קבוצת יפעת המתמחה באיסוף, מחקר וניתוח של מידע מעולם הפרסום והתקשורת ביצעה מחקר מרתק בשלוש השנים האחרונות על פרסום דיאטות ומכוני כושר בישראל.  מהממצאים עולה כי ההוצאות על פרסום של קטגוריית הדיאטות גדולות יותר מאלה של מכוני הכושר.

קטגוריית הדיאטות פרסמה רק בשנה האחרונה בכ-8.2 מיליון שקלים, הוצאה דומה לפרסום ביחס לשנה הקודמת, אך ירידה של 25% מהשנה שלפניה.

 

קטגוריית מכוני הכושר פרסמה בשנה האחרונה בכ-6 מיליון שקלים המהווים עלייה של 40% מהשנה הקודמת ועלייה של 120% מהשנה לפניה.

 

המחקר התלת שנתי התבצע בשלוש תקופות:

1.8.14-31.7.15

1.8.15-31.7.16

1.8.16-31.7.17

 

ניתן לראות כי פרסומי הדיאטות עולים בתקופת הקיץ: 44% מתקציב הפרסום השנתי של עולם הדיאטות מרוכז במאי-אוגוסט. לעומת זאת, בתחום מכוני הכושר רק 28% מתקציב הפרסום מרוכז בחודשים אלו.

 

 המפרסמים הבולטים בתחום הדיאטות בשנה האחרונה

לאחר שחברת איזי לייף הפסיקה את פעילותה בשנת 2015, תחום הדיאטות נשלט מבחינה פרסומית ללא עוררין בשנתיים האחרונות ע"י דיאטת MALYSHEVA שפירסמה בשנה האחרונה בכ-3.5 מיליון שקלים תחת הסלוגן " MALYSHEVA - הדיאטה של ילנה מלישיבה".

 

הדיאטה של ילנה מלישיבה

 

במקום השני בקטגוריה נמצאת שחר טבע עם הוצאה לפרסום של כ-2.2 מיליון שקלים עם הקמפיין " שובע - הקיץ עוד לא אבוד לך - הזמיני את ערכת הדיאטה של שובע".

 

בעוד שדיאטת MALYSHEVA מתבססת על ארוחות מוכנות, דווקא שחר טבע המשווקת את דיאטת שובע, מתבססת על תחושת שובע באמצעות צמח הקונג'אק.

 

 

הדיאטה של ילנה מלישבה לא תקנה לכם אושר

"אישה שמנה היא לא יפה, לא משנה כמה תשכנע את עצמה", כך טוענת ילנה מלישבה. לגאלה רחמילביץ' נמאס מדיאטניות שמתעקשות להסביר לה כמה היא מכוערת רק כדי להזין את חשבון הבנק שלהן

לטור המלא

 

במקום השלישי בקטגוריה נמצאים האחים גיל שמופיעים ביחד בסרטוני הווידאו שלהם ומבטיחים תכנית הרזיה טבעית הנשמרת לטווח ארוך. האחים גיל מוציאים כ-550 אלף ? על פרסום.

 

במקום הרביעי בקטגוריה נמצאת דיאטת ניוטרמד המבוססת על ערכות של דיאטת דש, תחת הסלוגן: "אוכלים אותה כמות קלוריות אבל מורידים פי 2.5 קילוגרמים".

 

כדי לשכנע אתכם שאתם ממש זקוקים לדיאטה כבר לא נהוג להשתמש בפרזנטורים. דיאטת MALYSHEVA לדוגמא, שנעזרה לפני שנתיים במפורסמים כמו משה איבגי, המירה את הופעתם בעדויות להרזיה מוצלחת מפי אנשים שאינם מוכרים.

 

והיכן תיחשפו הכי הרבה לפרסומות מהסוג הזה? ברשתות החברתיות כמובן. בשנה האחרונה תחום הדיאטות מופיע בדיגיטל כמדיה עיקרית בדגש על פייסבוק, וזאת לעומת 2015-2016 שבה הטלוויזיה הייתה המדיה המשמעותית באמצעותה בלטה הקטגוריה.

 

המפרסמים הבולטים התחום מועדוני הכושר

במקום הראשון בפרסום בקטגוריה בשנה החולפת, נמצאת רשת הולמס פלייס שמיזגה לתוכה את רשת גו אקטיב, ולאחרונה גם את סניף גרייט שייפ בהרצליה, והיא מפרסמת את הקמפיין  "הולמס פלייס - ו-GO ACTIVE- תכנית ריסטרט אישית שתשדרג לכם את החיים" בכ-1.2 מליוני ?.

 

הולמס פלייס

 

במקום השני בקטגוריה נמצאת סטודיו C עם הוצאה לפרסום של כ-1.1 מיליון שקלים באמצעות משרד הפרסום יהושע TBWA עם הקמפיין " סטודיו C - רק נשים, רק תוצאות" המציע סטודיו לנשים בלבד בהובלת הפרזנטורים משה אשכנזי, אורנה דץ, נטלי עטיה והילה נחשון.

 

במקום השלישי נמצאת רשת חדרי כושר PROFIT הממצבת עצמה כרשת לואו קוסט  בזבזה על פרסום כמיליון שקלים.

 

בנוסף לפרסום בולט בדיגיטל ובטלוויזיה ניתן לציין כי כרבע מההוצאה לפרסום של קטגוריית מכוני הכושר היא ברדיו, אחוז גבוה מאד ביחס לאחוז שתופסת ההוצאה לפרסום ברדיו בעוגת הפרסום הכללית".