1.    ממתקים– אם אתם סובלים מאקנה בלתי פוסק קחו בחשבון שאחד הגורמים לכך הוא אכילת ממתקים. הממתקים עשירים בסוכרים אשר משפיעים באופן ישיר על מצב ונראות העור גם לאחר גיל ההתבגרות. החדשות הטובות הן שבעזרת החלפת הממתקים בפירות יבשים, אגוזים או ירקות – תוכלו ליהנות מעור חלק, צעיר ונקי מפצעונים.

 

 

2.    מזון מהיר– צריכת מזון מהיר משפיעה באופן ישיר על נראות העור שלנו. ניתן להחליף את הג'אנק פוד עתיר השומן בתזונה בריאה ומזינה, כמו דגים על הגריל וירקות בתנור.

 

3.    מיצים ממותקים ומשקאות מוגזים– אלו מכילים כמות סוכרים עצומה וחודרים ישירות אל מחזור הדם. כתוצאה מכך מושמד הקולגן העורי, דבר היוצר קמטים בעור.

 

4.    צ'יפס– הצ'יפס רווי בשומן טרנס גורם לעלייה במשקל ולמראה עור מלא קמטים וקמטוטים. בנוסף, הצ'יפס נמצא בקבוצת הפחמימות המהוות את אחד הגורמים העיקריים להיווצרות אקנה אצל מבוגרים.

 

 

5.    חלב – החלב אולי טוב לעצמות הגוף, אך בהחלט לא לעור. החלב מכיל הורמוני גדילה רבים אשר נשארים פעילים גם לאחר הפסטור. הוכח מדעית כי הורמונים אלו נכנסים הישר אל מחזור הדם ומשפיעים על רמת האינסולין, מגבירים את ייצור השומן בדם וגורמים לדלקות אשר משפיעות על אקנה, עיניים נפוחות ושקיות שחורות מתחת לעיניים.

 

6.    דגני "בריאות"– בפעם הבאה שתקנו דגני בריאות, כדאי ראשית כל להסתכל על המרכיבים בגב הקופסא. ישנן חברות רבות שמפזרות הבטחות שווא או אף מרמות את הלקוחות. בפועל הדגנים אינם בריאים בכלל - היצרנים מוסיפים סוכר בכדי להפוך את הדגנים לטעימים יותר, וככל שרמת הגלוקוז (סוכר) בדם עולה וגבוהה יותר – כך תגדל גם כמות הקמטים. סוכר בדם תוקף ופוגע בחלבונים כמו קולגן ואלסטין, אלו שאחראים על אלסטיות ואחידות העור.לכן, רצוי לרכוש דגנים שמכילים פחות סוכר – אומנם הם פחות טעימים, אך הם הרבה יותר בריאים לגופך ולעורך בפרט.

 

 

7.    פריכיות אורז– המיתוס הוא שפריכיות הינן בין הנשנושים הבריאים ביותר שמיוצרים, אך בפועל הפריכיות רחוקות מלהיות בריאות, בעודן מעלות את רמת הסוכר והגלוקוז בדם, דבר המגדיל באופן משמעותי את כמות הקמטים. הפחמימות המתונות בפריכיות מומרות לגלוקוז ולאחר ההמרה הן נדבקות לפרוטאין ואינן נותנות לקולגן להשתחרר ולתרום לאלסטיות של העור ובכך תהליך הזדקנות העור מואץ.

 

 

חשוב מאוד לא לוותר לעצמך ולשמור על תזונה נכונה ובריאה. בנוסף, חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים, אכילת פחמימות עשירות בסיבים, חלבונים רזים, אומגה 3 וסגנון אכילה נכון. ככל שתימנעו יותר מאותם מזונות מזיקים, תוכלו להיראות רעננים וחיוניים יותר מתמיד. 

 

לאתר של מיה