ממקומות שאסור לעשן בהם, ואתם מתחילים להרגיש בתוך תוככם, "אני מכור/ה".

 

7. אתם מוותרים על דברים חשובים בתקציב רק בשביל הסיגריות. פחות בגדים, פחות מסעדות, פחות מתנות, פחות חופשות ואולי אפילו פחות אוכל בבית רק בגלל מחיר הסיגריות (שעומד על כ-850 שקל בחודש למי שמעשן חפיסה אחת ביום ועולה ככל שעולה כמות הסיגריות). והכי קשה, המחשבה על הכסף שאתים לוקח מהילדים, מהחינוך, מהפנסיה, מהחיסכון, כשזה מתחיל להציק כנראה שאתם מוכנים לגמילה.