יש האומרים על פריז שהיא יותר יפה, וברלין אולי נחשבת ליותר "מגניבה" ואין ספק שעל העתיקות והאוכל של רומא, סופר כבר רבות, אבל יגידו מה שיגידו, בלונדון יש משהו מיוחד. בירת הממלכה הבריטית המאוחדת היא אחת הערים המתוירות ביותר באירופה והאהובות במיוחד על קהל התיירים הישראליים

 

רוצה לטוס לשופינג באירופה במחירים אטרקטיביים? לחצי כאן

 

נכון, היא לא ממש זולה, אבל יש בה משהו שאין לאחרות, וזה לא רק בגלל השפה. מהפארקים המלכותיים, דרך הארמונות, שפע המוזיאונים מכל הסוגים, בתי הכל-בו המהודרים והרחובות ההיסטוריים. מלונדון המלכותית והיוקרתית ועד לעיר המוזיקלית והפאנקיסטית, יש בה הכול ואפילו האוכל הרבה יותר טוב מפעם. אוקספורד זה היסטרי ומציאות בפרימרק יש המון, אבל זכרי שבעיר הענקית הזאת יש עוד הרבה מה לגלות:

 

KINGS ROAD 

עוד כשהייתה קייט מידלטון רק חברתו של הנסיך ויליאם, נהגו צהובוני בריטניה לארוב לה בקינגס רוד באופן קבוע, כי הגברת מידלטון מגיעה לשם לעיתים קרובות לשופינג מהנה של אחר הצהריים. אז נכון, היום היא כבר דוכסית נשואה ועכשיו גם עם עובר מלכותי בבטנה, ורוב הסיכויים שאת השופינג כבר מבצעים אחרים עבורה מבלי שתצטרך לעזוב את הארמון, אבל רחוב קינגס רוד לא איבד שמץ מזוהרו, אלא רק הולך ומשתבח. 

 

הרחוב מתחיל באזור פולהאם במערב לונדון ועובר דרך שכונות בלגרבייה ונייטסברידג' היוקרתיות. הוא למעשה העורק הראשי של רובע צ'לסי, שהאופנתיות שלו לעולם לא יוצאת מהאופנה ומסתיים בכיכר סלואן, שם גם ממוקם התיאטרון המלכותי של לונדון.

 
על הרחוב עצמו ניתן למצוא חנויות יוקרתיות יותר ופחות, מחנות הדגל של ויויאן וסטווד ועד חנות הנושא של
MUJI . מחנות שלמה של הלבשה תחתונה משובחת מבת היוצר של קלווין קליין ועד גלריות וחנויות לעיצוב וחנויות רהיטים וקונספט, ולא לשכוח כמובן את שוק צ'לסי לעתיקות או גלריית סאצ'י.

 

אם את בסביבה אל תחמיצי את החנות הראשונה של רשת אנת'רופולוג'י מניו יורק בעיר, חנות מופלאה ומעוצבת, בה מבגדים ועד אקססורייז בטווח מחירים בינוני-יקר, אבל עם מציאות באזור הסיילים. בימים אלו ממש מציע הסניף הלונדוני של הרשת, עד 70% הנחה. דוגמא לפריט שווה במיוחד הוא מעיל הטרנץ' הורוד הזה:

 

מעיל טרנץ: 69 פאונד במקום 140 פאונד בסייל


כתובת: 131 - 141 King's Road, London, SW3 4PW  

 

טיול לאורך הרחוב כולל גם עצירה מתבקשת בבר או במסעדה ועצירה להתרעננות ? רשת ההמבורגרים BYRON היא פתרון מעולה לנמלטים ממקדונלס. מילקשייק הוניל עוגיות שלהם הוא לא פחות מאלוהי וההמבורגר מוגש תמיד בדרגת צלייה מדיום, ומיוצר מבשר איכותי במיוחד המיובא ישירות מסקוטלנד.


כתובת: 
 300 King's Road, London, Greater London SW3 5UH

 

 


לא רק הארודס ? בתי כל-בו יוקרתיים ופחות מוכרים:

 

ליברטי און לונדון

 

"ליברטי" היא חנות כה עתיקה עד שאפילו לאוסקר ויילד היה מה לומר עליה, בשלהי המאה ה-19. הבניין הנוסטלגי בלב קרנבי סטריט, ניצב שם יותר מ-100 שנה ואמנם הכלכלה הבעייתית, הכניסה את החנות לקשיים, אבל היא הצליחה למתג את עצמה מחדש ככל-בו בוטיק איכותי עם איכות חסרת פשרות.

 

לצד חולצות פרחוניות של פעם ועיצוב עם עץ ומהגוני, נושבת רוח אופנתית חדשה ושיתופי פעולה מפתיעים. אם זמנך קצר, הישארי רק בקומת הכניסה המוקדשת כולה לצעיפים, מ"הרמס" ועד לעיצובים מפתיעים של נשות חברה בריטיות, תמורת 40 פאונד תוכלי להיות מינימום קרי ברדשאו עם פריט מנולו בלאניק משלך.

 


כתובת: Regent Street, London W1B 5AH    

 

 

פורטנום אנד מייסון

בין אם לעצירה לשעת תה, או טיפול ספא משובח, פורטנום אנד מייסון היא תחנת חובה. החנות העצומה ממוקמת על רחוב פיקדילי וקיימת שם מ-1886. אם שעת התה שלהם היתה מספיק יוקרתית בשביל לארח את היציאה הפומבית הראשונה של קמילה, רעיית הנסיך צ'רלס וקייט מידלטון, היא בוודאי תספק גם אותך. חדרי היופי בחנות הם שם נרדף ליוקרה, עם תפריט נרחב של טיפולים, מעיסויים וטיפולי פנים ועד למניקור.

כששופינג הוא כה מתיש, עצירה להתרעננות היא ממש חובה ומחירי המסג' אינם גבוהים יותר מספא בת"א.

.

 


כתובת:  181 Piccadilly, London W1A 1ER  

 

 

שווקים

במיוחד בלונדון: סיור בלפחות אחד מהשווקים של לונדון הוא תחנת חובה, אפילו יותר מהביג בן.


שוק פורטבלו בנוטינג היל - הקולנועי והמגניב

לא סתם זכתה שכונה יוקרתית זו לסרט משלה. יש לה קסם שמצטלם היטב, מחנויות צבעוניות ועד פאבים עתיקים. הסרט עם יו גרנט וג'וליה רוברטס הפך את נוטינג היל לעמוס תיירים, אבל השוק עדיין שווה ביקור.

 

יום הפעילות העיקרית של השוק היא ביום שבת, משעות הבוקר ועד 17:00. השוק מורכב מכמה רחובות מקבילים, השתדלו להימנע מהרחוב הראשי והיקר ופנו למבוך הסמטאות, הגלריות והחצרות, שם נמצאת הסחורה המעניינת יותר. במקום פועל גם שוק אוכל שנחשב לאחד הזולים בלונדון.

 


כתובת: Portobello Road, Notting Hill 

 

 

שוק גריניץ - זה עם העתיקות

אמנם מדובר בנסיעה קצרה ממרכז העיר אך היא בהחלט שווה את זה, משום ששוק גריניץ' הוא אחד השווקים הססגוניים והנעימים בעיר. חובבות מלאכת יד ועתיקות בוודאי ישמחו לגלות מבחר עצום של דוכני עתיקות מכל הסוגים והצבעים.

 

השוק פתוח בימי שבת וראשון, בין 09:00 ל-17:00.


כתובת: Greenwich High Road  

 

 שוק קמדן - היה אפנתי בניינטיז

נחשב בעיניי רבים לשוק האופנתי ביותר בלונדון, אך חשוב לזכור כי ימי תהילתו של רובע קמדן כבר די מאחוריו. הרובע שהיה שם נרדף לקוליות, דוק מרטנ'ס ו MTV  אירופה בשנות התשעים, איבד מעט מזוהרו אולם השוק עצמו עדיין מגוון ומוצלח למדי והוא מורכב ממספר שווקים שונים. בגדים גותיים תמצאו ב-Stables Market, וינטג' ב-Buck Street Market ושוק הפשפשים המסורתי נמצא ב -Camden Lock.

 

לאחרונה החל השוק להיות פעיל גם באמצע השבוע, אמנם במתכונת מעט יותר מצומצמת אבל חווית השיטוט בו  תהיה פחות צפופה ומלחיצה, הוא כמובן פועל בשיאו בסופי השבוע: שבת וראשון עד לשעה 18:00.

 


כתובת: Camden High Street

 


ברודווי מרקט  - לחובבי האוכל


שוק קטן שחידש את נעוריו מ-1888 בשנים האחרונות. עמוס גבינות, פירות וירקות, ידידותי לסביבה (אין שקיות אלא תיקי בד) ופעיל בשבת, בין 9:00 ל-17:00. לאחרונה יש גם דוכני תקליטים יד שנייה ופיצ'פקעס.

 


 

כתובת: Broadway Market, Hackney, Greater London E8 4 

 

שוק בריק ליין - הטרנדי

אזור מזרח לונדון זוכה ליחסי ציבור טובים בשנים האחרונות ונחשב לאזור "בו הכול קורה" ושוק בריק ליין הוא שוק חמקמק כמו השכונה כולה. הביקור בו יכול להניב מציאות יד שנייה מגניבות במיוחד, או שתיפלו על שבוע חלש של ג'אנק מהאייטיז. בכל אופן, הביקור בו מומלץ במיוחד בגלל האווירה המגניבה והאזור היפה. פתוח בראשון עד 14:00. שווקים הסמוכים: שוק הפרחים בקולומביה רוד ושוק העתיקות בפטיקוט ליין.

 

כתובת: Brick lane shoreditch E1 6PU

 

 

רחוב רדצ'רץ' ? מזרח לונדון  

היפסטריות, זה הרחוב עבורכן. כל אזור המזרח הצעיר של לונדון פורח בתקופה האחרונה ורחוב רדצ'רץ הפך לסוג של מכה עבור תיירים צעירים ומודעים (לעצמם בעיקר) . ברחוב תמצאי גלריות קונספטואליות לאמנות, מיצגי רחוב, בוטיקים קטנים וחנויות עיצוב וקונספט ייחודיות והכל בליבה של שכונת שורדיץ'.

 

אחת החנויות המפורסמות ברחוב היא Caravan Style     המציעה סחורה מגוונת במיוחד: מכיסאות וינטג' מעוצבים ועד טפטים ייחודים לקירות, בקיצור חלומה הרטוב של כל מעצבת פנים עם נטייה לאוונגרד.
 
 

 


 

כתובת:  3 Redchurch Street, Shoreditch, London E2 7DJ  

 


מוזיאון העיצוב וחנות הקונספט

אחד המוזיאונים הפחות ידועים אך היותר מוצלחים בעיר. זה הזמן להיפתח לחוויית אדריכלות ועיצוב פנים קצת אחרת במוזיאון קטן שהוא פנינה אמיתית. המוזיאון עצמו ממוקם במבנה צבעוני על גדות נהר התמזה וההליכה אליו היא חוויה כיפית בפני עצמה. במוזיאון עצמו תערוכות בינלאומיות עכשוויות ומתחלפות חלקן דיגיטליות והחלל עצמו מיוחד ומרשים. בימים אלו מוצגת שם תערוכת עיצוב תכשיטים ואל תפסחי על ביקור גם בחנות המוזיאון היפה שהחל מה-7 בינואר מדי שנה מכריזה על סייל של עד 70%.

 

כתובת:  28 Shad Thames, SE1 2YD