שנה טובה וגמר חתימה טובה, חמישי שמייח וכל הברכות שתשרנה עליכן/ם.

 

 

 

יש לי מין מגנט כזה שמושך אותי ליינות ולחגיגות של יין ובכלל כל מה שקשור לנוזל העוצמתי הזה שמגיע בצבע לבן, אדום, או ורדרד ובשנים האחרונות צבר פה בארץ תאוצה כזו בל תאמן ממש וממש בשנה האחרונה או קצת יותר יש עדנה ליינות הלבנים ואיך לא הייתה עד עכשיו בעצם. אנחנו מדינה חמה וככזו הכי מתאים ללגום יין לבן צונן לצד כל דבר שאוכלים או סתם כך ולא תמיד צריך סיבה למסיבה ,אלא ממש לחגוג את החיים, להנות מן הרגע.

הזמינו אותנו עיתונאים ובלוגרים לסדנת יין מקדימה לקראת הפסטיבל ואין ספק שכל פעם כשאני מגיעה ל"איש הענבים" אני מתרגשת מחדש ונהנית כאילו אין מחר. אירוח של מלכות/ים, שולחן ערוך כדבעי והפעם הותאם לראש השנה ולשנה מתוקה עם הרימונים, אשכולות הענבים, תמרים ועוד ועוד כיבוד ממיטב גבינות ארצנו ולחמיה.

חיים גן- הוא הוא איש הענבים הוא המאסטר של היין בארץ, הוא היודע, המבין, המורה, המדריך, המלמד ומאגד תחת כנפיו בבית "איש הענבים" המון ידע, אנשים טובים ובעלי ידע רב כמו גיא הרן התותח שהתחיל כסומלייה לפני שנים והוא עצמו בעל ניסיון והרבה נעימות.

ובית ספר כמו שבית ספר צריך להיות- "איש הענבים" נמצא כאן כדי לעשות לנו סדר בתעשיית היין ,זה לא מסחרי, זה בפירוש מחנך לאהבת תרבות היין, זהו מרכז הדרכה והוא אינו מזוהה עם אף יקב, 35,000 איש למדו כאן תחת שרביטו המסור של חיים גן והרבה תחרויות יין עברו ויעברו תחת ידיו כמו; טרה וינו אשכול הזהב ופסטיבל יינות לבנים שמתקיים כבר 9 שנים.

"איש הענבים" הוא "כלב השמירה" בין התעשייה לצרכן. הם מחנכים את הישראלים למצויינות, תרבות היין, לאמנות וסגנון ולפי חיים גן ואני מאמינה לו הסגנון הישראלי עדיין בהתהוות, הן ביין והן באוכל והוא עוד יתגבש ויפאר אותנו בגדול.

חיים מלמד אותנו כי יין הוא מוצר יסוד כמו לחם ומים ולדעתי הוא צודק, חבר'ה- הידעתן/ם ששתיית כוס יין אדום אחת ביום תורמת למניעת לחץ דם גבוה ויש עוד יתרונות.

הידעתן/ם שיצור יין לבן הוא מורכב יותר מעשיית יין אדום? אז חיים גן השווה בין טבח וקונדיטור וייצור יין הוא למעשה מקביל לקונדיטוריה ולו בזכות המורכבות והכימיה בעשייתו. הכל צריך להיות בדיוק. יחד עם זאת בל נשכח כי ייין הוא קודם כל תוצר חקלאי וככזה אינו תלוי רק בחקלאי החרוץ והמסור, אלא גם במזג האוויר וכל שנה התוצרים שונים. וכמובן שבאיזור הגידול ועודו ועוד ואין ספק שלהיות כורם זהו מקצוע מכובד וייננות לא רוכשים בסדנת יין אחת (אפילו לא שתיים,שלוש כפי שאני עברתי). זה עניין מורכב ורציני ומצריך לימודים מיוחדים וישנם אנשים ההולכים ללמוד במקומות שונים בעולם ומתמחים בייצור יין במדינות כמו אוסטרליה, איטליה ועוד והם ממש עושים סטאז' ביקבים נחשבים בעולם.

אני כל הזמן לומדת דברים חדשים אודות יין וזה עולם מרתק ועליי לציין שאת רובם הגדול למדתי מחיים גן ב"איש הענבים".

החיך הישראלי מחפש יינות "שמנים" ועל כך עוד יסופר כהיסטוריה במהלך השנים הבאות כי אנחנו חייבים אבל חייבים להתאים את היינות שאנו שותים לאקלים החם המזרח תיכוני שיש לנו כאן.

וקצת מושגים - מושגי יסוד ממש.

גוף קל- כמו מים

בינוני- כמו נקטר

מלא- כמו דבש.

טעמו של היין הוא טעם נרכש כמו קפה, סיגריה (סליחה על ההשוואה) ויין הוא המשקה היחידי שצריך "לנשום" כדי להפתח ולגלות את הטעמים והניחוחות הנסתרים בו.                           

יין אדום צריך להגיש בטמפרטורת החדר ואילו לבן בטמפרטורה של 11 מעלות.

ככל שיש יותר סוכר - כך רמת האלכוהול גבוהה יותר.

מחירו של יין איננו פקטור לאיכותו של היין.

הידעתן/ם שהמילה יין מוזכרת לא פחות מ- 136 פעם בתנ"ך.ממ מעניין מאוד!!

אצל חיים גן ב"איש הענבים" יש גם סדנאות לזיהוי יינות מקולקלים, יינות שהתמחצנו יתר על המידה וכדומה וכ- 3% מכלל היינות הינם פגומים.

אז חברות וחברים צאו מן הקופסה; קראו כתבות על יין, ביקורות שונות, לכו לתערוכות, תטעמו ובעיקר תריחו יינות משובחים וכאלה שפחות, תדעו להבחין מהו יין טוב, תשקעו לתוך עולם הדמיון ותריחו, תשאפו עמוקות את הריחות, תגיעו ליער רטוב ולעצי פירות יער מדהימים ותפליגו על גבי הוניל והפסיפלורה, החמאה המעושנת ועוד ועוד. (יש גם ערכה מיוחדת הנקראת - "האף של היין" וזכיתי לאחוז ולהריח ממנה.

בחג היין הזה הפסטיבל הנהדר שמתקיים בסוף חודש זה- ממש בעיצומם של החגים- 30.9-1.10 במתחם התחנה בתל אביב תוכלו לטעום ולהריח כ- 100 יינות והדוכן של "איש הענבים" הדגול יהיה שם במלוא עוזו ותוכלו לשאול ולהסתייע בידע רב והיי יש לנו במה להתגאות, היקבים בארץ משתבחים עם השנים (שלא כמו יין שלא מומלץ בעליל לשתות אותו ישן ואם חיים אומר אז אני מאמינה לו לתותח העל של היינות בארץ).

 

פסטיבל היין של ישראל - 30.9-1.10 החל משעה 18:00 במתחם התחנה בתל-אביב

 

חג היין, המתקיים זו השנה השנייה, הינו אירוע ייחודי בנוף פסטיבלי היין בישראל.

במסגרת הפסטיבל, יציגו מיטב היקבים את היינות המיוחדים שלהם, את התקדמות תעשיית היין הישראלית, ואת האבולוציה יוצאת הדופן של המשקה האצילי.

המציגים ימזגו ויגישו למבקרי הפסטיבל את עידית תוצרת הארץ, והכל בליווי הופעות חיות ואווירה חגיגית וססגונית. וכמובן לא נשכח את יינות העולם המיובאים לישראל ותורמים אף הם תרומה עצומה לקידום תרבות היין.

 

הפסטיבל מציע:

  • טעימת יינות חופשית ללא הגבלה (ברכישת כוס בכניסה למתחם)
  • רכישת יינות במחירים בלעדיים
  • דוכני אוכל מגוונים
  • דוכני גאדג'טים וכל מה שנחוץ לאוהבי היין

 

רכישה מוקדמת באתר grape-man.com/wine-fest או בטלפון 03-5180533 

מחיר ברכישה מוקדמת 65? לאדם. רכישה במקום 79?, למחזיקי דיגיתל  49? 

 

 

אז אנחנו כיהודים לא מתספקים במועט וכאילו אין לנו מספיק חגים, התווסף עוד חג אחד לחגיגה- חג היין ושיהיו רק שמחות.

לחיים ולשנה טובה ומאושרת עם הרבה אוכל טוב ויין משובח תוצרת הארץ!!