בבסוף השבוע האחרון התפרסמה באתר Mako כתבה על חייו של חנן גולדבלט אחרי המאסר: עובד בחברת ליסינג, נתמך כלכלית על ידי בני משפחה וחברים ומפנטז על חזרה לתיאטרון. ממש יכול לגרום לכאב לב. זאת, כמובן, אם לרגע שוכחים שהוא הורשע בשתי עבירות של אונס, במעשה סדום ובשלוש עבירות של מעשה מגונה ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בשש נשים, שחלקן היו קטינות. ככה אנחנו, לטוב ולרע - הלב שלנו נצבט כשצובטים אותו, ולפעמים הזיכרון הקצר שלנו יכול לטשטש את התמונה, ולכן חלק מהעבודה שלנו היא להזכיר לנו שוב ושוב מי האדם שמולנו, או אולי יותר נכון – מה המעשים שעומדים מאחוריו.

 

גם בארצות הברית הסתובבו השבוע סביב הדילמה הזו, בעקבות קולות שקראו לעיתונים לחזור ולעבוד עם טרי ריצ'רדסון, אחרי שהוא ספג טונות השמצות וקורטוב של ביטולי עבודה. כבר כמה שנים שנשמעות תלונות על הצלם הפרובוקטיבי מצד דוגמניות צעירות שעבדו אותו. הביקורת הראשונה נגדו היתה ב-2010, כשבמהלך שבוע האופנה בפריז התעמתה הדוגמנית רי ראסמוסן עם ריצ'רדסון והאשימה אותו בניצול של דוגמניות קטינות. בעקבות כך התחיל להגיע מבול של תלונות מצד דוגמניות שעברו תחת העדשה שלנו והרבה פעמים תחתיו, מילולית.  

 

בר רפאלי עם טרי ריצ'רדסון. לא מתלוננת

 

בתחילת השנה דלף הווידוי של שרלוט וולטרס על סשן הצילומים שהיא עברה בסטודיו של ריצ'רדסון כשהיתה בת 19, שהסתיים באוננות של הצלם על גופה העירום של וולטרס תוך כדי שהאסיסטנטית שלו מצלמת את המתרחש. האירוע האחרון שעורר הדים התרחש לכאורה באפריל השנה, כשהדוגמנית אמה אפלטון פרסמה תמונת מסך של הסלולרי שלה, עם הודעה שהגיע מהצלם: "אם אני אוכל לשכב איתך אני אזמין אותך לצילומים בניו יורק בשביל ה'ווג'". דוברת מטעם ריצ'רדסון מיד הודיעה כי ההודעה מזויפת וגם נציגי פייסבוק אישרו כי היא הגיעה מחשבון ג'ימייל שנפתח זמן קצר קודם לכן, אבל זה לא ממש עזר. העצומות להפסקת העבודה עם ריצ'רדסון החלו להתפוצץ מחתימות ומנהלת יחסי הציבור והתקשורת של "ווג" הילדי קוריק הודיעה כי "אין לנו שום כוונות לעבוד עם ריצ'רדסון בעתיד".

 

מיילי סיירוס מראה לטרי רידצ'רסון מאיפה משתין הדג

 

ואז הגיעו הרחמים: במאי פורסם בהפינגטון פוסט טור של הצלם תחת הכותרת "לתקן את השמועות". בין השאר הוא התייחס לדברים נגדו וכינה אותם "ציד מכשפות טעון רגשית". עוד טען כי "דימויים מיניים תמיד היו חלק מהעבודות שלי", וכי לאנשים תמיד יהיו דעות חזקות נגד צילומים שמאתגרים אותם. אבל כנראה שזו לא היתה במה מספיק גדולה עבור הצלם, שכן רק לפני שבועיים פורסמה ב"ניו יורק מגזין" כתבת שער אוהדת במיוחד. כשנשאל על אופי הצילומים שלו הוא ענה שהוא אף פעם לא היה לבד עם המצולמות. "תמיד היתה שם אסיסטנטית או אנשים אחרים...זה תמיד היה באור יום, ללא סמים, ללא אלכוהול. זה היה הפנינג, היתה אנרגיה, היה כיף, היה מרגש לייצר כאלו תמונות חזקות, וזה כל מה שזה היה. אנשים משתפים פעולה, חוקרים את המיניות שלהם ומצטלמים".

 

מיילי וטרי בגרסה המעודנת 

 

אבל לא רק "ניו יורק מגזין" יצא להגנתו של הצלם המפוקפק. מיילי סיירוס, שנחשבת לאחת ממושאי הצילום האהובים על ריצ'רדסון בשנים האחרונות (בין השאר הוא צילם עבורה את הקליפ החושפני לשיר wrecking ball), הגיעה לאחרונה לסטודיו שלו לסשן חדש של צילומים. הפעם היא דווקא ויתרה על העירום שליווה את סשן הקודם של השניים, והחליפה אותו לטובת חיבוקים ונישוקים משותפים, באקט שכל כולו זועק תמיכה. עוד צעירונת שהביעה תמיכה היא סלינה גומז, שבשבוע שעבר העלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה שלה אותה צילם ב-2013.

 

התמונה שסלינה אוהבת במיוחד

 

מי שבכל זאת בחרה להשתמש במילים היא סקיי פריירה. המוזיקאית בת ה-21 פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את הסטטוס הבא: "כמי שעבדה מאוד בצמוד לטרי ריצ'רדסון לאורך הרבה הרבה הרבה אירועים מאז שהייתי בת 17 הייתי רוצה להגיד...מהניסיון האישי שלי: מעולם לא הכריחו אותי או הפעילו עלי מניפולציות...טרי היה עבורי רק חבר תומך ודואג במשך הרבה זמן. למען האמת אני מוצאת שכל העניין הזה מאוד מעציב".

 

טרי וסקיי חברים הכי טובים

 

סביר להניח שסקיי לא משקרת, וכי ריצ'רדסון מעולם לא עשה לה שום דבר רע, כפי שסביר להניח שהוא לא עשה לסיירוס, גומז או לאף אחת מהמצולמות המפורסמות שלו, שבהן ריהאנה, ליידי גאגא, שרה ג'סיקה פרקר ובר רפאלי. אמנם כרגע הוא עדיין לא הואשם באופן רשמי בשום דבר, אבל אם יש שמץ של אמת בתלונות של הצעירות נגדו סביר להניח שהוא פגע דווקא בחלשות יותר – בדוגמניות צעירות ומתחילות שיש להן חלומות גדולים להצליח בתעשייה. ממש כמו מהסוג שנפגעו על ידי גולדבלט. לכן, ככל שנשים חזקות, מפורסמות ומצליחות יתמכו בו, כך אלו שנפגעו ירגישו שאין להן שום לגיטימציה להתלונן וכי יכול להיות שמה שקרה, קרה באשמתן – אולי משום שהן שידרו שהן רוצות, אולי מפני שהן לא התנגדו מספיק. לכן נראה שעד שאישה עם השפעה תאזור אומץ ותצא נגד הצלם – גם אם הוא לא פגע בה באופן אישי – אנחנו נמשיך לשמוע עוד תלונות נגדו שיישארו רק בגדר "שמועות".