שנת הלימודים התחילה, ואיתה חובת הכנת הארוחה לבית הספר או לגן, ואין, באמת שאין, מי ששנאה את החלק הזה יותר ממני. כשאני עייפה,  מרוטה וטרוטת עיניים הייתי ניגשת למטבח, מוציאה את פרוסות הלחם האחיד (שהוא היחיד שהבן יקיר לי היה מוכן להפגש איתו לארוחת עשר) וזורקת בפנים כל פעם משהו אחר. הבעיה הייתה שהיה ברור גם לי וגם לסנדוויץ' שאנחנו עומדים להפגש שוב בצהריים, כאילו כלום לא קרה.

 

בעלי שיחיה, היה תופס עצבים מהאוכל שנזרק כל יום מחדש, אני הייתי מתוסכלת מהעבודה ששנאתי על הבוקר ומהילד שלא אוכל, והילד.. טוב, הוא פשוט לא היה אוכל.

 

(וזה עוד במקרה הטוב שהוא כן אכל משהו)

 

ניסיתי להיכנס למו"מ עם הילד לגבי תכולת הסנדוויץ', אולי אם הוא יחליט מה הוא רוצה בפנים הוא גם יאכל את זה, אבל זה נראה בערך כמו מו"מ עם החמאס – הוא הכריז שהוא רוצה נקניק בסנדוויץ', לא בדיוק בריא, אבל בסדר. אחרי יומיים  מוצלחים, שוב נפגשנו בצהריים, הסנדוויץ' ואני. למה??? שאלתי בתסכול, "כי אני שונא נקניק, אמא"  כך היה גם עם הפסטרמה, הגבינה הצהובה ועוד אחרים וטובים  שאחרי יומיים נזנחו לאנחות .

 

בקיצור, ייאוש.

 

אבל אז הגיעה ההארה – ארוחת 10 לא צריכה להיות סנדוויץ'. הילד הספציפי שלי למשל, ממש לא מתלהב מלחם, זה אמנם גורם לי לחשוב על בדיקת רקמות כדי לוודא שאנחנו קרובי משפחה, אבל מצד שני, אז מה? אז לא צריך לחם.

 

הארוחה הזאת, בעצם, אמורה להחזיק אותו שבע לאורך זמן, כדי שיהיה עירני ומרוכז בשיעורים, זה בעצם אומר שהארוחה צריכה להיות מאוזנת ולהכיל פחמימות מלאות, חלבון טוב, וכמובן ירקות. מה לא כדאי שיהיה שם? סוכר. כן, הכריך עם השוקולד? לא להיט. זה מעלה לילד את רמת הסוכר לזמן קצר, ואחרי שעה וחצי גורם לו להיות רעב יותר ממה שהיה לפני כן, ומאוד לא מרוכז.

 

הסנדוויץ' הקלאסי יכול בקלות לענות על העניין הזה. כל לחם מלא עם גבינות לא שמנות מדי, בשרים רזים כמו פסטרמה או כתף בקר, טונה וכו', עם איזה מלפפון ליד יכול להיות סבבה, אבל לא חייב.

 

קנו לכם קופסאות מחולקות, כאלו שנראות כמו מסטינג, ואתם מלכים:

-   גם לי אין כח לחתוך ירקות על הבוקר, מה גם שעד 10 הם הופכים להיות מאוד לא אטרקטיביים, אבל היום כשיש גזר גמדי בשקיות, מלפפונים זערוריים ועגבניות שרי, אפשר לגמרי לשים כמה כאלו בקופסא, ולידם מטבל כמו גבינה לבנה,  טחינה, או כל דבר אחר שהילד אוהב, אפילו רוטב לסלט מופחת שומן, והילד יכול לנשנש בכיף

-   שני דברים בקופסאות שימורים שהפכו אצלנו ללהיט – תירס גמדי ולבבות דקל. שמים בקופסא של הילד, שוב עם מטבל נחמד ליד, ויש אחלה ארוחת עשר אפשר לשים לידם גם זיתים, או אפילו מלפפון חמוץ

 

 

-  אם קמתם על צד ימין ויש לכם חשק לחתוך נגיד תפוח, ולשים לידו חמאת בוטנים לטבילה – סבבה. כדי להשאיר את התפוח בצבע המקורי, פשוט הצמידו את החלקים שלו יחד וסגרו עם גומיה.

-  פסטה מקמח מלא עם נגיד קוטג' וטונה ליד בקופסא, או עם פסטו עליה, או סתם עם קצת גבינת פרמז'ן מפוררת מעל. אין צורך בחימום, זה הולך יופי

-  ביבות ירקות, כולל מה שאנחנו קוראים שניצל תירס ביתי, שהוא בעצם לביבת תירס

-  בייגלה מקמח מלא עם גבינה לבנה, או ברנפלקס עם יוגורט לבן יהיו ארוחה מצויינת בעשר בבוקר.

-  האהבה הגדולה שלי - מאפינס מלוחים עם תוספת ירקות וגבינות לפי הטעם שאפשר להכין בערב כשנופלת עלייך הרוח, ויש לך כאלו לכל השבוע גם לארוחות עשר, גם לנישנוש אחה"צ וגם לארוחת ערב, והן נשמרות מעולה במקרר.

עוד יתרון של הארוחות האלו, אפשר להכין אותם בערב מראש, ולקום 5 דק' יותר מאוחר בבוקר... בשבילי זה כבר היה שווה את זה.

אני והסנדוויץ'... כבר לא.

 

 

מתכון למאפינס מלוחים

1 ורבע כוס קמח מלא

3/4 כוס קוואקר

2 ביצים

2 כפיות אבקת אפיה

רבע כוס שמן

כוס חלב

 

זה הבסיס של הבלילה, אליה אפשר להוסיף כיד הדמיון הטובה עליכם ירקות וגבינות. אני ניסיתי קישואים מגוררים וגבינת פטה 5%, או בטטה מבושלת מעוכה עם גבינת פטה, תירס וגבינה צהובה מגוררת, או חצילים קלויים בתנור עם בזיליקום, עגבניות מיובשות ופטה, ועוד היד נטויה.

 

אופים על 180 מעלות בתנור שחומם מראש בתבנית מאפינס עד שמשחים למעלה והקיסם יוצא יבש. לפעמים, וזה תלוי בירק שמוסיפים, הם יוצאים קצת לחים למטה, אז אחרי האפיה, הופכים אותם ושמים בתנור עוד 10 דק כדי להשחים גם את הלמטה שלהם ולסגור אותם.

 

יוצא כמו לחמניות קטנות ומקסימות מלאות כל טוב.

 

לעוד טיפים, רעיונות וטעמים - היכנסו לדף הפייסבוק של מרב הבריאות