רובנו עסוקים לא מעט בקיצורי דרך, במובן החיובי של הביטוי. זה נכון לגבי כל תחום, אבל במיוחד סביב הכנת אוכל ובישולים. מי לא רוצה רק לזרוק הכל לסיר או לתבנית ושיהיה אוכל מוכן, טעים ומהר? גם היצרנים יודעים שהזמן קצר והמלאכה מרובה ולכן מפתחים טכנולוגיות ומוצרים חדשים כדי לנסות ולייעל בעבורנו תהליכים (הרי להוסיף עוד שעות ליממה אף אחד עוד לא הצליח). הנה כמה מוצרים, חלקם חדשים ממש, שיפנו לכם עוד כמה דקות (או שעות):

 

1. מיקרוגל-תנור מהיר

כשהמיקרוגל הגיח לחיינו זו הייתה לא פחות ממהפכה במטבח. אמנם אין על המיקרו בחימום ובהפשרה, אבל בכל הנוגע לאפייה ולהשחמה נותרנו נאמנים לתנור. וכך בכל מטבח כמעט יש גם וגם ולפעמים גם טוסטר אובן. כשמגיע משהו חדש שעושה גם וגם ומפנה מקום יקר במטבח, כדאי לאמץ. המיקרוגל-תנור הבא עונה להגדרה של קטן וחכם.

המכשיר: מיקרוגל-תנור חדש של חברת ווירלפול  מסדרתJet Chef  מתהדר בהיותו מיוצר בטכנולוגיה חדשנית.  

 

 

 

-פרסומי-

להכין ארוחה ב-5 דקות

אסם משיקה את "פתיתים פלוס עדשים". המוצר מבוסס על מאכל המג'דרה ויקח לכם רק 6 דקות להכין אותו, בנוסף הוא מכיל עדשים המהוות מקור לחלבון

 

לקריאה נוספת >>

 

 

 

ההבטחה: תנור שבו אפשר לאפות הכל - עוגות, פשטידות, פיצות, צ'יפס וכדומה, אבל בזמן קצר יותר ממה שהורגלו מהתנור הרגיל. כל הפעולות מהירות יותר בשל השימוש גם בגלי מיקרו שיש במכשיר ומקצרים את מהלך ההכנה.בניגוד למיקרו, יש במכשיר אפשרויות להשחמה והשגת קריספיות (קריטי למאכלים מסוימים, שלא ייצאו סמרטוטיים).

עוד יתרון מנצח – מדובר במכשיר קטן שתופס מעט מאוד מקום, בניגוד לתנור האפייה הגדול. המחיר לא זול, אבל time is money.

 

מחיר: 2,190 ש"ח

 

2. הכלים של שף אדוני עם הידית הניידת

התופעה מוכרת בעולם ובארץ: שף ידוע חובר לחברת כלים וביחד הם יוצאים בסדרת מוצרים, בחתימתו של השף, המצעידה את המטבח הביתי צעד אחד קדימה, אולי לעבר המטבח המקצועי. זה גם המקרה בשיתוף הפעולה שבין יבואנית ארקוסטיל בישראל (חברת מילניום מרקטינג) לבין השף הנחשב מאיר אדוני. יחד הם יצרו את סדרת המוצריםArcosteel Adoni .

המוצר: הסדרה כוללת מגוון סירים ומחבתות, לוחות חיתוך מקצועיים, מכתש ועלי וסדרת סכינים. אולם באנו להתייעל ולכן נתמקד בסט של תשעה חלקים הכולל שלוש מחבתות בגדלים שונים (20 ס"מ, 24 ס"מ ו-28 ס"מ), סיר בעל קיבולת של 2.5 ליטר, מכסה, שלושה מגני סירים וידית ייחודית.

 

 

ההבטחה: ראשית, כלי הבישול עשויים כך שהם יכולים לקצר את משך הבישול כיוון שהם עשויים שלוש שכבות של ציפוי נון-סטיק פנימי ההופכות את הכלי לעמיד יותר ומאפשרות פיזום חום אחיד בזמן הבישול.חום אחיד פירושו פחות זמן בישול.

שנית, יש ידית ניידת (לא נשלפת) המאפשרת לחבר ולהוציא את הידית מכל מקום בשפת המחבת או הסיר ב-360 מעלות. הידית מקלה מאוד על העברת הסיר/המחבת מהכיריים לתנור ו/או לשולחן. הידית אף הופכת את הסט לאידיאלי לאחסון, שכן המחבתות והסיר תופסים את אותו שטח אחסון בזכות מגני הסירים: הכלים נכנסים אחד בתוך השני ללא פגיעה בציפוי ובגוף הכלי.

 

מחיר: 699 ש"ח ואחריות לכל החיים' להשיג ברשת ארקוסטיל קיטשן

 

3. קולפן דו-כיווני

המכשיר: עוד מבית ארקוסטיל הוא הקולפן החדש שמשיקים בימים אלו ממש.

 

ההבטחה: הקולפן החדש מבטיח לקצר משמעותית את זמן הקילוף. הקולפן נע קדימה ואחורה על גבי קליפת הפרי או הירק. על ידי קיצור זמן הקילוף הוא הופך את ההכנה לקלה ונעימה ומקדים את תחילת הבישול.

 

מחיר: 36-33 ש"ח, להשיג ברשת ארקוסטיל קיטשן

 

4. סכין אחת - חותכת הכל

פעם, כשראיינתי את השף שמיל הולנדר לכתבה על גדג'טים למבטח הוא אמר לי את המשפט הבא: שף צריך רק סכין אחת טובה, כל השאר זה בונוס. אם הולכים על העניין הזה, אז תשמחו לדעת שיש סכין אחת שחותכת הכל.

המוצר: חברת נעמן הוציאה לשוק סכין שף אחת החותכת הכל: ירקות, פירות, לחם, דגים, בשר ואפילו את אימת המטבח - עגבנייה רכה.מדובר בסכין בעלת להב עשויה ממקשה אחת של פלדה המיוצרת בגרמניה. הידית מעוצבת באופן ארגונומי ביותר נוח וקל המאפשר עבודה של שעות במטבח מבלי שהידים מתעייפות.

ההבטחה: ובכן, קנו רק את הסכין החדשה של נעמן ותיפרדו לשלום מכל היתר. בנוסף, אחיזה נוחה.

 

 

מחיר: 129 ש"ח, להשיג ברשת חנויות נעמן 

 

5. מוט בלנדר עם אביזר לפירה

מה לא נאמר ונכתב על הפירה המושלם? לא בכדי פרחי טבחים עוסקים בחודשים הראשונים שלהם במטבח (אחרי חודשים של קילוף תפוחי אדמה כמובן) בהכנת פירה בעל מרקם מדויק ואוורירי לפני שהם מתחילים לבשל. כל בשלן או בשלנית יודעים שמדובר במשימה מורכבת ומדויקת, שבה דווקא החיפזון עלול להיות מכשול. כאן נכנס לתמונה בלנדר מוט חדש עם אביזר ייעודי להכנת פירה.

המכשיר: מוט בלנדרAURA  של המותג ראסל הובס. מדובר במוט בלנדר מעוצב, הכולל בין היתר גם אביזר פירה להכנת מחיות מתפוחי אדמה ומירקות אחרים (בטטה, ארטישוק ירושלמי וכדומה). המוט מגיע עם ווסת מהירויות, עשוי פלדת אל חלד, מתפרק ועם ידית ארגונומית נוחה לשימוש. סכין הפלדה משמשת לקיצוץ, עיבוד וטחינה, כמו במוצרים מקבילים שכבר מוכרים היטב במטבח.

ההבטחה: פירה קרמי, חלק וטעים תוך דקות ספורות בעזרת התוסף שמגיע עם מוט הבלנדר. בלי גושים, בלי מרקם דביק, קל ונוח לשימוש.

 

מחיר: 279 ש"ח, להשיג בחנויות וברשתות החשמל המובחרות

 

6. קוצץ ובלנדר 2 ב-1 

סדרתAURA  של המותג ראסל הובס מציעה מכשיר שימושי נוסף למטבח, שתפקידו לחסוך לנו זמן יקר: קוצץ ובלנדר קטן במכשיר משולב אחד.

המכשיר: מעבד מזוןmini  ובלנדר הקוצץ בשניות ירקות, פירות, בשר, עוף, קטניות ותבלינים. בנוסף יש סכין חדשנית המאפשרת גם לקצוץ סלט (!) וגם לרסק למחית.

 

 

ההבטחה: מכשיר קטן שלא תופס מקום רב (עם שני מכלים בנפח 1.2 ליטר, הנכנסים אחד לתוך השני) נוחים לעבודה שיעשו את רוב עבודת הריסוק והחיתוך במטבח, ממחית ושייק ועד סלט ירקות קצוץ דק. מתאים גם לקיצוץ בשר ודגים.

 

מחיר: 289 ש"ח, בחנויות וברשתות החשמל המובחרות

 

7. מולטי קוק

רוצים לזרוק הכל לסיר אחד ולשכוח על האש עד שמוכן? אולי הסיר החדש הבא יענה על הדרישות.

המוצר: סיר חדש בשם Multi Cook מסדרתChef  של חברת נעמן מאפשר שלוש פעולות בישול בסיר אחד בשלוש קומות משולבות.הסיר כולל ארבעה חלקים, בהם מכסה לשחרור אדים. הסיר מתאים לכל סוגי הכיריים וגם לשימוש בתנור.

 

 

ההבטחה: זהו סיר נירוסטה המציע שלוש פעולות שונות במוצר אחד בו זמנית. במילים אחרות – אפשר להכין מרק קוסקוס ופסטהבמקביל, בשלוש קומות. מדובר בסיר עם תחתית משולשת המבטיחה גם בישול אחיד, גם חיסכון בזמן וגם חיסכון באנרגיה (Impact Bonding  זה השם הרשמי של הטכנולוגיה).

 

מחיר: 599 ש"ח, להשיג ברשת חנויות נעמן

 

8. בישול במיקרוגל

יש לי חברה טובה, אמא לשני בנים רעבים, שמבחינתה המטבח הוא לא מקום שבו היא רוצה לבלות יותר מחמש דקות רצופות. לדבריה, אם זמן ההכנה של מאכל מסוים עולה על דקה ו-40 שניות (במיקרוגל כמובן), זה יותר מדי כאב ראש מבחינתה. בשבילה ובשביל בשלנים כמוה הומצאה מערכת הכלים של חברת SISTEMA לבישול במיקרו.

המכשיר: מערכת כלים לבישול במיקרו, תוצרת חברת הקופסאותהניו זילנדית, עשויים פלסטיק איכותי ללאBPA , ידידותיים לסביבה ומיועדים לחימום ובישול חוזר במיקרוגל.

 

 

ההבטחה: ארוחה מלאה ומפנקת המבושלת בכלים הייעודיים במיקרו הביתי בדקות ספורות.את המוצרים הקשים דוגמת גזרים, כרובית ותפו"א יש להניח בדפנות המשטח, ואילו את המוצרים הרכים יש להניח במרכז המשטח על מנת שכל סוגי המוצרים יתבשלו בצורה אחידה.כך אפשר להכין דג, עוף, אורז, ירקות וכך הלאה.

 

מחיר: 50-28 ש"ח לכלי, להשיג בחנויות ארקוסטיל קיטשן וכלי הבית המובחרות

 

חוץ מהמוצרים, הצלחתי ללמוד לא מעט על קיצורי דרך כאימא לשלושה, הנה עוד כמה טריקים שלמדתי ויחסכו לכם זמן יקר:

  • פירה מהיר - אצלנו מאוד אוהבים פירה, ומצאתי דרך לקצר את זמן ההכנה. את תפוחי האדמה אני קולפת וחותכת קטן. את הפיסות הקטנות אני מאדה בסיר אידוי. קוביות תפוחי האדמה מוכנות ממש בכמה דקות ואפשר למעוך לפירה.

 

  • לקלף שום מהר ובלי ריח בידיים - לוקחים ראש שום שלם, מכניסים לצנצנת זכוכית וסוגרים בפקק. מנערים ומשקשקים. בהדרגה תראו את השיניים נפרדות מהראש ואת הקליפות נפרדות מהשיניים. בסוף תפתחו את הצנצנת ותקבלו שיני שום שלמות וקלופות. הנה הדגמה

 

  • קילוף מנגו או קיווי - הילדים חוזרים מורעבים מהגן? הנה דרך מהירה לקילוף פירות בעלי קליפה רכה כמו מנגו, קיווי ואפילו אבוקדו. חותכים את הפרי לשניים ומעבירים כל חצי (ללא הגרעין) על שפת כוס מזכוכית. הפנים ייפול פנימה בשלמותו והקליפה תישאר אצלכם ביד. הנה הדגמה

 

 

  • תיבוליות יין - נשאר יין? מצוין. במקום לזרוק, שפכו את שאריות היין לתוך תבנית של קוביות קרח, אפשר להוסיף פנימה גם עשבי תבלין קצוצים (רוזמרין, בזיליקום, פטרוזיליה, סלרי וכדומה). מכניסים את תבנית הקרח למקפיא ומוציאים קובייה או שתיים בעת הצורך. אני משתמשת להכנת בולונז, צלי, תבשילי קדרה ומרקים.

 

  • אתר מוצלח למתכונים מהירים - לא אני המצאתי את השאיפה לקיצור תהליכים. האתר 10  דקות מוצלח מאוד ויש בו מאגר מתכונים רציני והעיקר מהירים להכנה. יש גם חלוקה לסוגים, למשל לצמחונים, לטבעונים, עד חמישה מרכיבים, ללא גלוטן, ללא סוכר ועוד. גם באתרים של ניקי ב ושל בצק אלים יש הרבה מתכונים מהירים ומוצלחים, ובעיקר מפורטים ומצולמים על שלביהם.