התמזל מזלי, ובאתי לגור בלונדון למה שנים. את אתרי התיירות שהם בבחינת חובה הספקתי לבקר תוך שבוע. כמו כל תייר ממוצע. זוהי לונדון הרשמית, וכך היא מופיעה על-גבי מדריכי התיירות והגלויות שמוכרים באוקספורד סטריט. אך יש גם לונדון אחרת. לונדון שלי לונדון שמצוירת בקו דק ואוורירי בלב שלי. 

 

את לונדון הסודית הזאת שלי אני רוצה לחלוק אתכם.

 

 

האמפסטד (האזור בצפון לונדון שבו אני גרה)

 

אם אתם באים ללונדון ליותר משלושה ימים, אתם חייבים למצוא זמן לבקר בהאמפסטד. זה רק  20 דקות נסיעה מהמכרז ב- Northern Line, עד לתחנת המטרו Hampstead.

 

כ-200 מטר מתחנת המטרו נמצאת La Creperie De Hampstead, שם עושים את הקרפים הטובים ביותר בכל העיר. בדוק. הדוכן הקטנטן והכמעט בלתי נראה מתמקם בפינת הרחובות Hampstead High Streetו- Perrin's Lane.

 

את הדוכן תזהו לפי התור הענק שמזדנב אליו לאורך הרחוב. לפעמים אני עומדת שעה שלמה בתור, רק כדי לראות איך קודי, יפיפייה בצבע שוקולד, עושה את מלאכתה במהירות האור, אבל תוך כדי גם מספיקה להחליף כמה מילים בצרפתית עם שני חבר'ה צעירים שעוזרים לה. 

 

הם אופים קרפים עם פטריות, תרד, גבינות, שמנת. אבל הכי אהוב עליי הוא קרפ סוזט עם סוכר, לימון וטנגרין (Tangerin).

 

 

 

The Little Venice(וונציה הקטנה)

 

בדרך כלל, כשבא לי טיול רומנטי מעל המים, אני נוסעת לתחנת מטרוCamden Town (Northern Line) ודרך השוק המפורסם, Camden Market, מגיעה ל-  Regent-Canal. בשוק קמדן אפשר לבלות שבוע שלם, ולבזבז כל מה שחסכתם ב-3 שנים האחרונות. אבל אם בא לכם שקט, רומנטיקה, ווילות מעל המים, תקדישו לסיור בשוק זמן נפרד

 

 

וונציה הקטנה מדהימה בכל מזג אוויר. ליד הגשרים המעוקלים מתנדנדות על המים סירות צבעוניות. הגגות שלהן עמוסות בעציצים ומזלפים. יש כאלה שגרים בסירות האלו, כאלו שמטיילים בהן, ויש כאלו שמציירים אותן. אם ממשיכים ללכת לאורך התעלה, מגיעים לריג'נס פארק. כל המסלול לוקח יותר משעה, לכן למי שרוצה לנוח באמצע, אפשר לעצור בבית קפה מעל התעלה באזור Maida Vale (Cafe Laville, 453 Edgware Road  W2 1TH).

 

 

 

מוזיאון המותגים (Museum of Brands)

 

הגעתם ללונדון עם הילדים? אתמול לקחתם אותם לראות אמנות, והיום הם שונאים את האמנות, אתכם ואת לונדון? בתור פיצוי קחו אותם למוזיאון המותגים (Colville Mews1  London W11 2AR, ובתחנת מטרו Ladbroke Grove. שם אפשר למצוא את קופסת הקורנפלקס הראשונה של Kelloggsמשנת 1930, את פחית הקולה הראשונה בהיסטוריה ובובת ג'דיי משנת 1980.

 

כל האוסף המדהים הזה שייך לאדם אחד, בשם רוברט אופי  (Robert Opie), שאסף אריזות של מותגים במשך כל חייו. בסופו של דבר, אחרי שבבית שלו לא נשאר כבר מקום, החליט להקים מוזיאון.  אגבזה רעיון טוב למי שרוצה להיפטר מחפצים שהצטברו יתר על המידה, אך עדיין יקרים לליבו

 

 

גם לאימהות צפויה הפתעה נעימה - החנות הסמוכה למוזיאון היא חנות מעצבים נהדרת בשם Temperley .

 

 

פאב Old Bell  ב-Fleet Street.

 

גם המקום הזה הוא אחד המקומות האהובים עליי, כי אני מתה על סיפורי המתח הלונדוניים וגם על סיידר תפוחים, כמובן. דווקא ברחוב הזה סוויני טוד היה משסע את גרונם של הקורבנות שלו. אם מישהו מעוניין להבין את ההשראה ליצירת המופת של טים ברטון, הוא מוזמן לבקר שם, אבל היום כבר לא אופים שם פשטידות עם בשר אדם, אלא מתייחסים לאורחים בחום ואהבה.

 

 

Old Bell מציע לכם מבחר ענק של בירות מכל העולם. הקהל בפאב הוא תערובת של עובדי הסיטי, תיירים וסטודנטים, בגלל שהמקום נמצא בקרבת כמה אוניברסיטאות. 

 

 

, London, EC4Y 1DH,95 Fleet Street נמצא בלב הסיטי.

 

 

 

אנג'ל. תחנת מטרו AngelNorthern Line.

 

יש לי הרבה סיבות להגיע למקום הזה. במשך כל השבוע קורים באזור המלאכי הזה דברים מדהימים: שוק פשפשים נפתח שם בשבתות, בחנות Art Class  יש סדנאות ציור בערבים, עם יין ונרות, ארוחות בוקר הכי טריות באנג'ל, ואפילו הבירה שם היא הכי משכרת. אנג'ל הוא המודל הקטן של לונדון.

 

אם הגעתם לאנג'ל בבוקר (משהו שמומלץ מאוד לעשות), ועדיין לא התעוררתם ממש, המקום שיתאים לכם הוא The Breakfast Club. הוא קיים גם במקומות אחרים בלונדון, אבל באנג'ל הוא הכי הכי. 

 

 

31 Camden Passage, LondonGreater London N1 8EA

 

אם אתם לא מאוהבי הקווקר האנגלי המסורתי, בטוח שתאהבו את הפנקייקים וביצי בנדיקט שמגישים שם. 

 

 

בית הקפה בקומה השביעית ב -Tate Modern

 

תחנת מטרו London Bridge.

 

על-מנת לראות את לונדון מלמעלה לא חייבים לעמוד בתור ל -London Eye . אפשר להעלות לקומה השביעית של מוזיאון Tate Modern, לשתות קפה וליהנות מאחד הנופים הכי מדהימים בלונדון: התמזה, גשר מילניום, הסיטי, כנסיית סנט-פול ועוד - זה מה שאפשר לחוות במקום הכי גבוה במוזיאון.

 

 

למטה, במרתף המוזיאון, מוכרים אלבומים ומגזינים על אמנות, עיצוב ואדריכלות. הבחירה היא אין-סופית. ובין לבין, באולמות המוזיאון, מוצגים היוצרים הכי מעניינים של המאה ה - 20: קנדינסקי, פיקאסו, ליכשטנשטיין ואנדי וורהול

 

אבל לפני הכל - קפה בקומה השביעית

 

 

לפוסטים נוספים על מקומות בעולם: 

     

5 המקומות הכי רומנטיים בניו יורק שאתם לא מכירים 

 

5 בתי הקפה הכי שווים בכל טורונטו 

 

פריז דרך הלשון: הפטיסרי והשוקולטרי הכי טובים בפריז 

 

סוד שמור: החופים הכי יפים בתאילנד 

 

לבלות בלונדון בחינם: תרבות, אוכל ובילוי עם הילדים 

 

חנויות הוינטג' הכי שוות בברלין ? הוט קוטור במחירי זארה 

 

המקומות הכי שווים בברצלונה: לא לתיירים בלבד 

 

הסודות של אמסטרדם: הבילויים, הקניות והגראס שמותר להביא הביתה 

 

לוס אנג'לס למתקדמים: השווקים, האופנה והאוכל 

 

מנהטן החדשה: תכירו את שכונת וויליאמסבורג