גווינת פלטרו, בר רפאלי, ג'ניפר אניסטון וקמרון דיאז– הכוכבות של היום הפכו להיות החיה הלפרין של שנות האלפיים. מדי בוקר אנחנו פותחים את היום עם תמונות פפראצי שלהן יוצאות מאימון הכושר, מיוזעות ומחויכות, ומדי פעם הן "מפנקות" אותנו עם מרשם לדיאטה מזוכיסטית אחרת. אבל לא רק הן משמשות דוגמה ומופת לשעת כושר, אלא גם ההוליוודיות המבוגרות יותר. למעשה, אם רק היה אפשר היינו בכיף מאמצות את הכושר (ואת הגוף) של השחקניות בנות ה-60 פלוס, ואפילו של בנות ה-70 פלוס. אז אולי את הגוף שלהן אי אפשר לגנוב, אבל כמה טיפים מהן לשמירה על כושר אפשר גם אפשר.

 

גולדי הון. צילום: Shutterstock

 

גולדי הון

כבר בשנת 1969 זכתה גולדי הון באוסקר, ובהמשך השתתפה בעיקר בקומדיות, כמו "מועדון האקסיות", ו"ציפור על תיל". כעת, בגיל 68, היא אומנם יותר מוכרת כ"אמא של" (קייט הדסון), אבל עדיין שומרת על פיגורה של דמות ראשית. בניגוד למה שאפשר אולי לחשוב, היא לא אוחזת במשטר כושר ספציפי, אלא נהנית מיוגה, הליכה, אימוני משקולות ואפילו גלגליות. "לפעמים יש לי רק 15 דקות פנויות ולפעמים יש לי שעתיים, אז אני אנצל את הזמן בהתאם", היא אומרת.

 

 

הלן מירן. צילום: Shutterstock

 

הלן מירן

השחקנית הבריטית הלן מירן (67) שיחקה כמעט כל תפקיד אפשרי, החל מהמלכה אליזבת ועד לצלפית בסרטי האקשן "רד". איכשהו, בין לבין, היא מצליחה גם לתחזק גוף בריא. מתברר שהסוד שעוזר לה להיראות טוב ולשמור על הבריאות הוא מתינות. "אף פעם לא צרכתי דברים בהגזמה", היא מודה. "אף פעם לא שתיתי או אכלתי יותר מדי, וזה עזר לי להישאר מאוזנת". בקשר להתעמלות, מירן מודה כי היא "מאוד עצלנית. אם מתחיל להיגמר לי האוויר כשאני עולה במדרגות, אני אכריח את עצמי להתעמל בצורה מינימלית". עוד מספרת מירן כי היא חסידה של Royal Canadian Air Force exercises - שיטת אימון שנוסדה בשנות ה-50 וכוללת עשרה תרגילים בלבד. מירן מודה שזו השיטה האהובה שלה "בגלל שהיא לוקחת רק 15 דקות". 

 

 

מריל סטריפ. צילום: Shutterstock

 

מריל סטריפ

עוד אחת שמאמינה במתינות היא מריל סטריפ (64). כמי שהיתה מועמדת לאוסקר 17 פעמים (!), היא נחשבת לאחד הסמלים הנצחיים של הוליווד. יחד עם זאת, היא גם נחשבת לאחד מהאנשים היותר שפויים בתעשייה. גם ככל שזה נוגע לתזונה וכושר מעדיפה סטריפ לשמור על שפיות ולא להיגרר לטרנדים. היא נוהגת לשחות בכל בוקר, תוך שהיא לומדת את התסריטים בעל פה, וכשהיא צריכה להוריד כמה קילוגרמים, היא עדיין תרשה לעצמה לחטוא מדי פעם. כך, למשל, כשנשאלה איך התכוננה לסרט ל"השטן לובשת פראדה", היא סיפרה כי "הרחקתי הצידה את בקבוק היין. או לפחות אחרי כוס אחת – אחרי הכול, הייתי צריכה להיכנס לבגדים האלו".

 

 

אנג'ליקה יוסטון. צילום: Shutterstock

 

אנג'ליקה יוסטון

לזוכת האקדמיה שידועה בעיקר כפטרישיה אדמס (ובשנים האחרונות מהסדרה "סמאש"), יש היסטוריה ארוכה עם דימוי הגוף שלה. בת ה-62 התחילה לדגמן כבר בגיל 17, וכצפוי מאז נתקעו בראשה אי אלו מחשבות שליליות לגבי איך שהיא נראית. פעם היא שחזרה חוויה שעברה עליה כנערה אצל צלם מפורסם: "עשינו צילומי ניסיון והתשובה אליהם, שהגיעה דרך אמא שלי, היתה שהוא לא חושב שאני יכולה להיות דוגמנית כי הכתפיים שלי רחבות מדי. מאוד נפגעתי מזה, אבל בכל זאת המשכתי הלאה".

 

 

ג'יין פונדה. צילום: Shutterstock

 

 ג'יין פונדה

בגיל 76 ג'יין פונדה כבר מזמן לא רק שחקנית, אלא גם גורו כושר. זוכת האוסקר בישרה את גל האירובי ששטף אותנו בשנות ה-80, וכיכבה כמעט בכל ספרית וידאו ביתית עם אחת מקלטות הכושר שלה. גם עכשיו היא לא בדיוק נחה עם הבן אנד ג'ריס ורק בשנה שעברה הוציאה דיוידי לאימון יוגה. "המטרה היא בערך כמו המטרה של מדיטציה", אמרה פונדה על האימון. "להיות נוכח בגוף שלך, כאן ועכשיו. אז יכולה להיות ליוגה את ההשפעה הכי עמוקה. זה מה שאני דוחקת באנשים לעשות. להרגיש את הגוף שלך זה דבר מאוד חשוב". כמובן שלמשטר הכושר שלה מצרפת פונדה גם תוכנית דיאטה קפדנית, עם כמה שפחות שומן טראנס ומתוקים וכמה שיותר דגים וירקות מאודים.

 

 

סוזן סרנדון. צילום: Shutterstock

 

סוזן סרנדון

כמעט כל אחת היתה חותמת עכשיו על הגוף של סזון סרנדון (67). אומנם היא מתחזקת אותו בעזרת אימונים כמו יוגה ופינג פונג, אבל היא בכל זאת שומרת על גישה בריאה בכל הנוגע לדימוי הגוף, והיא אפילו מפיצה אותה הלאה. "אני מסתכלת על תמונות שלי מפעם, כשהייתי ביקורתית, ועכשיו אני חושבת 'אני נראית די טוב. מה היתה הבעיה שלי?'". עוד אמרה השחקנית זוכת האוסקר: "בנות, תהנו מזה! תרדו מהדיאטות ותפסיקו להתלונן על הירכיים שלכן, כי אתן ממש חרדתיות. פשוט תיהנו מהעובדה שאתן יפות וטבעיות. הכל תלוי בגישה שלכן לחיים". 

 
 
ג'יימי לי קרטיס. צילום: Shutterstock
 

ג'יימי לי קרטיס

כשיצא הסרט "שקרים אמתיים" הצליחה ג'יימי לי קרטיס להדהים את העולם עם גוף מחוטב ושרירי. מאז עברו 20 שנה אבל קרטיס, שכעת בת 55, עדיין שומרת על כושר, ועוד יותר מזה – על פרופורציות. קרטיס היא אחת מהנשים היותר אמתיות בהוליווד, שלא מפחדת לדבר על זקנה, על אובדן הווסת וגם על דימוי הגוף הבעייתי שהיה לה לאורך השנים. "עשיתי כמה ניתוחים פלסטיים, עשיתי דיאטות, דיאטות מטורפות, עשיתי הכול כדי לשנות את מסלול החיים שאלוקים תכנן, שזה להזדקן. אנחנו אמורים להזדקן, אנחנו אמורים להשתנות ולהתרכך". זה כמובן לא אומר שקרטיס נחה רגל על רגל, אלא היא עדיין מתאמנת בפילאטיס ויוגה בקביעות ו"אוכלת בזהירות". 

 

 

ג'יין סימורצילום: Shutterstock

 

ג'יין סימור 

מי שלעולם תהיה עבורנו הרופאה במערב חגגה השנה 62 ובאופן מעצבן נראית טוב מתמיד (או לפחות כתמיד). לאחרונה התפרסמו תמונות שלה מחופשה מהוואי, בהן היא מצולמת בביקיני החושף גוף מושלם. כשנשאלה על סוד הקסם, ענתה סימור שהגזרה השמורה היא תוצרה של אימונים שבועיים בחדר הכושר, טניס, גולף ושחייה. "אני רק רוצה להיות הכי בריאה שאני יכולה להכי הרבה זמן שאני יכולה", אמרה. "פה אין דיאטה. אני שונאת למנוע מעצמי דברים. אם אני רוצה פסטה אני פשוט אוכל חצי מהכמות". 

 

הלן מירן, Shutterstock
הלן מירן, Shutterstock
הלן מירן, Shutterstock