רוטב הפסטו שלי - גרסת Freestyle

 

שיח הבזיליקום שלי היה צריך "הכוונה" ?  הוא התחיל לצמוח לגובה בלי להתרחב לצדדים (למרות שהוא נמצא במקום מואר!). החלטתי לעשות לו תספורת. כזו אמיתית, עם מזמרה, לא כמו שמבקשים הטייקונים עם האג"חים שלהם.

 

התוצאה: קיבלתי זר גבעולי בזיליקום. שטפתי אותם, הפרדתי עלים מגבעולים ומדדתי. יש לי כוס עלים ריחניים. זו התחלה מצוינת לרוטב פסטו.

 

מה עוד יש לי במקרר?

ירוקים: עלי בייבי + רוקט

אגוזים: אין צנוברים, אבל יש אגוזי מלך ואגוזי לוז

גבינה: יש פרמזן

שום: תמיד יש לי קוביות קפואות

שמן זית, מלח, פלפל ? יש!

 

יאללה לעבודה:

 

הכנסתי לבלנדר את עלי הבזיליקום עם 2 חופנים גדולים של עלי בייבי (בערך חצי שקית).

הוספתי חופן של אגוזי מלך וחופן אגוזי לוז, 2 קוביות שום, 100 גרם פרמזן מגורר, רבע כפית מלח וטחנתי פנימה הרבה פלפל גרוס טרי.

הפעלתי את המכשיר בפולסים כשמדי פעם דחפתי וגירדתי את העלים מהדפנות.

הוספתי שמן זית תוך כדי פעולה עד לקבלת משחה ירוקה במרקם סמיך. טעמתי ? WOW, כל כך טעים...

 

סיכום ודוח רווח והפסד:

 

הפסטו הקלאסי מכיל:  בזיליקום, צנוברים, פרמזן, שום ושמן זית.

 

בגרסה שלי החלפתי חלק מהבזיליקום בעלי בייבי. התקבל טעם עשיר עם טוויסט נעים. ניתן לשלב גם עשבי תיבול אחרים זולים יותר: פטרוזיליה, כוסברה, שמיר, נענע וכדומה.

 

 את הצנוברים היקרים המרתי באגוזים זולים וזמינים יותר שיש לי קבוע בבית: אגוזי מלך ואגוזי לוז (ניתן להשתמש גם בשקדים טחונים). מבחינת הטעם שמרתי על טעם אגוזי מתקתק, ומבחינה תזונתית קיבלתי ערך מוסף! שומנים טובים המסייעים בשמירה על בריאות הלב.

 

במתכון הנוכחי השתמשתי בגבינת פרמזן. ניתן להחליפה בגבינת פטה שהינה זולה ובריאה יותר (בעלת אחוזי שומן נמוכים יותר). כמובן שיש להפחית את כמות במלח ברוטב בהתאם, היות והפטה הינה גבינה במליחות גבוהה.

 

לרוטב לפסטה- מומלץ להוסיף חצי מכמות הרוטב למיכל אחד של שמנת לבישול 10% שומן ולהביא לסף רתיחה. להוסיף את הפסטה, לערבב בעדינות ולהגיש. את המחצית השנייה של הרוטב ניתן לשמור בהקפאה, או למרוח על כריכים, טוסטים וכדומה.

 

לכריכים- ניתן להשתמש ברוטב כפי שהוא.