היי, אני קארין שי, בת 33 נשואה ואמא לשני ילדים חמודים – בן 5 ובת רבע לשלוש. יש לי ווידוי קטן: מעולם לא הרכבתי משקפיי ראיה. למען האמת, בדיקת הראיה האחרונה שעשיתי היתה בגיל 16, כשהוצאתי רישיון על קטנוע (פעם הייתי נועזת...). הראיה הייתה מצוינת באותה תקופה, 6/6 בלי טעויות, ומאז לא הרגשתי שהשתנה דבר. או אולי ככה סיפרתי לעצמי. משקפיי ראיה באופן כללי די הרתיעו אותי. תמיד עלתה לי האסוציאציה המקבילה למשקפיים, שהיא כמובן - מי שמרכיב אותם הוא חנון. אפילו כשמשקפיי ראיה נכנסו לאופנה כאקססורי בפני עצמם לא נפלתי לטרנד – הפחד המודחק להיראות חנונית היה גדול מדי.

 

השינוי בתפיסה התחיל בשנה האחרונה. הראייה שלי הלכה ונחלשה, מה לעשות אני כבר לא בת 16.. חברות סיפרו לי שמעבר לנושא הגיל, גם הריונות ולידות משבשים מעט את הראיה. אבל אני? בשלי. המשכתי בהכחשה. אפילו כשראיתי סרטים בטלוויזיה או בקולנוע והתרגום הפך מטושטש לחלוטין השתמשתי בזה כדרך נוספת לשפר את האנגלית.

 

עד כאן בהחלט הצלחתי להסתדר יופי. הקושי האמתי התחיל לצוץ בזמן נהיגה (בעיקר בשעות החשכה), הראייה החלה להיות כבר ממש מטושטשת. אני נוהגת ורואה למרחק, אך הרמזורים והאורות מסביב מסנוורים אותי והאופק למעשה נמרח לחלוטין (מכירים את התחושה המעצבנת הזו?). כשאני נוהגת על כביש מהיר וצריכה להגיע כמעט עד המחלף על מנת לראות את הכתוב בשלט - זה עבר את עניין הנוחות, והפך לעניין מסוכן. אז הפסקתי לנהוג בחושך (גם כן פתרון). בעלי נוהג במקומי או שאני מצטרפת לחברות, כשהן נוהגות.

 

כמו להתאהב בבחור הלא נכון. צילום: חני אשר

 

אבל זה לא עובד ככה.. ולא יכול להמשיך. אני לא אפקיר את העצמאות שלי ואת אורח החיים רק כדי להיראות יותר "מגניבה" בעיני עצמי. כמו שאתן יודעות – אני אוהבת לקחת על עצמי פרויקטים ולהתנסות. כשאון לייף הציעו לי לעבור בדיקת ראייה באופטיקה הלפרין, לחלוטין שיחקתי אותה מתלבטת, כשבתוך הלב אני כבר יודעת – זו הנחייה מכוח עליון. אני חייבת לעשות את זה. אז התקשרו מאופטיקה הלפרין לתאם פגישה עם אופטומטריסט שנמצא בכל אחד מהסניפים שלהם, ולשמחתי גם ממש קרוב לבית.

 

בואו לקבוע תור לבדיקת ראיה ללא עלות! לתיאום לחצו כאן

 

בהגיעי אל הסניף כבר חיכתה לי אופטומטריסטית מקסימה שליוותה אותי אל חדר הבדיקות שלה. הסיטואציה שם בחדר קצת מלחיצה ומצד שני די מבדרת. את מתיישבת במעיין חוסר אונים על כיסא, כשראש מונח בתוך מכונה עם עדשות, ובכל פעם עוצמים לך עין אחרת ומבקשים ממך להקריא מספרים, לתאר דמויות – וכששלב הניחושים מתחיל להגיע (אצלי די מהר) – את מבינה די מהר: בואי נודה על האמת, הראייה שלך מחורבנת.

 

מסגרת Carrera בשווי 980 ש"ח (470 ש"ח לאחר הנחה). מק"ט: 0896255

 

האופטומטריסטית מצחקקת איתי ומתוודה, היא אומרת שזה קורה לה המון. מזה אומר? שאני לא לבד בעולם? זה הופך להיות מפחיד עוד יותר במחשבה אחורה על הפעמים שנהגתי ככה. תארו לכם, נשים וגברים שחיים בהכחשה את חייכם, וביום אחד, מתיישבים באותו כיסא בו כרגע אני יושבת והיא מנפצת להם את כל האשליות.

 

אני יוצאת מהחדר ספק מעודדת ספק מבואסת. כן, אני צריכה משקפיים אבל היי, המספר לא גבוה כ"כ. חוץ מזה, משקפיים זה באופנה עכשיו לא? כולם הולכים איתם! התחלתי למדוד סוגי משקפיים: דגמים שונים, צבעים שונים. חיפשתי משהו סולידי, לא צועק מדי, לא צבעוני. מצד שני, מדדתי זוג משקפיים חתוליים בצבע ורוד פוקסיה שגרמו לי להתאהב בבחור הלא נכון. מכירות את ההרגשה? אתן מרגישות שהם הכי לא אתן, אבל הם כל כך יפים, וכ"כ מחמיאים – שאי אפשר לסרב להם פשוט.

 

מסגרת GOSSIP בשווי 1,185 ש"ח (592.5 ש"ח לאחר הנחה). מק"ט: 894569

 

המוכרת מסבירה לי שתמיד אפשר לקחת זוג סולידי ליום וזוג בולט יותר לערב, שהם ממש

הצהרה אופנתית. אני שוקלת בחום את העניין ומחפשת שוב זוג סולידי. עכשיו, כשאני רגועה יותר עם המשקפיים החתוליים שמחכים לי בצד, מצאתי בשנייה. משקפיים לא בולטים ולא צועקים, מתאימים למבנה הפנים שלי ומחמיאים מאד. אני משאירה את המסגרת עם המספר שהאופטומטריסטית קבעה, ומסכמת שאגיע שבוע הבא לקחת אותן.

 

מסגרת GANT בשווי 1,280 ש"ח (640 ש"ח לאחר הנחה). מק"ט: 0897134

 

שבוע שלם אני מסתובבת בידיעה שעכשיו זה כבר בדוק, אני לא רואה טוב וזקוקה למשקפיים. אני סופרת את הדקות, מסתכלת על היומן, מתחילה לתרגל הליכה עם משקפיים. עד שמגיעה השיחה המיוחלת: "היי קארין, מדברים מאופטיקה הלפרין. המשקפיים שלך מוכנים, בואי קחי אותן". אני מגיעה לסניף, חוששת ומתרגשת כאחד. אני הולכת לקבל את האביזר החדש שילווה אותי יום יום בהמשך חיי, ולמעשה יוצא איתי לדרך חדשה. דרך שאראה יותר טוב, יותר ברור.

 

בואו לקבוע תור לבדיקת ראיה ללא עלות! לתיאום לחצו כאן

 

אני מקבלת את עצמי מבוגרת יותר, בוגרת יותר, עם ההבנה שאני כבר לא ילדה והראייה כבר לא מה שהייתה, אך עם זוג משקפיים יפים שבאמת מתאימים לי.

 

מבחינתי? מדובר בחוויה מתקנת. ולמי שבמצבי (ואני בטוחה שיש הרבה) אני ממליצה להתגבר על החששות והדעות הקדומות וללכת לבדוק את הראיה שלכם.

 

בהצלחה!

 

צילומים: חני ריכטר