אז איך קרה ששוק הפו"פ הפך כמעט זהה לשוק הרכבים המשומשים? אם פעם המעגלים החברתיים היו בנויים מכמה אנשים שמכירים אותך ועוד כמה שמכירים את האנשים שאתה מכיר, אז מדי פעם היית שומע את המשפט: "זאת הבת של חנוך מהחנות אלקטרוניקה, משפחה טובה, והיא בחורה מסודרת ורצינית, למה שלא תיקח אסימון ותתקשר אליה?".

 

אז היום המעגלים התרחבו קצת, תקופת הרווקות התארכה, ההיצע גדל, ומה שהיה לפני שלושים שנה ? מזל השדכנית, הפך לפני עשור לאתר הכרויות, הפך לאחרונה לאפליקציה... אז כן, בטווח החלקת אצבע מכם, ישנן מספר אפליקציות שמדף האייפון היהודי איננו שלם בלעדיהן, אחת מהן היא אפליקציה פופולרית קצת יותר מהתנ"ך שנקראת "טינדר", והיא העומק בהתגלמותו, על פיה אנשים לומדים להכיר זה את זו על בסיס של אינטלקט, אופי, תחומי עניין משותפים ושיחות נפש עמוקות. או במילים אחרות אתה רואה תמונה של בחורה ומחליט אם אתה רוצה אותה או לא, או במטבע הלשון המשכנע יותר hot or not    .

 


 

איך ניגשים לעניין? אז ראשית, אתה מעלה מהפייסבוק כמה תמונות ייצוגיות שלך, כלומר תמונה אחת פורט עלי גיטרה, בגלמה או יוקלילי (נפש של אמן), תמונה אחת של ספורט אתגרי (פוטושופ מאתר סקי), מלטף חתול או כלב (רך ואוהב) ובטיול לחו"ל (איש העולם הגדול), אפשר גם תמונת שרירים מסויימת אבל לא סליזית מדי.

 

ואז אתה מגדיר שנת ייצור מבוקשת של בת הזוג, ומרחק מהיעד (שלא נצטרך לנסוע הרבה חס וחלילה) וכן, מרבית הגברים מגדירים את טווח הגילאים שמוטבע בדרך כלל על האריזה של משחק קופסא כלומר מ 9 עד 99. וכך בתהליך סינון מושכל שנמשך לא יותר מ-2 שניות, זרקנו כמה רכבים קוריאניים עם קילומטרז' גבוה מליסינג, וכמה עם דפיקות טמבון, בשיטה הטובה והמוכרת, כלומר על פי סלקציה של מנגלה - ימינה לחיים ושמאלה לגז. אבל המשחק מורכב יותר, כי רק אם ישנה התאמה בין המוכר לקונה, המועמדת תופיע לך בחלון הצ'ט ותוכלו להחליף כמה משפטי עומק בנוסח: "את נראית לי נחמד ואשמח להכיר". לעצלנים במיוחד ולמאותגרים ורבאלית יש טקסט אוטומטי שצריך לאשר, משהו מתחכם בנוסח: "שנינו החלקנו את האצבע ימינה" ואחרי שסיכמנו שלשנינו יש גם את היכולות המוטוריות וגם את האינטלקט והמוטיבציה להחליק את האצבע שלנו לאותו כיוון בתנועה כמעט מסונכרנת, אז לא נותר לנו אלא לקפוץ למיטה.

 

כאן אני מבקש לשתף בכמה תובנות, נוסח "האלכימאי" שלמדתי במסעי הקצרצר אל נבכי הטינדרוורלד. כל תובנה כאן נכתבה בדם, או נכון יותר : נלמדה בדייט. אז אם תהיו קשובים תוכלו לחסוך לעצמכם עגמת נפש,  אש"ל והוצאות מיותרות על דלק, ולחסוך לכם בדיקה במכון רישוי:


 *     מי שמצטלם בקלוז אפ או מידיום שוט, מגובה החזה ומעלה יש לו מה להסתיר, כלומר שמדובר בציור של דגה, שמנמנה וענוגה. זה בסדר לחובבי הז'אנר, אבל תעכל'ס, זה בדוק, בלי שום יוצאים מהכלל. ולפני שאקבל כאן כמה נזיפות מקבוצת "אני פמיניסטית ואין לי חוש הומור", מבדיקות שערכתי אצל ידידתי ל.ז., כלל האצבע בהחלט תופס גם לגבי בני המין הסביר, כלומר אנחנו. אז לגודל הפריים בהחלט יש חשיבות, וכמו שתהיו קצת ספקנים אם תראו ביד 2, ליד המכונית שאתם מתעניינים בה תמונה של הגה ולא של כל המכונית, נא להפעיל את אותם חושים מחודדים וביקורתיים גם כאן.


 *   אם ישנן שתי בחורות שמצטלמות יחד, הבחורה הרלבנטית היא הפחות יפה מבין השתיים. כן כן, הבחורה שלה שייך הפרופיל פשוט תפסה טרמפ על חברתה הטובה והיפה שאותה לא אפגוש לעולם, גם כלל זה תופס לגבי שני המינים, בלי הבדל דת, לאום או סוג דם.


 *בחורה שמצטלמת בעירום או בפוזות חרמניות במיוחד היא אחת מן השתיים: קוקסינל או כרטיס כניסה לאתר שמוכר משהו, משהו אחר לגמרי ממה שהתכוונת. ושוב למען הסר ספק ושלא אצא שי פירון... אם חפצה נפשך בלשעבר-גברבר, עוף על זה... מבחינת הצד הנשי, מסקר קצר שערכתי מסתבר שכמות הבולבולים שרצים על המסך של טינדרית ממוצעת, יכולים לגרום לשחקנית פורנו להסמיק.


 *     יש שם כזה "מי". מי?


 *     בחורות בנות עשרים וקצת זה יפה מאוד, אבל, אלא אם כן אתה מתכוון לגלגל שיחה שלמה על איפה שירתת? כמה זמן טיילת בדרום אמריקה? ומה את מתכוונת ללמוד? זפזפ שמאלה.


*    אני לא באמת יכול ללמוד על אף אחת משהו מתמונה של בניין, פארק, עין, בובה, או קיר עם גרפיטי.


*  הגדרה של אוקסימורון: בחורה שמעלה ארבע תמונות שבכל אחת היא מחובקת עם גבר אחר, בצד הכיתוב "לקשר רציני בלבד".


 *   מי שמסננת לפי גובה (1.77 ומעלה בלבד) לכי תחפשי את החברים הגבוהים שלך, אני מאחל לך כדורסלן טיפש, מניאק, עם ריח רע מהפה (נקמנות של 1.70).


  אם יש לך משפט אחד מכל הטקסט שנכתב אי פעם בעולם כדי לייצג אותך, ואת יכולה לבחור ציטטה נחמדה מהתנ"ך, משירי יונה וולך, או מאמרות השפר של גנדי (ההוא ההודי שהאמין בהתנגדות לא אלימה, לא הפשיסט הישראלי שהאמין באלימות), ואת בוחרת לצטט שורה משיר של ביונסה, זה כנראה פחות יקרה בינינו.

 

 ולסיום סיומת: מסתבר שבאופן די פרדוקסלי יש היום ביקוש לא רע בשוק למודל 72, יד שניה מרופא, קילומטרז' די גבוה, ונזק קל בקצה שלדה. ולמרות הספקנות שמבצבצת מבין השורות, הטינדר בהחלט יכול להטיל גם ביצי זהב... ולראייה, הצליח לי טוב בזכות הטינדר המושמץ לעיל, מסתבר שיש גם מציאות בשוק. למעשה הצליח לי טוב כל כך, עד שהסרתי את הטינדר מהסמרטפון שלי וסופסוף אני יכול להשתמש בו באופן שהפך די רטרו, לשיחות טלפון.