הגאדג'טים לכל חובב בישול: 5 המצאות גאוניות
לרוץ לכיוון ההפוך
לחלות בסרטן השד כשאת אם חד הורית
אימ אמא שלך
קלאסי ליום העצמאות: סלט חיטה צבעוני
העם בלי הגולן
בדרך לחופה עוצרים בדייט
כשגילו לי את הסרטן
עדות שמיעה
רשת הצלה
להפוך מציאות
שווארמה טבעונית: האופציה ההומנית ליום העצמאות
קול דמי אחיך צועקים אליי מן האדמה
עוגת שמרים שושנים
עם סרטן השד נפרדתי מ-3 איברים שמאוד אהבתי
יפהפייה, בכל גיל
סליחה שאנסתי אותך

המזונות שיעזרו לכם לרדת במשקל

0
0
SHARES

יש מזונות שאם נשלב אותם בחכמה בתפריט היומי, הם יסייעו לתהליך ההרזיה שלנו באופן פעיל. קבלו 6 רכיבי מזון ספציפיים שתורמים, כל אחד בדרכו, להרזיה ולירידה במשקל

עבור רבים מאתנו, השאיפה לרדת במשקל קשורה באופן ישיר עם דיאטה קפדנית ותפריט סגפני שמורכב מלחם קל, גבינות כחושות והמון, אבל המון, חסה. המדקדקים גם מצטיידים במחשבון ועסוקים בשקילת מנות ובספירה אינטנסיבית של קלוריות, כדי לא להכניס לגוף יותר קלוריות ממה שהוא מוציא. בדרך הזו, הקילוגרמים אולי נושרים תוך זמן קצר, אבל איתם נושרת גם שמחת החיים. כעבור כמה חודשים המשקל חוזר לקדמותו, כי כמה אפשר להתמיד בדיאטה כזו?

 

כיום, ויותר ויותר מומחי תזונה מאמינים שלא מדובר רק בכמות אלא גם באיכות – יש מזונות שאם נשלבם בחוכמה בתפריט היומי, הם יסייעו לתהליך ההרזיה שלנו באופן פעיל יותר מאשר מזונות בעלי ערך קלורי זהה. ריטה שאוליאן, דיאטנית קלינית, מטפלת בדיקור סיני ומומחית הרזיה וגמילה מהתמכרות לסוכר, נותנת לדוגמה את החלבונים (ובהם בשר, עוף, דגים, ביצים, מוצרי חלב וסויה), אשר מגבירים את קצב חילוף החומרים בגוף, וגורמים לקצב שריפת קלוריות גבוה יותר. חוץ מהחלבונים – קבלו עוד 5 רכיבי מזון ספציפיים שתורם, כל אחד בדרכו, להרזייה ולירידה במשקל.

 

יוגורט
יוגורט הוא אחד המזונות המוצלחים ביותר לשילוב בתפריט לירידה במשקל (ובכלל), ויש לכך כמה סיבות טובות. ראשית, היוגורט עשיר בחלבון, אשר, כאמור, מעלה את קצב חילוף החומרים וכתוצאה מכך מביא לשריפה מוגברת של קלוריות. שנית, תכולת הסידן הגבוהה שביוגורט מסייעת בשריפת תאי שומן. ולבסוף, היוגורט עשיר בחיידקים טובים – פרוביוטיקה. "מחקרים אחרונים מצביעים על קשר ישיר בין סוג חיידקי המעי והשמנה", אומרת שאוליאן. החיידקים הרעים במעי מקושרים עם השמנה, ואילו  אכילת יוגורט, העשיר בחיידקים טובים, משפרת את מאזן החיידקים במערכת העיכול ותורמת לתהליך ההרזיה. שאוליאן ממליצה לאכול יוגורט אחד ביום, אפשר גם יוגורט עזים, ובניגוד לסברה הרווחת, ממליצה דווקא על יוגורט 3 אחוז שומן, "כמה שיותר קרוב לטבע".

 


 

אשכוליות
פעם, אי שם בשנות השמונים, אשכוליות היו המזון החם ביותר בתחום הדיאטות, ורבים נסחפו באופנת דיאטת האשכוליות שאמנם גרמה להם להשיל קילוגרמים רבים ממשקלם, אבל היתה קיצונית מאוד וחסרו בה רכיבי תזונה חשובים, עד שהיא נזנחה לטובת דיאטות אופנתיות אחרות. בשנים האחרונות, מתגלים שוב יתרונותיה של האשכולית בתהליך ההרזיה. "באשכוליות יש לימונאיד – פיטוכימיקל שתורם לניקוז רעלנים מהכבד, ופקטין – סיב מסיס שתורם לתחושת השובע ולספיחת שומנים", מסבירה שאוליאן, ומוסיפה שמחקרים שנערכו מצאו שמשתתפים שאכלו חצי אשכולית לפני כל ארוחה או שתו מיץ אשכוליות במשך שלושה חודשים ירדו בממוצע כ-1.5 ק"ג, לעומת משתתפים שקיבלו תפריט דומה אך ללא תוספת אשכוליות, אשר אצלם לא נצפה שינוי במשקל. ההמלצה היא על צריכה מתונה של אשכוליות, כחצי אשכולית ביום, וחשוב לדעת שמי שנוטל סטטינים, עליו להימנע מצריכת אשכוליות.  

 


 

קפה ירוק
 התה הירוק נחשב כבר שנים לכוכב בעולם הבריאות והדיאטות, אבל הקפה, לעומתו, סובל מתדמית שלילית יותר. לא כולם יודעים שהקפה מכיל המון רכיבים בריאים, אשר רבים מהם הולכים לאיבוד בתהליך הקלייה. זו הסיבה לפופולריות ההולכת וגוברת של הקפה הירוק - פולי קפה טבעיים אשר לא עברו קלייה ושומרים על הערכים התזונתיים שלהם. הקפה הירוק עשיר בנוגדי חמצון ובחומצה כלורוגנית,  אשר מאיצים את חילוף החומרים ואת שריפת השומנים בגוף, מגבירים את ספיגת הסוכר במעיים ומפחיתים את הצטברות השומן בגוף ובעיקר את השומן הבטני. שתייה של קפה ירוק פעמיים ביום  עשויה להביא  לירידה במשקל גם ללא דיאטה, ולהשפיע לטובה גם על הורדת כולסטרול, חיזוק מערכת החיסון, הורדת לחץ הדם ופעילות מערכת העיכול. 

 

 

דגי ים ואצות
כולם מהללים את דגי הים הודות לתכולת האומגה 3 הגבוהה שבהם, אשר עושה נפלאות לבריאות המוח, הלב והכבד. אבל לא כולם יודעים שלמזונות שמגיעים מן הים יש יתרון נוסף –הם מכילים יוד, שמסייע לפעילות בלוטת התריס שאחראית על חילוף חומרים תקין. "כשהבלוטה לא עובדת כמו שצריך, אנחנו משמינים", אומרת שאוליאן. ההמלצה היא לצרוך 3 פעמים בשבוע דגים, והצמחונים יכולים לאכול אצות אשר גם הן עשירות ביוד.

 


 

פלפל חריף
הטעם החריף קצת שנוי במחלוקת ולא כל אחד יכול להתמודד איתו, אבל כמו בהרבה תחומים אחרים, גם כאן, מי שמעז – מרוויח. הפלפל החריף, וגם תבלינים חריפים אחרים, תורמים לירידה במשקל. "בפלפל החריף יש רכיב בשם קפסאיצין שגורם להגברת החום בגוף ומכאן להגברת חילוף החומרים. ככל שחילוף החומרים גבוה יותר, כך שריפת הקלוריות גבוהה יותר", אומרת שאוליאן. היא מסייגת בכך שהסובלים מאולקוס או מתסמונת המעי הרגיז צריכים להיזהר בצריכת מאכלים חריפים.

 


 

קינמון
הקינמון, שהריח המתקתק שלו מקושר בתודעה שלנו עם מאפים מושחתים במיוחד, דווקא יכול לעזור לכם להשיל את הצמיגים שמסביב לבטן (טוב, זה בהנחה שאתם לא מתפרעים עם רול קינמון או מחסלים תבנית של עוגת תפוחים ריחנית). "הקינמון משפיע על הפחתת רמות האינסולין בדם", אומרת שאוליאן. "כשרמות האינסולין יורדות, גם רמות הסוכר יורדות, ולצדן גם רמות הטריגליצרידים וה-LDL(הכולסטרול "הרע"). האינסולין אחראי גם על בניית רקמות שומן בטניות, כך שתוספת קינמון יכולה להשפיע על הפחתת השומן הבטני ולצמצם את הצמיגים", היא מוסיפה. מומלץ לצרוך כחצי כפית קינמון בתוספת לאוכל, שלוש פעמים ביום. על מי שסובל מיתר לחץ דם וכן נשים הסובלות מגלי חום יש להיוועץ עם אנשי מקצוע.

 

הכי מחופשות באתר