מחקר חדש מאוניברסיטת פיטסבורג שמתפרסם בגיליון ספטמבר של או מבית אופרה וינפרי, מגלה כי מהירות ההליכה שלך ביום-יום יכולה לנבא כמה זמן תחיה. על פי המחקר, שנערך בקרב 35 אלף איש בני 65 ומעלה, התגלה כי כל תוספת של 10 ס"מ לשנייה במהירות ההליכה, התבטאה ב-12% ירידה בסיכון למות.

 

עוד ב-Onlife:

 

בקרב נשים בגילאי 75 עד 84 התגלה כי 92% מההולכות מהר (במהירות של 1.4 מטרים לשנייה או מהר יותר), חיו עשר שנים נוספות, בעוד שרק 35% מההולכות לאט (המדדים במהירות של  40 ס"מ מטרים לשנייה או פחות, שרדו במהלך עשר השנים הללו.

איך קצב ההליכה יכול לסייע לרופאים

קצב הליכה הוא פרמטר שניתן לשפר אותו ולהתאמן עליו - ושאם עושים כן, ניתן לשפר את פעילות מערכות רבות בגוף, ביניהן הלב, הריאות, השרירים, העצמות וכמובן המוח.

 

ד"ר סטפני סטודנסקי, מעורכי המחקר, טענה כי מהירות ההליכה עשויה להיות כלי, באמצעותו בעתיד יוכלו רופאים להעריך את מצב המטופלים שלהם. כלומר, בדיקת קצב ההליכה יכולה לנבא בעיות שונות שמקננות בגוף בלי להתגלות - כמו לחץ דם לא תקין, תזונה לא מאוזנת וכמובן כושר גופני ירוד.

 

איך לוודא שאתם לא מידרדרים?

ד"ר סטודינסקי מציעה מבחן ביתי פשוט שיכול לעורר אתכם לחיים, תרתי משמע. היא מציעה למדוד כמה זמן לוקח לכן ללכת מרחק של ארבעה מטרים במשך שנה שלמה.  אם אתם מצליחים להגביר את קצב ההליכה, אתם בהחלט משפרים את פעילות המערכות השונות שלכם בגוף, ומגבירים את הסיכויים שלכם לחיות חיים ארוכים.