לא בכדי חי ובועט בקרבנו המשפט: " מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה סופר מצליחה". אישה כזו מצליחה לג'נגל ולתזמן בניצוח מופתי בין הלו"ז הצפוף, המשימות, הפגישות והמיילים לצד לקיחת הילדים לחוג, הפעלות לשעות אחרי הצהריים וביקור עם הילד אצל הרופא או סיוע בשיעורי הבית.

 

יהיו נשים שיאמרו: "אנחנו לא עומדות מאחורי אף גבר אלא זה הם העומדים בצילנו", כך או כך, הניהול ללא דופי של פרוייקט הבית והמשפחה לצד היעילות והתכליתיות בעבודה וכל זאת בצורה כמעט מושלמת ובו זמנית הם  רק חלק מהסיבות שהופכות את הנשים לעובדות שכל אירגון צריך ורוצה כאלה בשורותיו וכמה שיותר.

 

אז אם מצאתם עצמכם מתלבטים האם להעסיק דווקא אישה או אם אתן, יקירות, הרגשתן שכנשים-אמהות יש לכן קצת פחות מה להציע או מה לתת, הרשו לי לחדד את חמשת הסיבות להיותנו, הנשים, עובדות מעולות:

 

1.       נאמנות זה שם המשחק ? דווקא בגלל הקושי למצוא משרה נחשקת ואולי בזכותו, אמהות ידועות ככאלה שכשיש בידן משהו טוב הן לא ממהרות לשחרר. הדבר מבטיח לך כמעסיק/ה לפחות חברת צוות אחת יציבה וקבועה שתשאר גם אחרי שכל הבחורים הרווקים בני ה -25 יעזבו, במרדף אחרי הדבר הבא שלהם.

 

2.       נשים עובדות יעבדו קשה כפליים כדי לא ליפול לסטריאוטיפ האמא הפטפטנית. אישה עובדת לא תקח הפסקת צהריים ארוכה וביום בו היא יוצאת מוקדם, היא גם תגיעה מוקדם בבוקר ותעבוד במרץ וברציפות עד לרגע בו תצטרך לעזוב את המשרד.

מדידת עובד לפי יעדים ולא לפי החתמת הכרטיס או הזמן ברוטו בו הוא נמצא במשרד, תוכיח מעבר לכל ספק כי מי שנמצא בעבודה פרק זמן קצר יותר גם מרגיש מחוייב יותר ומספיק, על פי רוב, הרבה יותר ממישהו שנמצא בעבודה 10-12 שעות ביום בהן העייפות וחוסר המיקוד במחצית השניה של היום, כבר נותנים את אותותם.

 

3.       מולטי טאסקינג ? ידוע שנשים טובות יותר בעשיית כמה דברים במקביל. הניסיון התמידי של אמהות עובדות לשמור על "לייף-וורק באלנס" מקביל בעולם העסקי ליכולת לאזן ולתזמן משימות וכמוהה, ליכולת לעמוד ביעדים בצורה טובה יותר. בדיוק כשם שאמהות יכולות להניק בצד אחד, לדבר בטלפון באופן נהיר וברור ותוך כדי שיחה גם לרשום מתכון לעוגת 3 שכבות ולאסוף עם הרגל שאריות של לגו מהשטיח, גם בעבודה הן מצליחות לעשות מספר רב של פעולות/ משימות במקביל, ללא פשרות וללא דופי.

 

4.       נשים מבטיחות יותר יציבות ? אמהות רבות מרגישות שחובת ההוכחה מוטלת על כתפן מידי יום מחדש. הן כל כך מחוייבות לעבודה ולצוות עד שהן עצמן לא יקחו יום מחלה אם הן מנוזלות ותהיו בטוחים שהן לא תגענה עם האנגאובר אחרי ליל ריקודים פרוע. יכול להיות שא?ם עובדת תביא עימה מפעם לפעם ילד שלא הרגיש טוב או תעבוד מהבית במצב כזה, מה שבטוח שהעבודה תתבצע על הצד הטוב ביותר ותסתיים במועד הנקוב.

 

חובת ההוכחה והרצון להוכיח שהן טובות לפחות כמו גברים, מביאים אותי לנקודה הבאה:

 

5.       שירותיות וסבר פנים נעים - אמהות ונשים, באופן כללי, הן עמיתות תקשורתיות, מסבירות פנים ובעלות יחסי אנוש טובים והן תורמות לעבודה שיתופית ולדינמיקה טובה בצוות. מחקרים מוכיחים שצוות הטרוגני של גברים ונשים עובד טוב יותר ויעיל יותר מצוות של גברים בלבד.

 

ולסיכום, עצוב אבל נכון ? למרות האמור לעי"ל, אמהות עובדות יהיו מוכנות להסתפק במשכורת ובתנאים נמוכים יותר מאלה של גבר במשרה דומה וזאת בתמורה לשעות גמישות ונוחות ו/או לאפשרות להשלים חלק מהעבודה מהבית. למרות החוק היבש לשיוויון תעסוקתי בין המינים משנת 96', הוא טרם יושם ו/או נאכף במקומות תעסוקה רבים.

 

מעסיק ? המשאב הנשי הוא נכס יקר, הערך זאת ושלם בהתאם! ועובדת יקרה ? העריכי את עצמך בהתאם ואל תהססי לדרוש את שמגיע!

 

 

 

הפוסט - פמיניסטי ככל שיהיה, פרובוקטיבי אך בלתי לוחמני בעליל - מוקדש לכל מנהלי משאבי האנוש באשר הם, לכל המעסיקים, לגברים שבחבורה, אך במיוחד לכל הנשים ובכללן האמהות העובדות.

 

אפרת סביר - עיתונאית ומאמנת אישית להורות וקריירה

 

 

עוד ב-Onlife