השנה פורסמו לראשונה חמישה מדדים בהם נמדדות טיפות החלב בישראל – איתור נשים עם דיכאון לאחר לידה, מדידת היקף ראש (שלוש מדידות עד גיל 8 חודשים), בדיקת שפה ותקשורת (גילאי שנתיים עד שלוש), ושני מדדי חיסונים.

מהנתונים שפורסמו עולה כי טיפות החלב של מכבי מובילות במקום הראשון בכל המדדים, הן ביחס לטיפות החלב של הקופות האחרות והן בהשוואה לטיפות החלב של העיריות ושל משרד הבריאות.

"הבחירה בטיפת חלב שתלווה את הילד והתפתחותו בשנותיו הראשונות, היא אחת הבחירות הראשונות והחשובות ביותר שעל כל הורה לבצע לאחר הלידה. נתונים אלו שמתפרסמים היום לראשונה, משקפים עבודה קשה ומסורה של הצוות המוביל את הטיפול בילדים בתקופות הקריטיות ביותר לחייהם. " אמרה אנג'לה עירוני, מנהלת אגף סיעוד ומוקדים רפואיים.

טיפות החלב של מכבי ממוחשבות ומחוברות לתיק הרפואי האישי של הילד, כך שנשמר רצף טיפולי מיטבי. טיפות החלב ממוקמות בתוך מרכזים רפואיים, כך שיש מענה כוללני ומקיף לכל צרכי הילד ומשפחתו. לצד זאת השיקה מכבי את אפליקציית "מכבי קידס" בה יכול ההורה לצפות והציג לאנשי הצוות המטפל פנקס חיסונים ממוחשב, להתייעץ באופן מקוון עם אחות טיפת חלב ועוד.

בשלב זה נהנים מהשירות כ 25% מילדי מכבי, שכן טיפות החלב עדיין באחריות המדינה. במכבי קוראים למדינה להפיק לקחים מנתוני הדו"ח ולהעביר את האחריות לטיפות החלב לקופות לצד תקצוב הולם, ולאפשר לכל ילדי הקופה להיות מטופלים במסגרת טיפות החלב.

להלן עיקרי הממצאים במדדים השונים: