מעבדות לחירות

נזיר בוגר ותלמידו עמדו לחצות נהר ,כשלפתע הבחינו בבחורה, העומדת על גדת הנהר, מבקשת לחצות לגדה השניה, מהססת אם להיכנס למים הגועשים. שאל הנזיר הבוגר איך אפשר לעזור לך ?

לשאלת הנזיר הבוגר השיבה הבחורה שהיא חוששת לחצות את המים. הנזיר העמיס את הבחורה על כתפו וחצה עמה את הנהר. לאחר שהורידה היא הודתה לו והם נפרדו לדרכם
הנזיר ותלמידו המשיכו ללכת, כששתיקה מלווה את מסעם.

לאחר שלושה ימים פנה התלמיד למורהו ואמר:
´
אבל מסטר, איך הפרת את הנדר שלך ונשאת את הבחורה על כתפיך?
´אני העמסתי אותה על גבי, חציתי נהר והשארתי אותה בגדה השניה´ השיב הנזיר,

 ´אך אתה כבר שלושה ימים נושא אותה ברוחך...´

 

כך אנחנו נשים יקרות נוטות לחשוב מחשבות עגומות , מוצאות חסרונות בנו ובאחרים ולא נותנות לעצמנו מנוח עם ביקורת על מה עשינו, איך דיברנו, מה אמרנו ואיך הגיבו על דברינו . 

 

 

ניקיון "החמץ"

לקראת חג הפסח "נקו את החמץ מהנשמה" שחררו את המחשבות השליליות,  את החסרונות בכן ובקרובים לכן, מצאו קרן אור , הכינו מהלימון לימונדה וראו אור בקצה המנהרה .

חפשו את הטוב בכל מצב ובכל אדם וברוב במקרים ברובם לא בכולם נמצא את הטוב.

חסרונות משפיעים על בריאותינו הגופנית והנפשית, על תגובתנו לעולם ועל רגשות הסובבים אותנו.

פסח מציין את התחדשות הטבע בכללותו. כך גם האדם כחלק מהטבע מתחדש רוחנית, משיל מעליו את קשיי השנה הקודמת ומתמלא באנרגיה חיובית לקראת העתיד לבוא.

 

 

המסע אל החופש
אפשר לראות בחג פסח חג רוחני המדבר על תיקון הנשמה ומסמל יציאה מהצער, הכעסים שהצטברו אצלכן, השיפוטיות, הביקורתיות, כלפי עצמכם, כלפי הסובבים אתכן, זורמים מגופכם החוצה ומפנים מקום לאור שיזרום אל גופכן. האור יזרים עמו אנרגיות ריפוי ואהבה לכל תא ותא. היציאה ממצריים היא מעשה רוחני ,היא ניקיון הנפש , מהקשיים המחשבות הטורדניות, האמונות החוסמות שלאחריהן מגיע השחרור והחופש.

סיפור יציאת מצריים, סיפור החירות מציג למעשה את האפשרות שכל אחת יכולה לשנות את עצמה דרך עבודה פנימית וכך לשנות את המציאות שלה. להחליף סבל בשמחה, כאב בשלווה.

 כל אחת, בקצב שלה (ארבעים שנה בני ישראל הלכו במדבר, זהו רמז עד כמה ארוכה היא הדרך)

 

מעבדות אל חירות

באביב כל הטבע מתחדש . תקופת האביב מציינת פריחה ולבלוב, התחדשות וצמיחה.
אז אחרי שבערתן את המחשבות השליליות ,היו אתן עצמכן. גלו מי אתן ומה יש לכן לחלק עם האחרים ואחר כך הקדישו לפיתוח אותה עצמיות .רבים מסביבנו מרגישים שאתן עומדות לשירותם. אם תוותרו על האני שלכן לא יוותר דבר, לעומת זאת אם תזהו את כל העוצמות שלכן ויש הרבה! תגלו כמה נפלא זה לפגוש אותך ,תגלו שאין גבול לפוטנציאל הטמון בכן. תוכלו באמת לצאת מעבדות לחרות.

רוצה לסיים בסיפור על הפסל מיכאל אנג'לו ,כשנשאל איך יצר את היצירה המדהימה והכל כך מדויקת "דוד" . תשובתו הייתה שהוא הלך למחצבות בקררה ,מצא גוש שיש גדול וראה בתוכו את דוד. אחר כך היה צריך רק לחצוב את השיש המיותר ,כדי לאפשר לדוד להגיח מתוך גוש השיש.

אז אפשרו לעצמכן להגיח החוצה והיו שם במלוא עוצמתכן

חג שמח נשים יקרות

 

 

 

*בני האהוב תמיר מגיע בשבוע הבא לביקור בארץ. 10 ימים יחד ! איזה התרגשות ! איזה כיף! מחכה לזה כל כך וכבר אומרת לכן שאקח חופשה של שבוע -שבוע הבא ערב ליל הסדר ובחג לא יתפרסם בלוג, נפגש לאחר החג .