קוראים לי תמר. ואני בת 31. אבל אני  לא סתם בת 31.

אני בת 31.

רווקה.

דתייה.

זוועה!

כי זה לא מתחבר לרוב האנשים, מן זוג מילים אוקסימורוני שכזה -  רווקה דתיה.

 

עד גיל מסוים, את חיה עם הגיל שלך בשלום. שואלים אותך "בת כמה את?", את עונה. סטנדרטי.

אבל מגיל מסוים, נניח-  אקראית לחלוטין, 31 , את מתחילה לענות בחוסר נוחות לשאלה הזו. זה תמיד יהיה ביחס ישיר להישגים שלך, כשכללי המשחק הם ברורים: "נשואה?" "ילדים?" "מעולה!" אצלנו במגזר, את יכולה להזדקן בכיף שלך.  אבל אם הגעת לגיל מסוים, איך נאמר בעדינות- 'ללא', כדאי שלפחות תצאי מהבית עם תשובה מוכנה: "לא התכוונתי", "לא הספקתי", "זה לא הם- זה אני", "סליחה שגדלתי". מוטב שאנעל את עצמי בחדר, ואחשוב על מה שעשיתי.

 

היטיב לנסח זאת חבר קרוב, שפגש אותי אקראית ברחוב אחרי שנים, וגילה לחרדתו שאני 'לא' (כלומר, נשואה), בתגובה פער זוג עיניים ואמר לי: תמר, הרחם לא נעשה יותר צעיר!'

 

מיד אחרי המפגש הזה, שהיה סמוך ליומולדת 30 שלי מיהרתי ורכשתי לעצמי מקפיא. בשביל הביציות.

 

יש מספיק מקום לביציות?

 

 

בכלל, חוויית הרווקות במהדורה הזכרית, שונה מאוד מהמהדורה הנקבית כשהכללים הם מאוד ברורים: לגברים מותר להיראות איך שבא להם (= גרוע),  ואנחנו- צמות, מורחות, מורידות, מגדילות.. הכל- כדי להצליח בחיים. כלומר- להתחתן.

 

ויש את אלה שמנסים לעודד אותך: 'מי שבאמת רוצה- מוצא.' והמשפט המככב שאני הכי אוהבת שאומרים לי הוא: "זה תלוי רק בך". ועל זה אני אומרת: "וזה אמור להרגיע אותי???"

 

ומילה מפה לאלה ששפר גורלם וכן מצאו אהבה ובתמורה הם מרשים לעצמם להיות מאושרים בפומבי:  בזמן האחרון התחילו לראות אותם בכל מקום. הקיץ הבוער פשוט מוציא אותם מהבית בהמוניהם. שלובי זרוע, באים בזוגות, מצחקקים בקול ומילים כמו 'מאמי' ו'קוקי' עולות מהם ללא הפסק בליווי התגפפויות מוגזמות. טיפוסים שכל מילה שנייה שלהם כשהם מדברים איתך היא- "אז את שומעת? אני וחבר שלי"...

 

די. מאושרים? נמאסתם!  שבו בבית! אני לא צריכה לספוג את ערימות האושר שלכם על חשבוני. העולם קשה מספיק גם בלעדיכם. קצת הומאניות והתחשבות בזולת, שאין לו זולת, עוד לא הרגה איש.

 

ואם במקרה אתם נפרדים- שלחי אותו אלי.

 

--------------------------------------------------------------------------

תמר תשתתף בערב הסטנדאפ הנשי "עומדות על זה" שיתקיים ביום ה' ה-20 ביוני בשעה 21:00 בבית שמואל בירושלים. אורנה בנאי וכשש סטנדאפיסטיות צעירות בתחילת דרכן יוכיחו לכם שנשים מצחיקות לא פחות, ואף יותר, מגברים.

 

להזמנת כרטיסים ניתן להתקשר לבית שמואל:  02-6203463 או להזמין דרך האתר של בית שמואל: